אסי רחמים: "אבוקסיס ביקש לעזוב לנבחרת, לא נעמוד בדרכו"

אסי רחמים
אסי רחמים | אודי ציטיאט

רגע לאחר הזכייה המרגשת בגביע המדינה ("היה מתח עצום, אשקר אם אגיד אחרת"), מנכ"ל הפועל ב"ש מתכונן לאתגרים הלא פשוטים: "לא התעסקנו בנושא המאמן עד לגמר, ביקשתי מיוסי שיחליט מהר". וגם: רשת הכספים והאצטדיון

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עונה לא פשוטה בכלל עברה על הפועל באר שבע. פיטוריו של ברק בכר, סירוב השחקנים לקצץ בשכר ועזיבתה של אלונה ברקת, כשגם המנכ"ל הנוכחי, אסי רחמים, פרש ואז חזר בו. העונה הסתיימה בטעם הכי מתוק שיש עם זכייה בגביע המדינה. יומיים לאחר החגיגות התפנה המנכ"ל רחמים לסכם את העונה. הוא מספר עד כמה התואר היה חשוב לו ברמה האישית אחרי שלא הצליח להניף את הגביע כשחקן, על הדד-ליין הקצר לגבי העונה הבאה וחלוקת הכספים, ומבהיר כי יוסי אבוקסיס ביקש את ברכת הדרך לנבחרת.

רחמים סיפר על ההרגשה לאחר הזכייה בגביע: "היה מתח עצום, אשקר אם אגיד אחרת. היה יותר מדי מונח על הכף במשחק הזה. ידענו את החשיבות של הגמר הזה למועדון, גם בגלל העונה שעברה וגם בגלל העתיד שלנו הזכייה הזו בתואר, מי שמסתובב כאן בעיר מבין על מה אני מדבר – הפיחה רוח חיים. כולם היו זקוקים לזה גם ברמה המקצועית וגם ברמת הרוח, הפן הכלכלי, השתתפות באירופה והציפייה לעונה הבאה. בכל חזית אותה נבחר הגביע הוא משמעותי מאוד".

נראה כי לרחמים היה חשבון לא פתור עם הגביע. הוא שיחק בהפועל אשקלון ב-1997 בזכייה ההיסטורית של באר שבע, ב-2003 הפסיד להפועל רמת גן וכמנכ"ל ראה את קבוצתו מובסת נגד מכבי תל אביב לפני חמש שנים. רחמים התייחס לכך: "זה היה חשוב מאוד. בפעם הנוספת (2003) למרות עונה טובה שלי, ועצרתי שישה מתוך שמונה פנדלים כולל ברבע הגמר נגד גאבור הלמאי – דווקא בגמר לא הצלחתי וזה תסכול שאני סוחב שנים, אחר כך גם הגיע הגמר ההוא נגד מכבי תל אביב. עבורי זו זכייה ראשונה בתואר הזה וזה היה משמעותי מאוד כי גם התקופה שהובילה אותי באופן אישי הייתה מאוד טעונה מעבר לפן ההיסטורי. היה לי חשוב לסמן וי. כפי שאמרתי החשיבות של הזכייה הזו היא בכל קנה מידה עליונה.

בסרטון: הפועל ב"ש זוכה בגביע המדינה

ההכנות לעונה הבאה: "קודם כל אני לא לבד במועדון, יש לנו צוות מנוסה ו-ותיק שעובד איתנו בשנים האחרונות. עו"ד יונגר עדיין מסייע בתהליך ההתייעלות וכמובן כל הצוות האחר במנהלה, לכולם עבודה רבה מאוד בפרק זמן קצר, אני לא חושב שהייתה לנו פגרה כל כך קצרה, בעוד פחות משבועייים נתחיל את האימונים ובעוד שלושה שבועות כבר מגיע המשחק בסופר קאפ ואז אירופה והליגה. התארכות העונה הזו והמשימות שבפתח, זה אתגר, לשמחתנו אלה 'צרות טובות'. שמחים שמתכוננים לסופר קאפ וגם לאירופה ולא רק למשחקי גביע הטוטו. למרות קוצר הזמן, המלאכה מרובה ואנחנו מסתכלים על זה כאתגר".

עוד אמר בעניין: "יש לנו המון רוח גבית אחרי הזכייה בגביע, שמחים להתכונן ככה לאירופה, גם הניצחונות האחרונים בליגה עזרו לנו. אנחנו מוכנים לאתגרים האלה. יהיה קשה להכין את הקבוצה נוכח מגבלות נוספות שאין בעונה רגילה – החתמת זרים, בידוד שנדרש, אולי לא כל השחקנים יפתחו את העונה איתנו, לקחנו הכל בחשבון".

יוסי אבוקסיס יעזוב לנבחרת: "כל שם שפורסם בתקשורת הוא בגדר ספקולציה. עד גמר הגביע לא התעסקנו בזה. לא רציתי לערער את ההכנות לקראת גמר הגביע אבל רק אתמול נפגשתי עם אבוקסיס בנדון. נזהרנו מאוד עד לגמר. ביקשתי מיוסי הבהרות בנושא הנבחרת, הוא אמר לי שהוא רוצה לאמן את נבחרת ישראל ואני לא יודע אם לקרוא לזה סוג של חלום אבל זו כן שאיפה שלו. אני חושב שברגע שמדובר בנבחרת לאומית אין צורך לעמוד על הרגליים האחוריות ולמנוע ממאמן להתקדם. אמרתי לו שאם כן אנחנו נשחרר אותו אבל יחד עם זאת ביקשתי ממנו שהדברים יעשו בצורה מהירה עד כמה שאפשר, אני יודע שהוא לא המחליט והפוסק היחיד בעניין הזה ויש תהליך מסודר, אבל יחד עם זאת לנו יש את השאיפות שלנו, רצונות שלנו והכנות שלנו בפרק זמן מאוד קצר ולכן ביקשתי שההחלטה הזו תיפול עד שבוע הבא".

יוסי אבוקסיס חוגג עם הגביע | דני מרון

"אני מקווה שבהתאחדות לכדורגל יעזרו לנו עם העניין הזה ואני בטוח שהם רוצים לא פחות מאיתנו להתחיל בהכנות לקראת המשימה שבפתח. עד קבלת התשובה אני מקווה בתחילת שבוע הבא או לכל המאוחר באמצע השבוע – לא נתעסק במינוי מאמן אחר. אני עומד בראש המערכת הניהולית-ביצועית, אבל נכון שיהיה לי משקל בהחלטות אבל אנחנו נקבל אותה ביחד, אני רוצה להזכיר שגם אליניב ברדה וגם מאור מליקסון – כולם מלווים אותי בתקופה האחרונה בתהליך הזה שעברנו ועוד נעבור. תהיה לי דעה משמעותית בקבלת ההחלטה על זהות המאמן אבל אני לא אשמע את כל הקולות במערכת, אף פעם לא אקבל החלטה לבד".

האם משהו השתנה לגבי אלונה ברקת: "אני חושב שלא השתנה שום דבר, היא אמרה שהיא הבעלים והיא אכן הבעלים. היא תעמיד רשת ביטחון ולא תיתן לקבוצה ללכת אחורה, היא תתמוך בה. כך היה וכך המצב גם היום, היא הבעלים. בנוסף היא גם אמרה שהיא מבחינת הניהול השוטף של המועדון הולכת אחורה ומפקידה את המפתחות בידיו של המפתחות איתי בן זאב. אני המנכ"ל בפועל"

האם הסאגה מול ברק בכר תסתיים ברוח טובה: "כולנו תמימי דעים, ביצענו שיחה נוספת עם דודו דהאן סוכנו, זה צריך להסתיים בצורה טובה. ברק עשה פה דברים מדהימים, הוא ראוי מאוד שהקשר הזה יסתיים בצורה טובה ומכבדת לשני הצדדים. גם אנחנו מרגישים שנתנו את הבמה לברק והיו לנו שנים יפות מאוד יחד עם הרבה תארים שזכינו בהם, הקבוצה שיחקה מצוין, ונעשה הכל כדי שזה יסתיים בצורה מכבדת כפי שברק ראוי לזה וגם אנחנו ראויים לזה".

ברק בכר, אלונה ברקת
ברק בכר ואלונה ברקת. בוררות? | דני מרון

רשת הביטחון מהאוצר:" זה הישג מצוין של המנהלת מול משרד האוצר, אני מחכה עדיין, מניח כמו יתר הקבוצות, לנייר הרשמי ולקריטריונים של חלוקת הכספים ולוח הזמנים, כך נוכל להבין את התמונה ולהיערך לעונה הבאה. זה הישג חשוב מאוד שבלעדיו לא יכולנו לפתוח את עונת הכדורגל. מודים לכל מי שעסק בזה".

רחמים הבהיר כי רשת הביטחון כלל לא רלוונטית לדרישת המועדון מהשחקנים לקצץ בשכרם: "הכספים של רשת הביטחון ובית"ר ירושלים לא רלוונטים לקיצוץ החוזים. אם הקצבנו סכום מסוים של מנויים, וזה סכום נמוך ממה שהורגלנו בטוטו טרנר – רשת הביטחון סוגרת על הפער הזה שבין הכנסה אפסית לבין 15 מיליון שקלים הכנסות. רשת הביטחון אומרת שבלי מכירת מנויים וכניסת קהל לא נוכל לפתוח את העונה".

הכספים מבית"ר ירושלים לגבי דויד קלטינס ומיכאל אוחנה: "אמורים להגיע בימים הקרובים, קיבלנו את בקשת בית"ר לדחייה מסוימת, כולנו מבינים וחיים את המצב, שהיה קשה לעמוד בלוחות הזמנים הישנים. יש מצוקה. אנחנו כמו יתר הקבוצות חווים את זה מהצד שלנו. שוחחנו שוב עם הנהלת בית"ר שהבטיחה שבימים הקרובים העניין הזה יוסדר".

המצב של טוטו טרנר: "ראש העיר שומר איתנו על קשר רצוף בעניין הזה, עדיין אין לו את כל התשובות, הסיכום איתו הוא שהוא לא רוצה לתת תשובות לא אחראיות כי כרגע מדובר רק בהשערות. הוא רוצה לדייק ולתת לנו להיערך למצב בו לא נוכל לפתוח את העונה או שהיא תיפתח במגרש שלנו תחת הגבלות מסוימות. אנחנו שומרים איתו על קשר רצוף בשיחות מדי סוף שבוע. ברגע שיהיו תשובות ברורות מצידו הוא יעדכן את התושבים והאוהדים ואנחנו נעשה הכל בצורה הכי שקופה וגלויה. הוא הבין מאיתנו יותר מפעם אחת מהי החשיבות של טוטו טרנר כלפי הקהל והקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי