זובאס נפרד מבני יהודה: "מרגיש שזה הזמן שלי להתקדם"

אמיליוס זובאס
אמיליוס זובאס | אריאל שלום

"התקופה הכי יפה בקריירה שלי", סיכם הליטאי וסיפר: "בהנהלה מאוד רצו שאשאר והעבירו לי הצעה מכובדת". בקבוצה לא מתכוונים לשלם דמי העברה על בלטקסה

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה תפתח מחר (שני) את אימוניה לעונת 2020/21. במועדון בסך הכל מרוצים מקצב בניית הסגל, כשהמטרה היא כמובן להחתים שוער אחרי עזיבת אמיליוס זובאס ולנסות להחתים את אליסון דוס סנטוס לעונה נוספת. במידה שהאחרון יעזוב, אלישע לוי יחפש בלם זר אחר.

הרבה מאמצים בימים האחרונים מופנים לעבר השארתו של מתן בלטקסה. המגן השמאלי הושאל בשתי העונות האחרונות ממכבי תל אביב לשכונת התקווה, וכעת בבני יהודה עומלים על החתמתו. הכתומים לא מעוניינים לשלם דמי העברה ומקווים שהאלופה תשחרר בחינם את השחקן בן ה-24.

הפנים החדשות שיגיעו מחר לאימון יהיו פדרו קמפוס הצ'יליאני, אילון אלימלך ואיליי חן. דניאל פלשר יחל אף הוא את האימונים עם הקבוצה אחרי שסיפק יכולת מצוינת כמושאל במכבי פתח תקווה בעונה החולפת. הקשר הניז'רי, יוסיף מוסא, שוהה בידוד וימתין עד שיפגוש את חבריו החדשים.

בינתיים, זובאס התראיין לאתר הרשמי של המועדון ונפרד אחרי ארבע שנים נהדרות: "עברתי כאן ארבע שנים מלאות בחוויות, הישגים ותארים. בסופו של דבר, כשמסתכלים אחורה, זוכרים את התוצאות, זוכרים את התארים, את החברים, את הצוות המקצועי, את ההנהלה. אין ספק שאני לוקח הרבה מאוד דברים טובים מהשנים שלי בבני יהודה. זכינו בשני גביעים נהדרים. בסך הכל היה מדהים".

האמנת שתגיע לכאלו הישגים כאשר חתמת בקבוצה לפני כארבע שנים: "כן. כל שחקן מקצוען ותחרותי שואף להגיע הכי גבוה שאפשר. כמובן שאני מאוד גאה במה שהשגנו בשנים האלה בבני יהודה, אני חושב שכולם צריכים להיות גאים. לזכות בשני גביעים בארבע שנים זה הישג מכובד מאוד".

אמיליוס זובאס
אמיליוס זובאס. "רצו שאשאר" | דני מרון

"כשהגעתי לכאן, הייתי צריך קצת זמן להתאקלם, מכל הבחינות. הייתי צריך להתאקלם לתרבות, למנטליות, למזג אוויר, לאנשים. אבל אחרי שראיתי איך מתנהל המועדון, זה עזר לי מאוד. כמובן שהתחלפו מספר שחקנים במהלך ארבע השנים שלי במועדון, אבל בסופו של דבר יש כאן מועדון שיותר גדול משחקן כזה או אחר. למועדון הזה יש דרך וזו דרך טובה".

"לא ציפיתי לזכות בשני גביעים, וגם העונה היינו קרובים מאוד לזכות בפעם השלישית, עם ההדחה בפנדלים בחצי הגמר. אבל כמו שאמרתי, כל שחקן שואף לזכות בתארים ואני מאוד שמח שזכיתי לעשות את זה עם בני יהודה".

למרות חילופי השחקנים הרבים, הייתה תחושה שבהנהלה רצו לעשות הכל כדי שתישאר: "ברק אברמוב וכל צוות ההנהלה תמיד דאגו שארגיש בבית, שארגיש רצוי. אני חייב להגיד שלאורך כל התקופה קיבלתי מהם הרבה יותר ממה שציפיתי. הם תמיד כיבדו אותי, תמיד תמכו בי וזו הסיבה שנשארתי פה ארבע שנים".

יעקב אסייג
יעקב אסייג. "עזר לי המון" | צילום: עדי אבישי

"אני רוצה לומר לברק ולכל ההנהלה תודה על הכל. לפני שטסתי נפגשתי עם ברק ועם שאר חברי ההנהלה, הם העבירו לי הצעה מכובדת, הם הסבירו והבהירו לי שהם רוצים שאשאר, אבל אני מרגיש שזה הזמן שלי להתקדם לאתגר חדש בקריירה".

"אני חייב לציין גם את מערכת היחסים שלי עם יעקב אסייג, מאמן השוערים, שלימד אותי המון דברים. יש לי כימיה מצוינת איתו והיום אני יכול להגיד שהוא חבר יקר שלי".

איך העבודה עם יעקב אסייג השפיעה עליך: "המון! אני מרגיש שהיום אני שוער הרבה יותר טוב ממה שהייתי כשהגעתי לכאן. הוא נתן לי המון הערות ודגשים ששיפרו אותי מאוד".

בני יהודה מחזיקת גביע המדינה 2019
בני יהודה מחזיקת גביע המדינה 2019 | דני מרון

איפה בקריירה שלך אתה מדרג את התקופה בבני יהודה: "זו היתה תקופה מדהימה. זה נכון שזכיתי בשלוש אליפויות בליגה הליטאית, אבל כשמדובר על קבוצות מחוץ לליטא, אין ספק שזו התקופה הכי יפה בקריירה שלי. זכינו בשני גביעים, רשמנו הישגים נאים מאוד גם בליגה הישראלית וגם בליגה האירופית. בני יהודה תמיד תהיה חלק חשוב וגדול מהקריירה שלי. אני לעולם לא אשכח את  הגביעים עם בני יהודה".

יש משחק אחד שאתה זוכר במיוחד מהתקופה שלך בבני יהודה: "שני הגמרים. בלי תחרות בכלל. לא רק את המשחק עצמו, את כל היום לפני כל גמר. האנרגיות מהקהל, ההתרגשות, התמיכה. אבל כמובן, מעל הכל, הרגע שבו אתה מבין שזכית בתואר".

מה יש לך להגיד לקהל הכתום: "שאני אוהב אותם ושאני מודה להם. הם תמיד תמכו בי, גם בתקופות פחות טובות הם דאגו לשלוח לי הודעות תמיכה. זה תמיד עזר לי להאמין בעצמי. אני רוצה להודות להם מעומק ליבי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי