אוהדים של הקבוצות הגדולות הגישו תביעה ייצוגית בגובה 25 מיליון שקל

אוהדי מכבי תל אביב אוהדי מכבי תל אביב | דני מרון
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים אוהדי מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון
אוהדי בית אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון
אוהדי מכבי חיפה אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
אוהדי הפועל באר שבע אוהדי הפועל באר שבע | דני מרון

שישה מנויים של מכבי ת"א בכדורגל ובכדורסל, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל ב"ש דורשים החזר כספי על כל משחק שנערך ללא קהל בעקבות התפרצות הקורונה

(גודל טקסט)

שישה אוהדי ספורט של הקבוצות הגדולות בישראל – מכבי חיפה, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב בכדורסל – הגישו תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בלוד באמצעות עורכי הדין רון סולן ודוד מזרחי, בדרישה שכל אלפי האנשים המחזיקים במנוי עונתי יקבלו בחזרה החזר כספי על כל משחקי החודש האחרון, שנערכו ללא קהל בעקבות מגפת הקורונה ומבחינתם הם בגדר "אירוע שבוטל".

בעלי מנויי ארבע קבוצות הכדורגל שהגישו את התביעה, טוענים כי "בהנחה שמרנית ביותר כי עלות מנוי ממוצע הינו 1,805 שקלים, אזי ההחזר הכספי לכל מנוי הינו כ-500 שקל וסכום ההשבה הכולל יעמוד על סך 25,077,000 שקלים – מבלי שמנויי החנייה ומנויי משחקי הפלייאוף באים בחשבון.

באשר לקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, לפי התביעה לקבוצה כ-17,000 מנויים (כידוע מספר המושבים בהיכל ביד אליהו הינו כ-11,000), כאשר עלות מנוי ממוצע עומדת על 3,000 שקלים, לכן על הקבוצה להשיב 12,393,000 שקלים למנויה, בממוצע 729 שקל לכל מנוי, כאמור לדרישת האוהדים שהגישו תביעה ייצוגית.

יש לציין כי מספר המנויים של כל קבוצה הינו על בסיס הערכה ופרסומים באינטרט בחודש אוגוסט 2019 ולפיהם למכבי חיפה יש 13,100 מנויים ומכאן שסכום ההשבה הוא 6.5 מיליון שקלים, למכבי תל אביב 18,100 מנויים ועל כן עליה להשיב מעל תשעה מיליון שקלים, לבית"ר ירושלים 7,854 מנויים ומכאן שהסכום מוערך בארבעה מיליון שקלים ואילו להפועל באר שבע 11,100 מנויים ועליה להשיב כ-5.5 מיליון שקלים.

אוהדי מכבי תל אביב. הקבוצה תשיב כתשעה מיליון שקלים?
אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

גורם בכיר באחת הקבוצות מסר בתגובה: "הקבוצות הגדולות התפלאו על עורכי הדין וטענו כי הם מייצגים מספר זניח של אוהדים. משעות הבוקר מוצפים המועדונים בהודעות על אוהדים שמתנערים מכך ואף מאיימים לתבוע את עורכי הדין על כך שהם מדברים בשמם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי