יש פתרון: הכדורגל והכדורסל יתוקצבו ב-110 מיליון ש"ח

שי קונסטנטין, דולב חזיזה | דני מרון

לאחר הפגישה בין כלפון ופרנקל לאוצר, הוחלט להגדיל את התגמול על הנזקים שנגרמו ממשבר הקורונה. הכדורגל יקבל 75 מיליון, הכדורסל 35

(גודל טקסט)

בתום פגישה בת מספר שעות בין ראשי משרד האוצר למנהלות הכדורגל והכדורסל, ארז כלפון ושמואל פרנקל, הוחלט להגדיל את רשת הביטחון לשני הענפים, כך שיתוקצבו ביותר ממאה מיליון שקלים – 75 מיליון לכדורגל ו-35 לכדורסל. בפגישה נכחו גם שר הספורט חילי טרופר, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, בעלי בני יהודה ברק אברמוב וגם נציגי קבוצות הכדורסל, ביניהם יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי.

במהלך הפגישה הובהר לראשי האוצר כי ענף הכדורגל מבקש כפי שהתחייב ראש הממשלה והאוצר אך ורק לפיצוי בגין הפסדים שנגזרו עליו עם סגירת האיצטדיונים. "לא ביקשנו פיצוי על אובדן ספונסרים, לא על קיצוץ תמיכות עירייה ולא על זה שיכול להיות שבתי ספר לכדורגל לא ייפתחו בגלל הקורונה. אנחנו מבקשים רק פיצוי על מה שנפגע", אמרו במנהלת והציגו דוגמאות מהעולם. לטענת המנהלת, הממשלה הפדרלית בגרמניה תפצה את שתי הליגות הראשונות בכדורסל, כמו גם את ליגות ההוקי קרח, כדוריד, כדורעף, כדורגל נשים וליגה שלישית בכדורגל גברים. "חבילת הסיוע שם תעמוד על 200 מיליון יורו בכללותה. סכום הפיצוי עד 800,000 יורו לקבוצה והוא מגלם 80 אחוז מאובדן ההכנסות ממכירת הכרטיסים בניכוי עמלות מכירה ומע"מ", הסבירו במנהלת. באוסטריה הנושא נמצא בדיונים מתקדמים מול הממשלה וכך גם בהולנד.

במנהלת הציגו בפגישה מהם האחוזים של הכרטיסים מתקציבי המועדון: בית"ר י-ם והפועל ת"א (50-60 אחוז) הפועל חיפה (35), הפועל ב"ש (30, לפני עזיבת אלונה ברקת), מכבי חיפה ומכבי ת"א (20-30 אחוז), מכבי נתניה ובני יהודה (15-20 אחוז) ושאר הקבוצות (מתחת ל-15).

ארז כלפון, שמואל פרנקל |

בנוסף, במנהלת תיארו את הסיבות להפסדים לעונה נוכחית: אובדן הכנסות כרטיסים ומינויים, אובדן ספונסרים (ארקיע בהפועל ת"א כדוגמא), תוספת עלויות בגלל דחייה (שכר ותקורות אחרות) וקיצוץ בהעברת רשויות מקומיות. כל זה הוביל את סך ההפסדים לכדי 92 מיליון ברוטו. עוד הסבירו כי לפי תרחיש שבו כל העונה הבאה לא יימכרו כרטיסים מדובר על אובדן של 207 מליון ברוטו. כמו כן העריכו כי כ-2300 עובדים בתקשורת הספורט ייפגעו.

לאחר הסיכום על רשת הביטחון, שר האוצר ישראל כ"ץ סיפר: "קיימתי את הישיבה על מנת לוודא שפעילות הספורט בישראל תימשך. אני רואה בזה יעד לאומי חשוב לציבור רחב בישראל, למיליונים שצופים במשחקים גם אם הם בלי קהל. בתור חובב ספורט אני ודאי מבין את התחושה הזאת. סיכמנו על תכנית סיוע רחבת היקף שתאפשר לקבוצות, גם במגבלות הנוכחיות, לתפקד, לפעול ולשחק ולהביא בפני הציבור את האפשרות לראות את המשחקים. סיכמנו על תכנית סיוע של מעל מאה ועשרה מיליון שקלים. כל זה נעשה כדי לוודא שענפי הספורט האלו, שיעברו את המשבר יחד עם כל מדינת ישראל. אני שמח על כך ומאחל לצופים, וכמובן למי שמובילים את הדברים, הרבה הרבה הצלחה!"

שר הספורט חילי טרופר הוסיף: "גם בימים קשים ואולי דווקא בימים קשים, יש ערך לקיומו של הספורט. אני שמח עבור מאות אלפי אוהדי הכדורגל והכדורסל בישראל על כך שבסיומו של מו"מ ארוך הצלחנו להבטיח הערב את פתיחת הליגות בשנה הבאה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ותחלואת הקורונה. אני מודה מקרב לב לשר האוצר ישראל כץ ולצוותו על ההירתמות לטובת פתרון סוגיה זו. כמו כן ברצוני להודות ליושבי ראש המינהלות, ההתאחדות והאיגוד על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך".

חילי טרופר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי