למרות ההישג בקבלת הכספים, הקבוצות עדיין מודאגות לקראת העונה הבאה

ארז כלפון, יעקב שחר, משה חוגג
ארז כלפון, יעקב שחר, משה חוגג | עדי אבישי

לקראת החלוקה: כיצד יושפעו בית"ר ירושלים והפועל תל אביב ומה יקרה כאשר הקהל יחזור למגרשים? עושים סדר

(גודל טקסט)

אחרי לילות ארוכים של עבודה מאומצת מטעם מנהלת הליגה, אמש (שלישי) הגיעה הבשורה. ענף הכדורגל יקבל רשת ביטחון של 75 מיליון שקל, הליגה תיפתח בזמן ועל פניו נראה כי הקבוצות לא ייפגעו, אך למרות ההסכם, אומרים במנהלת, יש עדיין הרבה עבודה על מנת לשרוד את העונה הבאה.

ח"כ מיכל שיר מהליכוד, חברת ועדת הכספים, אמרה הבוקר: "אני מברכת את שר האוצר ישראל כץ על פריסת רשת הביטחון של ענפי הספורט המובילים. 5,000 עובדים מסורים יקומו הבוקר בטוחים במקומות עבודתם ויוכלו לעלות למגרש כדי לשמח את כולנו".

בקבוצות טוענים כי רשת הביטחון שדרשו עומדת על 80 מיליון שקל, וזאת על בסיס חישוב ההפסדים המינימליים שעשויים להיגרם להם כתוצאה מאי כניסת קהל למגרשים. בנוסף, ראשי המועדונים עדיין עומדים בפני שוקת שבורה באשר להליך הקיצוץ. הם טוענים כי לא בטוח שיצליחו לקצץ 30 אחוז בממוצע משכר השחקנים. במנהלת הדגישו כי הכסף לא יתחלק שווה בשווה, אלא לפי הכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים. במקרה הזה, ברור שמכבי תל אביב ומכבי חיפה יקבלו את הסכום הגבוה ביותר, אבל החישוב ייעשה בהמשך. באוצר הדגישו כי הזרמת הכסף תקטן משמעותית אם הקהל יחזור למגרשים. כעת, ברור שבמשרד האוצר ינסו ללחוץ את משרד הבריאות לפעול לטובת החזרת הקהל למגרשים.

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

במנהלת הציגו בפגישה מהם האחוזים של הכרטיסים מתקציבי המועדון: בית"ר י-ם והפועל ת"א (50-60 אחוז) הפועל חיפה (35), הפועל ב"ש (30, לפני עזיבת אלונה ברקת), מכבי חיפה ומכבי ת"א (20-30 אחוז), מכבי נתניה ובני יהודה (15-20 אחוז) ושאר הקבוצות (מתחת ל-15). ייתכן והמנהלת תיקח את חלוקת האחוזים מסך התקציב, כפי שמבקשות חלק מהקבוצות.

במהלך הפגישה הובהר לראשי האוצר כי ענף הכדורגל מבקש כפי שהתחייב ראש הממשלה והאוצר אך ורק לפיצוי בגין הפסדים שנגזרו עליו עם סגירת האצטדיונים. "לא ביקשנו פיצוי על אובדן ספונסרים, לא על קיצוץ תמיכות עירייה ולא על זה שיכול להיות שבית ספר לכדורגל לא יפתחו בגלל הקורונה. אנחנו מבקשים רק פיצוי על מה שנפגע", אמרו אתמול במנהלת והציגו דוגמאות מהעולם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי