בוזגלו סובב את הברך, אלטמן עקץ את שופטי הדרבי

הקשר נפגע באימון ויעבור MRI, חברו לקבוצה העלה סרטון שלו מוכשל ברחבה: "הם חייבים לקבל תג בינלאומי". סיני פנה לאיגוד ודרש שלייבוביץ' ופוקסמן לא ישובצו למשחקי הקבוצה: "לא היה פנדל והשערים לא חוקיים"

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד בדרבי, שבגללו ראתה את היריבה העירונית חוגגת אליפות, הפועל תל אביב קיבלה הערב (ראשון) בשורה רעה נוספת: מאור בוזגלו סובב את הברך במהלך אימון הקבוצה ויעבור בדיקת MRI על מנת לאבחן את חומרת הנזק.

אבל כאמור, התבוסה בדרבי מטרידה יותר את הפועל תל אביב, שהחליטה שלא לעבור בשתיקה על אירועי השיפוט במשחק. נציג הבעלים, משה סיני, פנה הבוקר במכתב ליו"ר איגוד השופטים, הגברת רונית תירוש, באמצעות מכתב שנשלח גם ליו"ר ההתאחדות, יו"ר המנהלת, מנכ"ל ומנכ"ל איגוד השופטים, ובו הביע טענות קשות בשם המועדון.

"בהמשך לאירועי הדרבי התל אביבי מאמש (שבת) הריני להביא לידיעתך כי התקבלו מספר החלטות תמוהות, אשר השפיעו באופן ישיר על מהלך המשחק ותוצאתו הסופית", כתב סיני, "בדקה ה-61 לא נשרק פנדל ברור לטובת הפועל תל אביב, כאשר שחקן יריב פגע במרפק בעת קרב אווירי מול חלוץ הקבוצה עומרי אלטמן. האירוע לא זכה להתייחסות של השופט גל ליבוביץ' ולא של שופטי צוות ה-VAR דוד פוקסמן ושמעון דביר.

"בדקה ה-67 נשרק פנדל לחובת קבוצת הפועל תל אביב, שלא היה ולא נברא", המשיך סיני במכתבו בשם המודון, "גם במקרה זה, בהנחה שהשופט גל ליבוביץ' אכן ראה שבוצעה עבירה, הרי שהיא נעשתה מחוץ לרחבת ה-16 באופן ברור. גם כאן מסתמן כי צוות ה-VAR לא מצא לנכון להעמיד את השופט על טעותו".

אלו לא היו הטעויות היחידות לטענת הקבוצה: "בדקה ה-81 נכבש שער לא חוקי לזכותה של קבוצת מכבי תל אביב, כאשר כובש השער היה בנבדל ברור בעת הבעיטה הראשונה לעבר שערנו, שנהדפה בחזרה לעברו. גם כאן, לאחר בדיקת ה-VAR כמחויב, לא מצאו לנכון שופטי ה-VAR להעמיד את צוות השיפוט על טעותם.

הפועל תל אביב וגל לייבוביץ'
הפועל תל אביב זועמת על גל לייבוביץ' | אריאל שלום

"בדקה ה-89 נכבש שער לא חוקי לזכותה של קבוצת מכבי תל אביב, כאשר כובש השער היה בנבדל ברור בעת המסירה לעברו. גם במקרה זה, כמו במקרים הנ"ל, צוות ה-VAR אישר את השער. מועדון הכדורגל הפועל תל אביב אינו דוגל בביקורת על שופטים, מתוך כבוד והערכה לתפקידם ומעמדם.

"עם זאת, אנו לא יכולים לשתוק נוכח תחושת הקיפוח העזה שמציפה את אנשי המועדון ואוהדיו לאחר המשחק אמש. אנו מבקשים לבדוק את דרך קבלת ההחלטות באירועים הנ"ל, שמעלה תהיות לגבי השימוש במערכת ה-VAR בכלל ונחיצותה בפרט. בתוך כך, אנו מאמינים כי מוטב שלא לשבץ את השופטים גל ליבוביץ' ודוד פוקסמן למשחקי הפועל תל אביב בעתיד", הוסיף סיני.

פוקסמן שפט גם בחצי הגמר מול מכבי פתח תקוה ובמועדון טוענים כי גם אז לקח החלטה לא נכונה. "הגיע לנו פנדל על אלטמן, הפנדל של בלקמן לא היה ושער אחד היה ספק בנבדל", אמרו במועדון. מעבר לכך, הקשר עומרי אלטמן העלה סרטון שלו סופג מרפק מאנריק סבוריט ולאחר מכן הראה תמונה שלו עם פצע בגבה. "לייבוביץ' ופוקסמן חייבים לקבל תג בינלאומי, שיפוט יישר כוח. תותחים".

עומרי אלטמן כועס | צילום מסך: אינסטגרם
עומרי אלטמן אחרי הדרבי
עומרי אלטמן אחרי הדרבי |

ומה מעבר לטעויות השיפוט? "לא נעים לראות את מכבי חוגגת אליפות, בטח לא כשהיא מנצחת אותנו בפעם הרביעית העונה. יש לנו ביקורת רבה על היכולת, וגם על השופטים", אמרו בהפועל תל אביב אמש (שבת) בעקבות התבוסה ליריבה העירונית, שנתנה את האות לפתיחת חגיגות האליפות של הצהובים.

שביט מזל ורז שלמה הגיבו בסיום בכעס, כשהאחרון בעט בכדור לעבר הספסל של האלופה ואילו המאמן ניר קלינגר נראה כעוס בגלל השופטים. 

הפועל ת"א לא רק הפסידה בארבעת משחקי הדרבי העונה, אלא גם ספגה 11 שערים ולא כבשה כלל מול הצהובים. "חבל מאוד שהתפרקנו", אמרו שחקנים בסיום. "יכולנו לגמור את הדרבי הזה עם תוצאה אחרת, אבל שום דבר לא הלך העונה נגדם". ההשתוללות של עמנואל בסיום אמרה הכל והמשיכה גם בחדר ההלבשה.

שחקנים רבים צפויים לעזוב את הפועל תל אביב בקיץ. עמנואל בואטנג אמור להישאר, אבל מייקל אולהה, מרווין פירסמן ופליפה רודריגס אמורים לעזוב. בהפועל לא ממהרים לקבל החלטה בנוגע לעומר דמארי, בעיקר בגלל הפן הכלכלי.

עומר דמארי |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי