אניימה לספורט1: "עדיין לא פרשתי מכדורגל"

אניימה
אניימה | צילום: Gettyimages

קרואה הצרפתית הודיעה כי הניגרי ימונה למאמן השוערים שלה, אלא ששיאן ההופעות של נבחרתו שהגיע ארצה ב-2005, טען: "יש כל כך הרבה חדשות, זה לא נכון". זכה באליפויות עם הפועל תל אביב ומכבי תל אביב

(גודל טקסט)

מזה שנתיים שוינסנט אניימה לא משחק כדורגל, אבל גדול שוערי ניגריה בכל הזמנים ואלוף ישראל עם הפועל תל אביב ומכבי תל אביב מעולם לא הודיע על פרישה. הבוקר (שבת), בגיל 37, היה נראה שזה קרה, אך השוער עצמו הכחיש.

קרואה הצרפתית, שירדה לליגה החמישית, הודיעה כי אניימה יהיה מאמן שוערים בקבוצת המילואים והנערים (עד גיל 16) ובכך תמה הקריירה האדירה של השוער שעזב את ליל ב-2018 ומאז נבחן בדיז'ון ולא מעבר. מנגד, השוער עצמו הבהיר בשיחה עם ספורט1. אניימה אמר: "יש כל כך הרבה חדשות, שאני לא יודע מאיפה הן באות. זה לא נכון. חזרה לישראל? אם זה היה אפשרי"

אניימה הגיע לישראל בקיץ 2005 כשחתם בבני יהודה ואחרי שנתיים מוצלחות במדים הכתומים, חצה את הכביש ועבר להפועל תל אביב. כשחתם בשורות האדומים, הצהיר כי הקבוצה תתמודד על כל התארים ובארבע שנותיו זכה לא רק באליפות ובשני גביעים, אלא גם היה שותף להעפלת הקבוצה לליגת האלופות אחרי הדאבל ב-2010.

ביוני 2011 עבר אניימה לליל הצרפתית, אך לאחר עונה בה מיעט לשחק הוא שב לישראל ושוב חצה את הכביש, הפעם כשצורף על ידי ג'ורדי קרויף בהשאלה. גם עם מכבי תל אביב הוא זכה באליפות, הראשונה שלה בעידן גולדהאר, וכששב לצרפת כבר הפך לשוער הראשון של ליל ורשם בסך הכל 118 הופעות עד שעזב ב-2018, שנתיים לאחר שהאריך את חוזהו.

אניימה הוא גם השחקן עם הכי הרבה הופעות בתולדות נבחרת ניגריה, 101 במספר. לצערו, הוא באוקטובר 2015 הוא נאלץ להודיע על פרישה מה"סופר איגלס", כחצי שנה אחרי שערך את הופעתו המאה, בעקבות סכסוך עם המאמן.

עוד באותו נושא: וינסנט אניימה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי