"איביץ' העמיד רף שלמאמן הבא יהיה קשה מאוד לעמוד בו"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אריאל שלום

למרות התחושות הנכונות בשבועות האחרונים, במכבי תל אביב עדיין לא מעכלים את הפרידה. מה קרה מאחורי הקלעים, מה הסיבה האמיתית לעזיבה וממה המאמן הבא צריך לחשוש?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עידן ולדימיר איביץ' הסתיים אתמול (שני) רשמית, עם ההודעה הצפויה של מכבי תל אביב על סיום דרכו של אחד המאמנים הגדולים שאימנו כאן. שחקני מכבי תל אביב, שהתקשו בעבר להיפרד ממאמנים כמו פאולו סוזה, פאקו ואוסקר גרסיה, התקשו עוד יותר לעכל את הבשורה אתמול, למרות שהרגישו עוד קודם לכן כי הסיפור נגמר.

"ברגע שמכבי לא מימשה את האופציה באפריל, הבנו", אמר אחד מהם. "הוא מאמן ענק, הכי טוב ששיחקתי אצלו. ברור שאחרי העידן שלו, כל העיניים יהיו על המאמן הבא. הוא העמיד כאן רף שיהיה קשה לעמוד בו".

המספרים מדברים בעד עצמם. אלה לא רק השנתיים הרצופות הכי גדולות של המועדון. איביץ' הצליח לפתוח פער גדול יחסית ממכבי חיפה, למרות עונה טובה שלה, ובעיקר – העמיד הגנה שקשה מאוד להכניע.

ולדימיר איביץ', איתי שכטר | אריאל שלום

מי שמקורב לסיפור איביץ' ולעידן שלו במכבי תל אביב, טוען שהסיבה לעזיבתו כלל לא הייתה כלכלית. לא הכסף ולא התקציב, מספר אחד מהם, גרם לו ללכת, אלא סיבה אחרת לגמרי – איביץ' פשוט רוצה להתקדם. הוא מבין, הם אומרים, שתוך שנתיים עד שלוש הוא יכול להפוך למאמן בעל שם גדול באירופה.

איביץ' הרגיש שהוא מיצה את עצמו מבחינת המטרות והתהליכים. זה קרה די מהר. הוא הצליח לשדרג באופן משמעותי שחקנים כמו מתן חוזז, אילון אלמוג ודן גלזר ולגרום לקבוצה שלו לשמור על רמה כמעט אחידה מבחינה הגנתית. אחרי שתי אליפויות, לא בטוח שעונה שלישית הייתה מביאה אותו למקום טוב יותר.

"כל שחקן שחשב שהוא מאבד את המקום שלו, פתאום הפך לכוכב. איך תסביר שאין כאן שחקנים ממורמרים? גם מי שיושב ביציע, יודע שמחר הוא יכול להוכיח את עצמו וכל הליגה תדבר עליו", הסביר אחד השחקנים.

חוגגים עם ולדימיר איביץ' | אריאל שלום

על פי ההערכות, איביץ' מנהל מגעים עם קבוצות אחרות מזה מספר שבועות, אך טרם חתם על חוזה. סוכנו התבקש לנסות ולסגור לו קבוצה גדולה יותר, כשזה הכחיש דיווחים על מעבר אפשרי לפאוק. ככל הידוע, איביץ' החליט לוותר על המשך דרכו כבר אז, מתוך הנחה ברורה: ברגע שייצא לשוק המאמנים, יהיה מועדון גדול שיפנה אליו. במכבי תל אביב היה מי שאמר אתמול שהאתגר האמיתי בעונה הבאה הוא לא רק להביא אליפות. לקהל, הם אומרים אחרי עידן איביץ', יהיו כבר שאיפות גדולות בהרבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי