שופט בית המשפט המחוזי קרא לפרסם את שמות השחקנים, ההחלטה בשלישי

שחקני מכבי תל אביב , פרשת הקטינות
שחקני מכבי תל אביב , פרשת הקטינות | דני מרון

השופט עידו דרויאן החליט להסיר את צו איסור הפרסום, אך הסכים שהתיק עומד להיגנז: "האפשרות המסתמנת היא שהחקירה תמה". פרקליט השחקנים הצליח לעכב את ההחלטה, הערעור בעוד יומיים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשת הקטינות ממשיכה לגנוב את הכותרות. שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד עידו דרויאן, החליט הבוקר (ראשון) להתיר את הצו האוסר פרסום שמותיהם של שני שחקני הכדורגל הבכירים ממועדון מכבי תל אביב המעורבים בפרשת הכדורגלנים והקטינות הנחקרת במחלק הנוער של מחוז המרכז במשטרה בחשד לבעילה אסורה בהסכמה והגשת אלכוהול לקטין, אולם לבקשת פרקליטם של השחקנים עיכב את ביצוע ההחלטה עד ליום שלישי הקרוב על מנת לאפשר להם להגיש ערער לבית המשפט העליון.

בהחלטתו התייחס השופט דרויאן להחלטתה של שופטת בית משפט השלום בראשון לציון זוהר דיבון סגל, שנתנה לדבריו משקל נכבד להערכה של הראיות שנאספו בתיק והגיעה למסקנה שעוצמתה של התשתית הראייתית נמוכה ביותר וציין כי בעיניו יש להתייחס לנושא בצורה שונה.

השופט מתייחס לכלל הקובע לכאורה כי "החקירה טרם הסתיימה וחומר החקירה לא נבחן עדיין על ידי תובע שיכול וינחה את המשיבה (משטרה א.ח) להשלים את החקירה , לרבות הרחבתה , ויכול ויחליט לגנוז את התיק. מקום שנמצא בתיק חקירה חומר המצדיק את המשכה , יש לנקוט זהירות יתר בהערכתו של חומר החקירה ובקביעת משקלו בין יתר הנתונים".

פרשת הקטינות
פרשת הקטינות. התיק עומד להיסגר | ספורט1

השופט דרויאן הוסיף כי אינו מוצא לנכון לבחון אותו במסגרת הדיון האמור. בדבריו הזכיר השופט את עניין הוצאת עיתון 'הארץ': "ענן החשדות מעל הפרשה ממשיך לרחף ואינו מתפוגג, ואין בשלב זה אינדיקציה כי בדעת המשטרה לסגור את התיק או שהחקירה נסתיימה בלא כלום. ובקיצור ככל שהזמן חולף ואין סימן להתפוגגות ההיבט הפלילי בפרשה בעלת היבט ציבורי, כך גובר כח המשיכה של מגנט הפומביות . אחזור ואזכיר כי בין שני הקטבים של פומביות מול איסור הפרסום, עוצמתו של הקוטב המגנטי של הפומביות חזקה יותר מלכתחילה, בהיותו הכלל והעיקרון הקבוע בחוק יסוד השפיטה" ומיד אוסיף כי לאור תשובתה של המשטרה שניתנה בכתב במהלך הדיון בפניו בשבוע שעבר נראה כי השלבים המהותיים של החקירה נגד המשיבים הסתיימו "והאפשרות המסתמנת היא שהחקירה תמה".

אלא שגם לאחר כל זאת השופט דרויאן מתייחס לחומר הראיות בתיק ומציין. "עיינתי אף אני בחומר החקירה, שבחלקו נוסף לתיק לאחר מועד ההחלטה נושא הערר . מבלי לקבוע מסמרות או להתייצב בנעליו של תובע , אומר שמסקנתה של השופטת דיבון סגל  משקפת במלואה את מצב הדברים לאשורם. הסיכוי שהתיק ייגנז הוא משמעותי ולא כך האפשרות להעמדת החשודים לדין בגין עבירות מין".

יחד עם זאת מציין השופט. "גם במצב בו יזכו החשודים בתואר הנכסף 'חשודים לשעבר' , יעמוד במלוא תוקפו עניינו של הציבור בזהותם. חשיבותו של הפרסום נלמדת, בין היתר, מהדיון הציבורי הער בפרשה , שאיננו כל כולו רכילותי, אלא עיסוק בהיבטים מהותיים שחורגים מעבר לאירועי הפרשה,.

השופט דרויאן מוסיף. "אם אכן ייגנז התיק , תיקטן עוד יותר הפגיעה בשחקנים שכן סגירת התיק תשמש לביסוס 'חפות מוגברת' ותהווה כלי הגנה משמעותי מפני הדימוי השלילי העלול לדבוק בהם. בעניינו זוכים המשיבים כבר עתה 'בחותמת כשרות' כפולה, הן של בית המשפט קמא והן של החלטתי זו לעניין קלישות הראיות לפליליות המעשים החשודים כעבירות מין". השופט מצין כי יש מקום לפרסם את שמם של השחקנים אולם כאמור עיכב את ביצוע ההחלטה עד ליום שלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי