בוזגלו: "הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת. התנהלות חובבנית"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אריאל שלום

אחרי שפוטר מהפועל ת"א, הקשר סגר חשבון בפודיום: "דבר שלא יכול לקרות, לא נפצעתי במטבח". מערכת היחסים עם קלינגר: "לא משדרים על אותו גל". התקרית בדרבי: "החלטת לא להכניס, אל תכניס". וגם: הפספוס במכבי חיפה

(גודל טקסט)

אחרי עונה לא פשוטה במהלכה סבל ממחלת הנשיקה ולא זכה ליותר מידי אמון מהמאמן ניר קלינגר, מאור בוזגלו התארח בפודקאסט של אורן יוסיפוביץ', ‘הפודיום', ודיבר על הכל: הפיטורים מהפועל תל אביב, הקרע ברצועה הצידית, היכולת שהציג במדים האדומים, הפספוס במכבי חיפה והפרסונה מחוץ לעולם הכדורגל.

על האירועים המצטברים בשנים האחרונות: "גם בקריירות של 40 שחקנים, וגם אחרי שהם פרשו – לא יקרה להם 50% ממה קרה לי במהלך הקריירה. אני חייב להתוודות פה ולהגיד שלא פשוט להשאר בטופ לאורך זמן, כמעט 15 שנה. הפציעות הקשות שעברתי הן אולי הפציעות הכי קשות שכדורגלן יכול לעבור במהלך הקריירה. אם נעשה חישוב – הייתי בשיקום 5.5 שנים. זה אפילו לא הגיוני. זה דבר שהוא הזוי.

"אבל אני תמיד משתדל להסתכל על חצי הכוס המלאה. אני מסתכל על מה שכן השגתי, על מה שיש לי. אם זה על המשפחה התומכת, על הילדים שנותנים לי את הכוח להמשיך ולא לוותר.

"בשנים האחרונות הצד המקצועי שלי הולך ודועך, אין לי ספק בזה. זה לא פשוט לקבל את זה למרות שבתוך תוכי תמיד יש איפשהו את האגו, את הצד שרגיל להיות במקום גבוה, שלא מרוצה מבינוניות ושואף להיות מספר 1. אני רוצה להיות בטופ ולא משנה מה עברתי ואילו פציעות, אני לא יכול לקבל את זה שאחרי פציעה באים אלי ואומרים: 'שמע מאור, אולי תרד עמדה אחורה, אולי המהירות נפגעה לך'.

"מבחינה סטטיסטית אלה דברים שלא קרו אצלי. גם כשלא נתנו לי סיכוי לחזור לשחק כדורגל ולעשות את מה שאני אוהב תמיד הוכחתי שאפשר. שהבלתי אפשרי בשבילי הוא אפשרי, וכל הקלישאות האלה. ואני חייב להגיד שבאמת התאהבתי בשונאים שלי, כל אלה שבאו ואמרו לי: 'תפרוש, אתה לא מסוגל, אתה לא יכול'. זה נתן לי את הדרייב להמשיך ולדחוף את עצמי אל הקצה. להוכיח לכולם שהם טעו ושאני עדיין יכול להיות בטופ. ואין סיפוק יותר גדול מזה".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אריאל שלום

על הפיטורים מהפועל תל אביב: "קודם כל, אני חייב להגיד שבתקופה ההזויה הזאת של המגיפה כולם נפגעים, זה לא רק בעלי הקבוצות. אלה אנחנו השחקנים בעסקים האישיים, אנשים מבחוץ, העיתונאים. לאנשים אין מה לאכול, הם בתקופה מאוד מאוד קשה בחיים שלהם והם צריכים להתמודד עם העניין.

"במקרה של הקיצוצים אני יכול להגיד שכבר בתחילת הקורונה, כשהפועל תל אביב רצתה להגיע לסיכום עם השחקנים הם פנו אליי, פנו לדגני ופנו לאלטמן. ובאמת ישבנו איתם אני, דגני ואלטמן בשולחן והגענו להסכמה.

"מזה שהוציאו אחר כך שאני לא מוכן לקצץ וכל הבולשיט הזה – אני כבר לא מתרגש. אני יודע שאני יוצר קליקים, הרייטינג עולה 'אז מה אכפת לנו להגיד שבוזגלו סירב'. מאחורי הקלעים אני הייתי זה שאיחד את כולם, ואם הייתי אומר לכל השחקנים לא להסכים לדבר כזה – כולם היו מתאחדים ולא מסכימים לדבר כזה. 

"אבל בגלל שבאנו לקראת המועדון והבנו את הסיטואציה, שבמצב הנתון כולם נפגעים, וכולם רצו לסיים את העונה כמו שצריך, על המגרש, בצד הכי מקצועי שיכול להיות – אז כן הגענו לסיכום.

"אני לא חושב שזה פסול שהבאנו עורך דין שיבוא ויגן עלינו. כל בעלי הקבוצות נפגעים מהעניין שהשחקנים מביאים עורכי דין כדי שיגנו על השחקנים למרות שלהם יש סוללת עורכי דין, סוללת רואי חשבון, הם יודעים את כל העניין של ברוטו/נטו. ביננו, אין לנו מושג משפטית, חוזית או חשבון. אנחנו לא יכולים להגן על עצמנו, אנחנו יודעים לשחק עם הרגליים. 

מאור בוזגלו | אודי ציטיאט

"בשורה התחתונה, אנחנו השחקנים סגרנו מתווה שאומר שלא יגעו בשחקנים שמרוויחים פחות. הפגעים העיקריים היו השחקנים שמרוויחים הרבה כסף. אבל, אני לא חושב שצריך לנצל את התקופה של הקורונה ולפעול בלי שיקול דעת. זו נראית התנהלות חובבנית ולא מתאימה, בטח לקבוצות שנמצאות בליגת העל.

"פיטורים אלו דברים שלא יכולים לקרות, במיוחד עם שחקנים שחתומים על חוזה לתקופה קצובה. הופתעתי מזה מאוד. וזה שהפיטורים הגיעו בזמן שאני פצוע זה עוד יותר הפתיע אותי כי לא נפצעתי במטבח, נפצעתי במגרש אחרי ששירתתי את המועדון. אני חונכתי ככה שמערכת יחסים ישנם דברים שיכולים להצליח, אבל ישנם דברים שיכולים גם לא להצליח, ואם זה לא מצליח אז באים ומדברים לעניין.

"אפשר להפריד כוחות בצורה מכובדת, בצורה ראויה ולהגיד: 'שמע, אולי אתה לא מתאים לנו מקצועית, אולי אתה לא מתאים לנו חברתית, אולי אתה לא מתאים לשיטת המשחק, אולי אתה לא מספיק טוב'. 

"אבל תבואו ותדברו. אני אף פעם לא השארתי את עצמי בכוח בקבוצה. מה שהניע אותי תמיד זה כמה הקבוצה רוצה אותי וכמה ההערכה המקצועית על השולחן. כמה שיילחמו ויעמדו על הגדר בשבילי – לשם אני הולך. ועובדה שאני ויתרתי על שני חוזים עם הרבה יותר כסף גם בבית"ר ירושלים וגם במכבי חיפה – כדי להגיע להפועל תל אביב. אז עכשיו הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת.

"אני עדיין לא יודע מה קורה, לא דיברתי עם אף אחד מאז. אני כן יודע שעורך הדין שלי דיבר איתי ואמר לי 'בוא נגיש תביעה'. אמרתי לו שיחכה כי יכול להיות שהם שלפו מהמותן והם עוד יחזרו בעצמם ויבינו שמה שקרה לא יכול לקרות.

"בראש שלי אני עדיין שחקן של הפועל תל אביב אבל אני נמצא בחוסר וודאות מוחלט. כרגע אני גם פצוע אז המכתב שקיבלתי הפך את הפיטורים לעוד יותר הפתעה כי בשורה התחתונה – איפה אני אמור לעשות את השיקום? מי מטפל? אם הייתי בריא לא הייתי מדבר עם אף אחד. הייתי הופך לשחקן חופשי ומוצא את המקום שלי באיזו קבוצה".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אודי ציטיאט

על היכולת שלו השנה: "מקצועית אני לא הבאתי את התפוקה השנה. קרו לי המון המון דברים. אבל כשהם רצו לשבור שיא מנויים את מי הם הביאו? מאור בוזגלו. הביאו אותי כדי למשוך קהל ולהרים את המועדון הזה. עובדתית אני לא סיפקתי את הסחורה על המגרש, אני יכול להגיד בצורה הכי אמיתית. גם לא עליתי על מחלת הנשיקה בזמן כזה התחיל בטרנר בראיון שהתפוצצתי ואמרתי שאני נגעל מעצמי. אני לא יכלתי לראות את עצמי בתור שחקן כדורגל שבמהלך הקריירה תמיד עשה את מה שהוא עשה, את מה שהוא אוהב לעשות, וזה הביא אותו למקום שהוא קצת מעל הליגה.

"בשביל זה הביאו אותי. בשביל הערך המוסף, בשביל המספרים. ופתאום אני מגיע להפועל תל אביב, ועזוב את זה שמדברים איתי רק על הגיל שלי וגומרים אותי מהשניה הראשונה. מהיום הראשון שדרכתי בהפועל תל אביב התחילו לדבר איתי על הגיל. אבל הכדורגל הוא מאוד מאוד דינמי, אני לא בא בטענות.

"מקצועית השנה עשיתי את כל הדברים שלא אפיינו את מאור בוזגלו. הביאו אותי בשביל להיות קרוב לשער, להיות יעיל, לעשות את החבר'ה מסביבי ליותר טובים, להתמקד בבישולים, ולתת גולים. אבל בפועל הייתי ב-16 שלנו ועשיתי גליצ'ים, וכשכבר הייתי יוצא קדימה אז זה היה 80 מטר מהשער, ומבחינת יעילות זה משהו שלא יכל לקרות.

"לשחקנים מהסוג שלי כבר אין יותר מידי מקום בכדורגל הישראלי של היום בגלל שהדרישות השתנו. היו לי המון שיחות עם ניר, גם בשנה שעברה בבית"ר, ואנחנו לא משדרים על אותו הגל. ניר מאמן מדהים, יש לו אופי של ווינר ואני חושב שהוא מאוד מתאים להפועל תל אביב הזאת (איך שהיא נבנתה)".

ניר קלינגר | דני מרון

על הפרסונה שלו מחוץ לכדורגל: "למה עושים עלינו סדרה ולא על שחקן אחר? כי יש משהו אחר. בואו נשים את הדברים על השולחן – כדורגלן ישראלי לא מרוויח הרבה כסף. יש שחקנים, לא רוצה להגיד את הסכומים אבל זה בושה. לא גומרים את החודש. תמיד מסתכלים על אלה שכן מרוויחים, 85% מהשחקנים בליגת על לא מרוויחים, אז מה, אם היו באים ומציעים להם קמפיינים ותוכניות טלוויזיה הם לא היו עושים את זה?

"צריכים לקחת פה דוגמה מה-NBA, מהמקומות בהם המצלמות 24/7 בחדרי הלבשה, לראות התנהלות, שם מגלים ווינרים, לידרים, שם רואים התנהלות, מי מדבר, מי יושב בשקט, מי לוקח בלב – זה מה שמעניין את הקהל. מפחדים פה לדבר. בוא, איזו מקצועיות יש פה שמפחדים שזה יסיח את הדעה שלנו? אם יש שחקן שיודע לשלב בין כל הדברים האלה תקחו אותו תחבקו אותו תחזקו אותו. ברשתות החברתיות אני יותר חזק מכל קבוצה בליגת העל. לא קשור למספרי עוקבים אגב. כשנוח משתמשים בזה לטובת המועדון, כשלא נוח אוסרים עליך להעלות פוסטים". 

על מה שלא עבד עם בית"ר להסכם חדש: "ביתר זו קבוצה שכל הזמן על האש. שני מותגים יחסית גדולים זה מתכון לפיצוץ. כשאני זהיתי את העניין של מועדון שמייצר כותרות מטורפות… אבל נצא החוצה מזה – יש חוזה, התעקשתי על חוזה לשנתיים מה שבפועל קיבלתי חוזה לעונה אחת ותו לו. באיזשהו אופן זה נשאר כזה בחוסר ודאות, כמו הרבה מקרים אחרים שקרו איתי…."

על הספסול בדרבי: "במהלך כל הקריירה שלי תמיד מה שהמאמן אומר מבחינתי,  אני מקבל. יגיד לי להיכנס ב-4-0, תמיד אהיה מקצוען ואקבל את החלטת המאמן. אבל במקרה הזה יש גם דרך לעשות את זה. אני לא שחקן נוער שאפשר לעשות איתו מה שבא לך. בדרבי זה משהו ששבר אותי, כי יש 5 חילופים – זה לא 3 חילופים. בדרבי הראשון היו שלושה ולא שותפתי, ואני לא חושב ששחקן ברמה שלי – צריך להתלבט אם להכניס אותו דקה 89 או לא. החלטת לא להכניס, אל תכניס אותי. התחממתי מדקה 35. ארבעה חילופים, נשארתי עם אושר דוידה הלכנו לכיוון הספסל. גם פליפה [רודריגס] נכנס לפניי אחרי שחודשיים לא היה בסגל. ופשוט, כשהלכנו לכיוון הספסל ניר אמר 'אושר תתלבש תהיה מוכן'. מה אני אמור להבין, שאני לא נכנס. ואז דן רומן עוזר המאמן אמר לי 'הוא עוד לא החליט'. פה זה משהו שנגע לי, סיכה שפוצצה לי בלון בלב. אמרתי 'לא החליט בדקה 89? אז אני מחליט – אושר בוא תיכנס תרוויח הופעה'".

על מכבי חיפה: "תמיד יהיה לי איזה בור שחור עם מכבי חיפה. בשורה תחתונה מכבי חיפה באה נתנה הצעה קח או לא. אנחנו רצינו את ההרגשה שרוצים אותנו, כל כך, בדיוק כמו שקיבלתי בהפועל תל אביב אחרי זה. מכבי חיפה טיפלו בי, שיקמו אותי, אבל יש משהו שהתפספס. כל פעם שהייתי קרוב למכבי חיפה קרה משהו. אני מרגיש שהחיבור הזה כן יכול להצליח איפשהו".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי