עדיף מאוחר: ניצחון בכורה לבית"ר בפלייאוף, 0:3 על הפועל ת"א

שבוע סוער? מי זוכר את זה. המארחת חגגה בגדול בטדי על היריבה השנואה ואפילו רוני לוי הרשה לעצמו להעלות חיוך רחב. מגבו כבש שער אדיר בדקה החמישית, קונטה הכפיל ושלומי אזולאי השלים מהאוויר אחרי בישול של ממן

(גודל טקסט)

זה לקח לה יותר מדי זמן אבל במחזור התשיעי הגיע הניצחון הראשון של רוני לוי בפלייאוף העליון. בית"ר ירושלים שעברה שבוע לא פשוט בכלל, הוציאה את העצבים על היריבה הגדולה הפועל תל אביב וניצחה 0:3 בצדק. הקבוצה מהבירה נראתה למשך מספר דקות כמו שהקהל (שלא היה) בהחלט רצה לראות – קבוצה נלחמת עם טירוף בעיניים וכזו שיודעת לעשות ליד השער. כזו שהראתה חלק מהפוטנציאל שלה. עם עידן ורד דומיננטי ומשחק אגפים מרשים בזכות המגנים

פתיחת המשחק לא הייתה יכולה להיות טובה יותר. בניגוד לשחקנים באדום, הצהובים-שחורים לא בזבזו זמן. כדור רוחב של עידן ורד הסתיים בבעיטה אדירה של אורי מגבו בחיבורים. אחרי ששלומי אזולאי רשם החמצה גדולה, בית"ר הכתה שוב בזכות נגיחה מדויקת של אנטואן קונטה בכדור קרן (25). על הקינוח היה אחראי שלומי אזולאי בשער גדול מהאוויר. גם בהרכב חסר – כמובן ללא אלירן עטר ששיחק רק פעם אחת בפלייאוף, וללא טל בן חיים ופרדי פלומיין – בית"ר נראתה טוב.

לא מעט נכתב על רוני לוי, האם הוא עמד בציפיות או לא, האם הכרטיס לאירופה והמקום השלישי הוא מספיק בזמן שהכדורגל לא היה די בינוני, אבל מה שבטוח הוא שהשחקנים אוהבים אותו. אחרי השער המהיר כל השחקנים עשו את הדרך הארוכה כדי להתחבק עם המאמן, מחזות שלא תמיד רואים בכדורגל שלנו.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון
This image has an empty alt attribute; its file name is 1001652
לירן רוטמן ואורי מגבו חוגגים. גולאסו אחרי חמש דקות | דני מרון

הפועל תל אביב, מנגד, קטעה את רצף ההפסדים במחזור הקודם עם 0:1 על הפועל באר שבע וחלמה על המקום הרביעי, ותיאלץ להסתפק במקום החמישי. בכל מקרה, הבעיה היא לא ההפסד אלא הדרך. הפועל נראתה רע מאוד. האדומים חסרו את האגרסיביות – לא אופייני לקבוצה של ניר קלינגר והפגינו שוב סף שבירה נמוך כפי שקרה לה לא מעט העונה. זה היה ההפסד התשיעי של הפועל העונה בהפרש של שלושה שערים ומעלה. שבע פעמים היא הובסה 3:0. הפועל מחזיקה בהפרש השערים השלילי שלה איי פעם.

המאמן השתגע על הספסל עד כדי כך שביצע חילוף לפני הדקה ה-30 כשהחליף את דני גרופר במוטי ברשצקי. על הנייר אומרים שהבעיה של הפועל היא בחלק הקדמי ומיקל אולהה גם ביום הולדתו לא הציג יכולת שונה מבדרך כלל, אבל הקבוצה של קלינגר ספגה העונה 52 שערים, מספר בלתי נתפס – רק הפועל רעננה ספגה יותר.

בית"ר ירושלים תפגוש את מכבי חיפה ביום שלישי במחזור האחרון (36) ותקווה לסיים את העונה בטעם טוב. הפועל תל אביב, מנגד, תארח את הפועל חיפה לה הפסידה כבר שלוש פעמים העונה ועל האפס, וההפסד האחרון היה צורם במיוחד – 4:0. קלינגר לא רוצה שעונה מסויטת שהפכה לטובה – תסתיים עם עוד הפסד.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. ניר קלינגר כועס | דני מרון
This image has an empty alt attribute; its file name is 1001632

הרכבים:

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן; שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, אנטואן קונטה, אורי מגבו; עלי מוחמד, דן איינבינדר (תמיר עדי, 80), חנן ממן (רוי דוגה, 88), עידן ורד (אביאל זרגרי, 80), לירן רוטמן (שלום אדרי, 69), שלומי אזולאי (דוד דגו, 88)

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עבדי פרחאת (אושר דוידה, 80), אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן, עיליי תמם (דורון ליידנר, 60), עמנואל בואטנג, דני גרופר (מוטי ברשצקי, 29), עומרי אלטמן (עמית מאיר, 60), מייקל אולהה (עומר דמארי, 80)

מהלך המשחק

הירושלמים לא יכלו לחלום על פתיחה נפלאה יותר. כדור חוץ מהיר של שי קונסטנטין הגיע לעידן ורד שהוציא כדור רוחב בצד ימין, אורי מגבו הלא מכוסה הצטרף מאחור ושלח בעיטה אדירה לחיבורים כבר בדקה החמישית, 0:1 לבית"ר ירושלים! השחקנים רצו לחגוג עם המאמן רוני לוי וסיפקו תמונה מרגשת

עומרי אלטמן, דיוגו ורדסקה | דני מרון
שי אייזן מול עידן ורד | דני מרון

בדקה ה-14 הפועל יצאה קדימה בפעם הראשונה והגיעה למצב מצוין כשדני גופר נשלח לשטח על ידי מרווין פירסמן והעביר כדור רוחב טוב. עומרי אלטמן ניסה את כוחו אבל בעט גבוה מעל השער. כעבור דקה בית"ר הייתה חייבת לעלות ליתרון אחרי איבוד כדור של אוראל דגני. שלומי אזולאי עבר את רז שלמה ברחבה אבל בעט חלש ואפשר ליואב ג'ראפי לקלוט.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי | דני מרון
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

בית"ר המשיכה להיות טובה יותר כשהלחץ של האדומים על מוליכי הכדור שלה לא עבד. חנן ממן הגיע בצד שמאל לעמדה נוחה וניסה למסור רוחב אך הכדור פגע באוראל דגני ויצא לקרן. אין דבר, אנטואן קונטה נגח אחרי כדור קרן והכניע את יואב גראפי, 0:2 לבית"ר ירושלים.

אנטואן קונטה חוגג | דני מרון
שחקני בית"ר בטירוף | דני מרון
שחקני בית"ר חוגגים 0:2 מהיר | דני מרון

קלינגר ראה שהקבוצה שלו לא במשחק ובית"ר מניעה כדור בקלות בדרך לשליש המסוכן בזכות עידן ורד שנכנס לאמצע, והחליט על שינוי מוקדם כבר אחרי 29 דקות. מוטי ברשצקי עלה לשחק במקומו של דני גופר.

עידן ורד מסוכן | דני מרון
בואטנג מול ממן. האמצע האדום מובס | דני מרון

רגע לפני ההפסקה עומרי אלטמן ניסה את כוחו מכדור חופשי מצד שמאל ואיתמר ניצן הדף לקרן. האדומים פתחו בהיסוס גם את החצי השני. שלומי אזולאי ניצל שגיאה בהגנה, עצר כדור על החזה כמו אומן ושלח מסירת עומק לעידן ורד שבעט חלש מול יואב ג'ראפי שמנע את השער השלישי.

בהמשך הוא כבר עשה את זה לבד. בדקה ה-51 שלח חנן ממן מסירת אומן לשלומי אזולאי והחלוץ בעט מהאוויר לפינה הרחוקה בלי לעצור, 0:3 גדול. הירושלמים 'השוו' את התבוסה נגד האדומים מהסיבוב הקודם ואפילו רוני לוי הרשה לעצמו לחייך. קלינגר הוציא את אלטמן בדקה ה-60 ופשוט ויתר על המשחק.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1001648
שלומי אזולאי חוגג עם רוני לוי | דני מרון
שלומי אזולאי חוגג. "רוצה שרוני לוי ימשיך" | דני מרון
אריק ינקו חסר אונים | דני מרון
אולהה מול מוחמד. עוד ערב רע של החלוץ | דני מרון
מוטי ברשצקי מאוכזב על רקע שחקני בית"ר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי