כפי שפורסם בספורט1: "יובאנוביץ' המועמד המוביל לאימון מכבי"

איוואן יובאנוביץ' | Angel Martinez / Stringer

הסרבי הן ה-57 הוא המועמד המועדף של ג'ק אנגלידיס, שמכיר אותו היטב מיוון. על פי הדיווח, כבר החל משא ומתן בין הצדדים והקפריסאי רוצה לראות אותו מגיע ארצה

(גודל טקסט)

נמצא מחליף לוולדימיר איביץ'? איוואן יובאנוביץ' הוא המועמד המועדף של ג'ק אנגלידיס להגיע למכבי תל אביב – כך מדווחת הבוקר התקשורת ביוון. יובאנוביץ', שעל מועמדותו פורסם לראשונה בספורט1, כך נטען ב-SDNA, עשוי להגיע באמצעות אנגלידיס ששימש בעבר כמנכ"ל פאוק סלוניקי ומכיר את המאמן שעבד ושיחק בליגה היוונית. על פי הדיווח, כבר החל משא ומתן בין הצדדים והקפריסאי רוצה לראות את הסרבי בן ה-57 מגיע לישראל.

ככדורגלן, יובאנוביץ' בילה את מרבית הקריירה באירקליס היוונית ונחשב עד היום לאחד משחקניה הגדולים בהיסטוריה. כמו איביץ', גם הוא החל את קריירת האימון במדינה ולא חזר לסרביה – תחילה בניקי וולו ולאחר מכן באירקליס, עד שעבר לקפריסין.

יובאנוביץ' היה המאמן שלקח את אפואל ניקוסיה עד לרבע גמר ליגת האלופות ב-2012 ובסך הכל בשבע שנותיו במועדון הפאר הקפריסאי, על פני שתי קדנציות, זכה בתשעה תארים – ארבע אליפויות, גביע וארבעה סופר-קאפ. לאחר שנתיים באפואל (2003-2005), הוא שב ליוון ורשם קדנציה נוספת באירקליס ב-2007/08, עד ששב לאפואל ניקוסיה ב-2008 ואימן את הקבוצה חמש שנים נוספות.

איוואן יובאנוביץ' | EuroFootball / Stringer

ב-2013 הוא עבר לכסף הגדול של אל-נאסר מאיחוד האמירויות וכעונה לאחר מכן זכה איתה בליגה, בגביע וגם בליגת האלופות של חצי האי ערב. אחרי שלוש שנים פוטר ובדומה לאשר קרה עם קבוצותיו הקודמות, גם לשם הוא חזר לקדנציה נוספת בינואר 2018 ובדצמבר של אותה שנה פוטר פעם נוספת. מיד אחר כך הוא מונה למאמן הנבחרת של איחוד האמירויות, אך כחצי שנה לאחר מכן, באפריל האחרון, פוטר בלי שהספיק לנהל אפילו משחק אחד וזאת בעקבות משבר הקורונה.

באשר למאמן היוצא: מי שמקורב לסיפור איביץ' ולעידן שלו במכבי תל אביב, טוען שהסיבה לעזיבתו כלל לא הייתה כלכלית. לא הכסף ולא התקציב, מספר אחד מהם, גרם לו ללכת, אלא סיבה אחרת לגמרי – איביץ' פשוט רוצה להתקדם. הוא מבין, הם אומרים, שתוך שנתיים עד שלוש הוא יכול להפוך למאמן בעל שם גדול באירופה.איביץ' מנהל מגעים עם קבוצות אחרות מזה מספר שבועות, אך טרם חתם על חוזה. סוכנו התבקש לנסות ולסגור לו קבוצה גדולה יותר, כשזה הכחיש דיווחים על מעבר אפשרי לפאוק.

ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי