שימו עין: עשרת השחקנים הישראלים החופשיים החמים ביותר

טל בן חיים, אייל גולסה, סינטיהו סלליך | ערן לוף, דני מרון, מאור אלקסלסי

עונת 19/20 בכדורגל הישראלי תמה רשמית עם זכיית ב"ש בגביע והקבוצות כבר עומלות על העונה הבאה. מי ה'אסים' שהם יכולות להחתים בהעברה חופשית? הרשימה בפנים

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 בכדורגל הישראלי הגיעה רשמית לסיומה אמש (שני), כשהפועל באר שבע זכתה בגביע המדינה אחרי שגברה 0:2 על מכבי פתח תקווה בגמר. בעקבות פגרת הקורונה בין החודשים מרץ ליוני, העונה הבאה כבר ממש מעבר לפינה והשחקנים לא יזכו למנוחה יותר מדי ארוכה.

בעוד שלושה שבועות וחצי הקבוצות יחלו את דרכן בגביע הטוטו, וכולן כבר עומלות על השלמת הסגל לעונת 2020/21. המשבר הכלכלי שהביא איתו הנגיף יצר שוק חדש, ואין ספק שכמעט כל המועדונים נפגעו, ורובם ככולם שמים עין על שחקנים חופשיים במטרה לחסוך דמי העברה.

אנחנו ריכזנו עבורכם את רשימת עשרת השחקנים הישראלים החופשיים החמים ביותר. יצוין כי גם בירם כיאל ותומר חמד מסיימים את חוזיהם, אך מתוך הנחה שלא סביר שיחזרו לשחק בארץ, השניים נותרו מחוץ לרשימה.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

1. אייל גולסה

אין צורך להרחיב במילים על אחד השחקנים הכי חשובים של מכבי תל אביב, שהציג העונה יכולת פשוט נפלאה. קשר 50/50 אמיתי, תרומה הגנתית והתקפית גבוהה מאוד, ובמילת אחת: נכס. האלופה עוד לא אמרה את המילה האחרונה לגביו, אך בכלל מוזר שהיא הגיעה למצב הזה איתו ולא הצליחה להבטיח את הישארותו בשלב מוקדם יותר. האם קבוצה אחרת תעשה מחטף?

2. טל בן חיים

קצת קשה להגדיר את החלוץ בן ה-30 כשחקן "חם" אחרי שרשם רק שלוש הופעות רשמיות בשתי העונות האחרונות בספרטה פראג, אבל בליגת העל שלנו הוא הוכיח את עצמו במשך כמה עונות ולא סתם שמו נקשר עם חזרה אפשרית למכבי תל אביב. אם בקבוצה הבאה שלו הוא יצליח לשחזר את היכולת שהציג לפני המעבר לצ'כיה – הוא חתיכת כוח משמעותי. מדובר באחד השחקנים הכי טובים בכדורגל הישראלי, שהיה פקטור חשוב גם בנבחרת, ומעניין יהיה לראות כמה יהיה לו קשה לשוב להיות אותו שחקן שהיה בעבר.

3. איתי שכטר

נכון, החלוץ כבר בן 33, אבל אין עוד הרבה חלוצים ישראלים ברמתו בליגה שלנו. מדובר בנכס לכל חדר הלבשה, מנהיג, ווינר בנשמה ושחקן מצוין. הוכיח כבר בעבר כמה עוצמה מנטלית יש לו כשאחרי הנפילה הגדולה במכבי חיפה הצליח לחזור לעצמו בבית"ר ירושלים וכמובן להפוך לאחד השחקנים המובילים אצל האלופה. הצהובים אמורים להציע לו חוזה חדש, אך גם כאן ישנה אפשרות לבצע מחטף על חלוץ שלמרות הכל – עדיין בטופ של הכדורגל הישראלי.

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

4. אורן ביטון

המגן השמאלי שיעזוב את הפועל באר שבע הוא לא שחקן מושלם. עם זאת, הוא לא נופל מאף שחקן ישראלי אחר בעמדתו אחר בליגת העל. יכולת ההגבהה שלו היא נהדרת והוא לוקה בעיקר בצד ההגנתי, אך אין ספק שכל קבוצה שתיקח אותו תרוויח לכל הפחות שחקן סגל איכותי שמוסיף הרבה למשחק ההתקפה. ביטון בסך הכל בן 26 ועוד יכול לפרוח ויפרח בקריירה שלו, והוא כבר זומן לסגל הנבחרת מספר פעמים, אך טרם ערך הופכת בכורה.

5. סינטיהו סלליך

סיום העונה של הקשר של מכבי חיפה היה מעורר הערכה. הוא עבר פציעה קשה במסגרתה נעדר כעשרה חודשים מהמגרשים, חזר בדצמבר ולקח לו הרבה זמן להיכנס לעניינים. אוהדי הירוקים כבר הספידו אותו, אך למרקו בלבול הייתה את כל הסבלנות בשבילו והוא סגר את העונה עם חמישה שערים בששת המשחקים האחרונים. זה לא רק השערים. לפתע הוא נראה חד, זריז ואותו שחקן של לפני הפציעה. שוב, למרות שלקח לו הרבה זמן לחזור להיראות כך. בנוסף, אסור לשכוח לו את היכולת הטובה מבחינה אינדיבידואלית והמספרים הלא רעים בעונות הפחות טובות של הירוקים.

6. רז שטיין

שחקנה בן ה-26 של סקציה נס ציונה בעונה החולפת הוא אחת מתגליות העונה. בעונה שלפני כן הוא נבחר לשחקן העונה בליגה הלאומית כשסחף את הכתומים לעלייה, והעונה הוא הוכיח שמקומו ללא ספק נמצא בליגת העל עם תשעה שערי ליגה מתוך כל ה-23 בלבד שהצליחה היורדת הטרייה לכבוש. בחוזהו היה סעיף בו נקבע במקרה של נשירה של נס ציונה ללאומית – הוא יהפוך לשחקן חופשי, ולא סתם מתעניינות בו לא מעט קבוצות, ביניהן הפועל חיפה והפועל חדרה.

רז שטיין | אודי ציטיאט

7. ניב זריהן

שחקן הכנף מביא איתו הרבה כישרון לכל מקום שיהיה, אך סוחב איתו גם הרבה בעיות, וזו גם הסיבה בגללה שוחרר מהפועל באר שבע לפני כשבוע וחצי אחרי שהפר בידוד. יש לו מה להוסיף כמעט לכל קבוצה בארץ, ומעניין לראות מי יהיה המאמן הראשון שיצליח לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. בגיל 26, זריהן מחפש את היעד הבא שלו – אבל הפעם עדיף לו לרדת מדרגה וללכת למקום בו יהיה השחקן המוביל.

8. גיא חיימוב

השוער חווה שתי עונות לא טובות במכבי חיפה, אבל הוא עדיין שחקן מוכח בכדורגל הישראלי ואין ספק שיש לו עוד מה לתרום גם בגיל 34. אולי זה הרגע לרדת מדרגה לקבוצה בה ישמש בלעדית כשוער ראשון ואולי שם הוא יחזור להראות מה הוא שווה. אמנם הוא עשה לא מעט טעויות במדים הירוקים, אך גם סיפק כמה הצלות גדולות, כמו ההצלה המשולשת המרהיבה במשחק הגומלין מול שטרסבורג בסמי עופר. יש כמה קבוצות שמחפשות איש חדש בין הקורות, ואולי חיימוב הוא אופציה טובה עבורן.

9. אמיר עגייב

אחרי שנה וחצי בסומגאיט מהליגה האזרית, הקשר בן ה-28 צפוי לשוב לארץ ובהחלט יכול להיות תוספת טובה עבור קבוצות אמצע הטבלה. אקס הפועל תל אביב ובני יהודה היה שחקן מפתח בקבוצתו, נחשב לאחד מאהובי הקהל וייתכן שהתקופה הזו עשתה לו טוב וביגרה אותו. כישרון תמיד היה לו, מעניין לראות כמה יציב הוא יהיה בקבוצה הבאה שלו.

10. דני עמוס

שוער ותיק נוסף ומצוין ברשימה שלנו. שוערה של מכבי נתניה בשנים האחרונות המשיך להיות יציב ומעורר עניין אצל לא מעט קבוצות בליגה. עם זאת, היהלומים הציעו לו חוזה חדש והוא צריך לבחון את האפשרויות שלו. בגיל 33, מי שזכה באליפות היסטורית עם עירוני קריית שמונה ב-2011/12 עשוי להגיע ליעד חדש ואנו בטוחים שמי שתיקח אותו תרוויח.

דני עמוס
דני עמוס | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי