טיבי מסכם עונה: "היה לי קשה בהתחלה. אשמח אם איביץ' יישאר"

איתן טיבי
איתן טיבי | אודי ציטיאט

בלם מכבי ת"א דיבר בתוכנית הספורט של רדיו 103FM על הקאמבק בצהוב: "לקחתי את העניין כאתגר אישי, שמח שיצאתי מחוזק מכל זה". וגם: הסוד של המאמן הסרבי ופרשת הקטינות

(גודל טקסט)

לפני שנה היה קשה להאמין שאיתן טיבי יחזור להוביל את מרכז ההגנה של מכבי תל אביב ולהפוך לאחד החלקים החשובים בפאזל באליפות השנייה של ולדימיר איביץ' בישראל. אך בעזרת אמונה, סבלנות ובעיקר עבודה קשה, הבלם זכה לאמונה מחודשת מהסרבי, אחרי שישב במשך שנה שלמה בחוץ. בתוכנית הספורט של רדיו 103FM סיכם את העונה המושלמת של הצהובים והתייחס גם לפרשת הקטינות.

החזרה להרכב של מכבי תל אביב: "שנה שעברה עברתי שנה קשה, שזה שמונה וחצי חודשים מחוץ לסגל. לקחתי את זה כאתגר אישי שלי, שבהתחלה היה לי קשה להתמודד עם זה, אני לא אשקר, אבל אני חושב שהתמיכה של המשפחה שלי גרמה לי להמון אמונה וגם אני בסופו של דבר האמנתי בדרך שלי ואני שמח מאוד שיצאתי מזה ויצאתי מזה מחוזק".

השתמשת גם בעזרה מקצועית: "אני עובד עם פסיכולוג במשך תשע שנים, וגם כמובן המשפחה, אמא ואבא, אשתי. לצערי הרב אבי נפטר לא מזמן, הוא בשנה האחרונה היה מאוד חולה אבל הוא תמיד היה דמות מפתח בקריירה שלי. מהיום שאני זוכר את עצמי הוא ליווה אותי ונתן לי את כל הכלים להצליח".

איך הצלחתם לדרוס ככה את הליגה: "השנה אם תסכלו מכבי חיפה נתנה פייט, מה שלא היה בשנה שעברה. אני חושב שמכבי חיפה קבוצה מצוינת ואני חושב שאף פעם זה לא קל לקחת אליפות כי בסופו של דבר יש את הלחץ והדברים שקורים בדרך וצריך לדעת איך להתמודד ולגשת לזה. לדעתי הגדולה של המועדון הוא שזה לא משנה מי נמצא שם, הדרך בסופו של דבר חזקה יותר מכל דבר. הכוונה היא שאני חושב שבשנתיים האחרונות יש במכבי תל אביב מאמן שמתווה את הדרך. אם תסכלו כמעט אף שחקן לא חתם במכבי תל אביב השנה, אבל הבסיס נשאר, גם אני הייתי שנה שעברה וככה אני רואה את הדברים".

מה הסוד של איביץ': "היו במכבי ת"א מאמנים מצוינים, יש כאלה שמסתכלים רק על אליפות כמדד וזה לא נכון, כי להגיע במשך כמה שנים לאירופה זה לא מובן מאליו. להזכיר לפני שמונה שנים מכבי תל אביב לא הייתה קרובה לתואר, ועכשיו הכל השתנה. לגבי איביץ'? הוא התווה דרך מסוימת שהוא מאמין בה וזה משנה כמה השחקן גדול, מי שמאמין בדרך שלו יישאר ומי שלא, יעזוב".

ולדימיר איביץ' עם התואר שכה מגיע לו | דני מרון

משחק ההגנה: "העניין שאיביץ' כבר בשנה השנייה שלו, זה עזר לו לחדד את הדרך. הדברים יותר התחברו וכמו שאמרתי בתחילת השיחה, אני חושב שלא משנה מי נמצא, כולם מבינים את הדרך. האם הוא צריך להישאר? אני מאוד אשמח אם יישאר, הוא הוביל את המועדון לשתי אליפויות רצופות".

פרשת הקטינות: "זו סיטואציה לא נעימה, גם כשחקנים וגם כבני אדם, אבל אנחנו עושים את המיטב על מנת לתפקד על הצד הטוב ביותר ומן הסתם השחקנים האלו היו מאוד דומיננטיים ואנחנו מקווים שהעניין ייפתר כמה שיותר מהר. האם דיברתי איתם? כן, אבל אני מעדיף לא להרחיב".

צפו: איתן טיבי מניף את צלחת האליפות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי