ארז כלפון: "אי אפשר לבודד את השחקנים במשך שנה"

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

הגדלת רשת הביטחון ("בלעדיה, 90% מהקבוצות לא היו פותחות את העונה"), המשחקים באירופה ("מחפשים פתרון"), נושא הקיצוץ ("השחקנים נותנים כתף") והמשחק של לוד ("הפתרון הכי ספורטיבי"). יו"ר המנהלת בראיון

(גודל טקסט)

אתמול (שלישי) בתום פגישה עם משרד האוצר, הוסר המכשול הכלכלי, לאחר שהוחלט להעניק רשת ביטחון בגובה של 110 מיליון שקלים לליגות הכדורגל והכדורסל וכך הובטח שהליגות המקצועניות בשני הענפים ייפתחו כסדרן. אבל אם תשאלו את יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, זו הייתה רק אבן הדומינו הראשונה. בראיון שהעניק לתכנית הספורט של 103FM, הוא סיפר על האתגרים הבאים לקראת פתיחתה של עונת 2020/21.

כלפון פתח את דבריו והתייחס על הניצחון במאבק: "אני חושב שזו הייתי דרישה לגיטימית, אתם מכירים את מצב הקבוצות וללא רשת ביטחון, 90% מקבוצות ליגת העל לא יוכלו לפתוח את העונה. אני חושב שזה דבר מאוד חשוב לכדורגל, לקבוצות ול-5,000 איש שמתפרנסים מכדורגל. עשינו עבודה מחקרית – סדרנים, מאבטחים, חשמלאים. אני מדבר רק על שתי הליגות המקצועניות".

שר האוצר היה מאוד נדיב: "בסופו של דבר הסיכום עם אגף התקציבים היה 70 מיליון לכדורגל ו-30 מיליון לכדורסל. לאחר מכן הגיעו טענות מצד הכדורסל והשר הכריע והחליט להוסיף עוד חמישה מיליון שקלים לכל ענף".

שחקני הפועל תל אביב. "ללא רשת ביטחון הקבוצות לא היו פותחות את הליגה" | אודי ציטיאט

השחקנים שוב יהיו מוכנים להיות שוב בבידוד: "אנחנו התעסקנו בתקופה האחרונה רק ברשת הביטחון הכלכלית כי אחרת לא היינו פותחים את העונה. כעת אנחנו ממשיכים בדיון מול משרד הספורט ומשרד הבריאות איך מוצאים את המתווה הכי נכון לכדורגלנים כי אי אפשר להמשיך את הבידוד בו היו השחקנים למשך חודשיים. זה לא אפשרי להחזיק שחקנים למשך שנה ואנחנו מנסים למצוא את הפתרונות".

אף קבוצה לא יודעת יקרה במשחקים האירופיים: "משרד הבריאות מתעסק במגפה, משרד הספורט ואנחנו עושים מאמצים גדולים כדי לראות איך מוציאים את הקבוצות מחו"ל כדי להימנע מ-14 יום בידוד ואני מקווה שנמצא פתרון כפי שמצאנו עד כה. אם הקבוצות יוצאות מהארץ צריך לראות איך מטפלים בנושא של הבידוד, דבר שני משרד הבריאות לא מוכן לטפל בעניין של הבדיקות כמו שהיה לנו עם בני לוד ועל הדברים האלה אנחנו יושבים ומחפשים פתרונות כל יום".

לא פחדת להתמודד מול המדינה: "צריך לקבוע מה דד ליין כדי שתוכל להתקדם. אני יכול לומר לך שאם עד ה-10 במאי לא היה לנו אישור לחדש את הליגה, ליגת העל לא הייתה נפתחת. לכן צריך לקבוע תאריכים והתאריכים שאני קובע הם מציאותיים כי בעוד שבועיים נפתחים משחקי גביע הטוטו ואם לא נעביר את התקציב לוועדה תקציבית היינו יכולים לפתוח את הליגה".

שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי תל אביב. "הקבוצות הגדולות יתוגמלו אחרת" | מאור אלקסלסי

מי הגורם שיטפל בחלוקת הכספים: "המנגנון הזה יוכרע בשעות הקרובות, אבל בסופו של דבר זה לא משנה והוא רק עניין טכני. קבוצות כמו חדרה ואשדוד לא יוכלו לדרוש כספים כמו של מכבי תל אביב ומכבי חיפה – כל אחד יפוצה על פי הפגיעות שלה. יש קבוצות שנפגעו יותר כתוצאה מהמינויים גם בעונה הקודמת וגם בעונה הבאה ויש כאלה שפחות".

האוצר לא דרש מהשחקנים לקצץ: "אני לא נכנס לשרים, הדיון עם המשרדים נמשך כבר חודשיים ואני יכול לומר לך שהדרישות האלו באו ממשרד האוצר. השחקנים גם כך נתנו כתף בעונה הקודמת ואני מאמין ששחקנים שמרווחים פחות מ-15 אלף שקלים לא יקצצו וכך גם החיילים. הפועל תל אביב? לא מתעסק בנושא נקודתי שכעת בעניין משפטי. אבל אנחנו עכשיו במשבר וכולנו צריכים להיכנס מתחת לאלונקה ואני מבקש מכולם לתת כתף ואני מאמין בקיצוץ דיפרנציאלי".

מצד אחד בעלי הקבוצות מפחיתים את השכר ומצד שני בעלי קבוצות מחתימים שחקנים נוספים: "הנושא של הקיצוץ הוא שהממשלה נותנת סיוע מצפה שכולם יהיו מתחת לאלונקה לגבי הפרטים הנקודתיים אני לא מתכוון להתייחס אליו בתקשורת. ואין מה לעשות האוצר לא נכנס לכל סיג וסייג ולעניין הזה הוא לא התייחס. אני בטוח שבסופו של דבר יגיע האיזון לגבי הקיצוצים שיעשו והשחקנים שיגיעו".

זה לא ספורטיבי מה שעשיתם עם בני לוד: "אני חושב שזה המצב הכי ספורטיבי שעשינו. צריך לזכור שהמשחקים של לוד נעצרו פעמיים וזה לא תקופה רגילה ובקורונה צריך לבחור את האופציה הכי פחות גרועה וגם אין זמן העונה הבאה נפתחת עוד מעט וזה לא היה שליפה. הכי חשוב שלשתי הקבוצות לא יהיו חולים והטובה ביותר תשחק מול מרמורק והמנצחת תישאר בליגה השנייה".

ראובן עטר
ראובן עטר. "זה היה הפתרון הכי פחות גרוע" | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי