והכדורגל? חמשת המשחקים הגדולים העונה של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

אומרים שהיא לא מרשימה, אבל התוצאות יעידו אחרת: הדרבי ההיסטורי, הרביעייה בטדי, "משחק העונה" הראשון וכמובן ה-3:4 בחיפה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בעונה שעברה רשמה מכבי תל אביב עונה היסטורית, כשלקחה אליפות בפער של 31 נקודות מהמקום השני – הכי הרבה אי פעם בין האלופה לסגניתה. היא נכנעה רק פעם אחת כל העונה, גם זה היה אחרי שהבטיחה את האליפות המוקדמת בכל הזמנים, כבר ב-30.3 במשחק בית על מכבי חיפה.

עברה שנה והחבורה של ולדימיר איביץ' שוב מנפצת שיאים. נכון, העונה עדיין לא הסתיימה, אבל רגע אחרי הבטחת האליפות השנייה ברצף, כשהיא עדיין ללא הפסד אחרי 33 משחקים, עם ארבעה ניצחונות בארבעה דרבים, שמונה שערים בלבד שספגה (בסך הכל בשישה משחקים מחמש קבוצות שונות) ועוד יכולה לסיים עונה בלי הפסד ועם שבירת מספר השערים הנמוך שספגה, זה הזמן להיזכר בחמשת משחקיה גדולים העונה.

5. מכבי תל אביב – הפועל חיפה 0:3

בתחילת חודש נובמבר 2019, כשבועיים אחרי שעלתה לפסגת ליגת ליגת העל ומאז שמרה על המקום הראשון עד הסוף, הציגה מכבי תל אביב את משחקה הטוב ביותר עד אותו רגע. אחרי שכבר עברה משחקים קשים נגד מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע וסיימה בשתי תוצאות תיקו במחזורי הפתיחה, היא הביסה בקלות את הפועל חיפה במשחק ביתי בבלומפילד.

דור מיכה, בן והבה
דור מיכה, בן והבה | דני מרון

יונתן כהן, דור מיכה ואיתי שכטר כבשו, לכהן אגב גם היה פנדל שנהדף על ידי השוער היריב יסמין בוריץ', אבל מי שכיכב במשחק היה הקשר אייל גולסה – הוא בישל לכהן את השער הראשון במשחק בדקה ה-26 וגם היה ארכיטקט השער השני במהלך שכלל דאבל-פס עם כהן וכדור רוחב פנטסטי לדור מיכה שכבש את השער השני. בדקה ה-72 אייל גולסה הוחלף לקול תשואות הקהל ובתוספת הזמן היה זה מחליף אחר, עומר אצילי, שסידר לאיתי שכטר את שער הניצחון במשחק ואחד הקלים של החלוץ בקריירה.

4. מכבי תל אביב – הפועל באר שבע 0:2

רבים לא זוכרים זאת אחרי כל התהפוכות העונה, אבל במחזור השמיני בפסגת הטבלה ניצה הפועל באר שבע. הקבוצה של ברק בכר איימה על הצהובים ונראה היה שהיא תהיה זו שתתמודד מולם על התואר, אבל אז היא הגיעה לבלומפילד והכל השתנה. התפנית ב"משחק העונה" הראשון הגיעה בדקה ה-32, כאשר מיגל ויטור הורחק בכרטיס צהוב שני אחרי מספר עבירות קשות ורגע לפני המחצית מתן חוזז הגביה מצב נייח שהבלם לואי טאהא נגח לשערו שלו. עמוק בתוספת הזמן, איתי שכטר במבצע סולו קבע 0:2 ומאז לא הסתכלו הצהובים לאחור.

3. הפועל תל אביב – מכבי תל אביב 3:0

זה לא היה משחק יוצא דופן, יש גם שיגידו לא גדול, אבל הוא מדורג די גבוה מכיוון שבדצמבר 2019, בדרבי הראשון של העונה, השיגה מכבי תל אביב ניצחון היסטורי – הגבוה ביותר בדרבי חוץ מאז ה-0:4 בנובמבר 1991 וגם הראשון שהושג באצטדיון בלומפילד המחודש.

מכיוון שזו הייתה הפעם הראשונה אחרי 18 שנה שהושג ניצחון כה גבוה בדרבי חוץ – אז עוד עם קהל, בניגוד לשבוע שעבר – המשחק נכנס לרשימה. עומר אצילי כבש כבר בדקה ה-15, יונתן כהן הכפיל בפנדל בדקה ה-88 ועמוק בתוספת הזמן היה זה דור מיכה שבישל לאילון אלמוג את שער הבכורה שלו בקבוצה.

2. בית"ר ירושלים – מכבי תל אביב 4:0

שבוע אחרי שניצחה בקושי רב את מכבי חיפה בבלומפילד, מכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ בטדי כבר במחזור החמישי. היו אז ביקורות נוקבות, בעקבות יכולת רעה, ניצחונות דחוקים והכישלון באירופה כחודשיים קודם לכן שנראה שעוד ישבה לצהובים היטב בראש, אבל בירושלים הכל התפוצץ.

צ'יקו אופואדו
צ'יקו אופואדו | אריאל שלום

מכבי תל אביב לא איימה יותר מדי על השער, אבל הכל עבד לה: צ'יקו אופואדו כבש בנגיחה רגע לפני ההפסקה כדי לקבו 0:1, יונתן כהן סובב כדור חופשי אדיר בדקה ה-50, הניגרי חגג צמד בדקה ה-58 וכעבור חמש דקות רוסלן ברסקי כבש מהאוויר וקבע 0:4 מהדהד. המשחק הזה גם סתם לא מעט פיות לאלו שטענו כי דניאל טננבאום נהנה מסיוע של אלילת הזל, עוד לפני ששבר את רצף הדקות ללא ספיגה בקריית שמונה, לאור הדיפת הפנדל לשלומי אזולאי ב-4:0.

1. מכבי חיפה – מכבי תל אביב 4:3

מה עוד לא נכתב על המשחק הכי גדול לא רק של העונה, אלא מזה שנים רבות בכדורגל הישראלי. הפועל ב"ש כבר יצאה מהמירוץ האליפות ובליגת העל היו שתי קבוצות הרחק מכולן – ובאותו ערב בתחילת ינואר בסמי עופר, יש מי שיגידו שהוכרעה העונה.

אייל גולסה
אייל גולסה | דני מרון

מכבי תל אביב הגיעה לכרמל ביתרון של שלוש נקודות בלבד בפסגה ולא התרשמה מהאווירה המחשמלת באצטדיון סמי עופר המפוצץ, כי לפי דקות הפתיחה היה נראה שזהו משחק שהולך בכיוון אחד בלבד. אבי ריקן כבש כבר בדקה ה-14 ואילץ את מרקו בלבול והירוקים לעשות חושבים כיצד חוזרים למשחק, אבל בדקה ה-48, שלוש דקות בתוך המחצית השנייה ודווקא אחרי שהמארחת היא זו שלחצה בדקות האחרונות של החצי הראשון, אייל גולסה קיבל מסירת רוחב נפלאה מאנדרה ג'ראלדש ובנגיעה מצא את הפינה של ג'וש כהן.

ואז, משום מקום, מכבי חיפה בשתי דקות מטורפות חזרה ל-2:2, משערים של ניקיטה רוקאביצה (61) ויאניק ווילדסחוט (63). מכבי תל אביב שוב הפגינה המון אופי ובמהירות הבזק חזרה להוליך, כאשר בדקה ה-69, אחרי התערבות של שופטי המסך, זכתה לפנדל שאמנם כהן הדף ליונתן כהן – אך האחרון היה הראשון להגיע לכדור חוזר ומקרוב בעט פנימה.

עומר אצילי, יונתן כהן
עומר אצילי ויונתן כהן חוגגים נגד מכבי חיפה | דני מרון

מכבי חיפה עשתה ככל שביכולתה כדי להימנע מהפסד והצליחה להשיג את מבוקשה בדקה ה-88 עם שער יפהפה של מוחמד עוואד, שבתוספת הזמן עוד היה יכול, אולי אפילו צריך, להשלים צמד, אבל בדקה ה-93, בהתקפה מתפרצת ואחרי שנראה היה שהצהובים מרוצים גם מנקודה, ג'ראלדש מסר לאצילי, האחרון דהר לכיוון הרחבה ובמסירת רוחב מושלמת הפך את יונתן כהן לגיבור המשחק והעונה כולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי