קאניוק: "הגעתי למכבי ת"א של תאילנד, הרבה היו מתחלפים איתי"

גידי קאניוק גידי קאניוק | מאור אלקסלסי
גידי קאניוק גידי קאניוק | מאור אלקסלסי
גידי קאניוק גידי קאניוק | דני מרון
גידי קאניוק גידי קאניוק | אודי ציטיאט
גידי קאניוק גידי קאניוק | מאור אלקסלסי
גידי קאניוק גידי קאניוק | דני מרון

המעבר לבוריראם ("שחקנים מסין הגיעו לברצלונה"), הפרק באוזבקיסטן ("לא היה לי טוב"), ההצלחה בהפועל חיפה ("סילבס לא ויתר עליי") והאכזבה בקריית שלום ("התקופה שם עיכבה אותי"). לפני ההמראה, הקשר פותח הכל

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

לאחר עונה מוצלחת במדי הפועל חיפה, גידי קאניוק השלים השבוע את מעברו לקבוצת בוריראם יונייטד, במדיה חתם באמצעות סוכנו שלומי בן עזרא וגלעד קצב. בתום פרוצדורה ארוכה, הקשר בן ה-27 השיג ויזת עבודה בתיאום עם השגרירות והוא ימריא ביום ראשון לתאילנד, שם ישחק במדי קבוצתו החדשה שפתחה את העונה עם ניצחון בודד בארבעה מחזורים.

"בגדול, קיבלתי הצעה מתאילנד בסביבות חודש אפריל והחלטנו ללכת על זה בכל הכוח אני והסוכנים", מספר קאניוק בראיון מיוחד לספורט1 לפני ההמראה.

כמה זה מלחיץ לעבור תאילנד בתקופת הקורונה?

"ברור שיש לחץ שכל הדברים ייסגרו ויסתיימו כמו שצריך ובאמת להגיע למקום, אבל תאילנד זה אחד המקומות הכי טובים בעולם כיום מבחינת קורונה. כבר חודשים שאין שם מקרים, לפחות לפי הדיווחים. תמיד יש חששות, בכל מקום חדש. הציפייה היא גדולה ואני מחכה להתחיל שם".

התייעצת עם אנשים?

"התייעצתי עם אבא שלי לא מעט. אנחנו יודעים שהולכות להיות פה שנתיים קשות בליגה הישראלית מבחינת הקורונה, מבחינה כספית ומבחינות נוספות. תמיד רציתי לחזור לחו"ל, אחרי שהייתי בפחטקור. דיברתי גם עם מיקי סירושטיין ששיחק בתאילנד והוא נתן לי כמה טיפים".

גלעד קצב, גידי קאניוק, שלומי בן עזרא |

כמה השיקול הוא כספי?

"ברור שזה היה שיקול".

מה אתה יכול לספר לנו על הקבוצה החדשה? דיברת עם המאמן?

"מדובר במועדון ענק – הכי עשיר שם, שכל שנה רץ לתארים. המתקנים שם יותר טובים. לא דיברתי עם המאמן בוזידאר באנדוביץ' באופן אישי אבל התכתבנו באמצעות המייל".

עבור קאניוק תהיה זו קדנציה שנייה בחו"ל, לאחר שלפני שלוש עונות הוא שיחק בפחטקור טשקנט האוזבקית, תחת שוטה ארבלדזה, אקס מכבי תל אביב. כעת, הוא מסכם את התקופה שם ועונה לאלה שטענו שנכשל שם.

מה לא עבד בפחטקור?

"אמרתי את זה ואגיד שוב: הייתה לי חצי שנה ראשונה טובה מאוד, עם המון ניצחונות. פתחתי בכל המשחקים חוץ מאחד שבו הייתי בארץ והתחתנתי. הבאנו את הקבוצה למקום השלישי ולמוקדמות ליגת האלופות. עזבתי כי לי לא היה טוב, לא כי הם רצו שאעזוב. אני לא בוכה על מה שהיה ואני שמח במקום שאני נמצא בו היום. לא היה לי טוב שם ובגלל זה חתמתי גם במכבי ת"א".

גידי קאניוק
גידי קאניוק | אלבום פרטי

מה יהיה שונה הפעם?

"אני נמצא במקום אחר, יש לי משפחה שאני צריך לדאוג לה. זה אתגר מקצועי במועדון גדול שזכה בשש אליפויות בתשע השנים האחרונות. זו קבוצה שמתמודדת כמעט כל שנה בליגת האלופות של אסיה. מנטלית? למדתי מזה. שיצאתי בפעם הראשונה הייתי בן 24 ועברו שלוש שנים מאז. אני יודע להסתכל על דברים אחרת, אני מוכן. אני הולך למדינה הרבה יותר פתוחה מכל הבחינות. הייתי בעבר בתאילנד ואני יודע מה הולך שם".

לא תישבר הפעם?

"אני חושב שלא. אני במקום אחר וכבר לא מעניין אותי מה יגידו עליי. אני רוצה שיהיה לי טוב ולהצליח מבחינה מקצועית. אני רוצה להתקדם משם ולראות איך אני מתפתח. יש חשיבה שרק באירופה יש כדורגל וזה לא נכון. יש באסיה ליגות שהן יותר טובות מליגות באירופה. למשל, היפנית, הקוריאנית והסינית. אני אגיע לשם בע"ה, אכנס לעניינים ואראה איך אני יכול להצליח".

זו השלמה שלליגת הגדולות לא תגיע, אז הולכים אחרי הכסף?

"אני לא יודע. תשמע, מסין הגיעו שחקנים לברצלונה או אתלטיקו מדריד, לדוגמא פאוליניו. אני סתם נותן דוגמאות גדולות אבל רק תראה שאין לדעת איך תתפתח קריירה ואיפה ירצו אותך. אם היית אומר לי לפני חמש או שש שנים שאני אהיה באוזבקיסטן או בתאילנד הייתי צוחק עלייך. הקדוש ברוך הוא מוביל אותך למקומות שאין לדעת".

גידי קאניוק
גידי קאניוק | מאור אלקסלסי

זה מאכזב שלא היה לך את הצ'אנס להיות בליגה באירופה?

"ממש לא, אני שמח בחלקי וטוב לי איפה שאני נמצא. הרבה אנשים היו מתחלפים איתי. מאתגר אותי לשחק באירופה, אבל כרגע אני הולך למקום שמאוד רוצה אותי ואין לי שום דבר רע להגיד. עשיתי עונה טובה בהפועל חיפה מקצועית וחברתית ותמיד רציתי לצאת החוצה שוב".

בוריראם יונייטד תהיה הקבוצה החמישית של קאניוק בארבע השנים האחרונות, כאשר קדמו לתאילנדים כאמור פחטקור, מכבי ת"א, מכבי פ"ת והפועל חיפה.

לא עברת קצת יותר מדי קבוצות?

"אני חושב שהנסיבות הובילו אותי לעבור. הטעות הכי גדולה שלי הייתה לעזוב את אוזבקיסטן. הגעתי למכבי ת"א בזמן הכי לא טוב. זה המועדון הכי טוב וגדול בישראל, אבל לצערי לא קיבלתי הזדמנויות מסיבה שלא ברורה לי. מצד שני זה עבר וזה כבר לא מעניין. ההגעה לשם תקעה אותי עוד שנה או שנתיים בקריירה. הגעתי לשם ולא שיחקתי, זה עיכב אותי. הגעתי אחרי זה בהסכם השאלה למכבי פ"ת כדי לבטל תביעה על סך של חצי מיליון יורו. מבחינת מספרים הייתה לי עונה מצוינת עם שבעה שערים ו-11 בישולים אבל משהו התפספס. אני לא מבין למה ירדנו ליגה והיו לי ימים כואבים מאוד. רק רציתי לצאת כמה שיותר מהר באותם ימים. בהזדמנות זו אני שמח שהמועדון חזר לליגת העל ועשה עונה מדהימה. אני עדיין בקשר עם ההנהלה ושלחתי להם הודעות כי זה הבית שלי ושם גדלתי".

מה התחבר בהפועל חיפה?

"קודם כל אני חושב שקיבלו אותי בצורה טובה מאוד, הצוות המקצועי ובעיקר השחקנים. נתנו לי את כל הביטחון והאהבה לעשות את הדברים שאני רוצה גם כשלא הלך. הם היו מאחוריי כל העונה, במיוחד חיים סילבס שהאמין בי ולקח אותי להמון שיחות. הוא לא ויתר עליי ואני שמח שבסופו של דבר הגענו למטרות שלנו".

גידי קאניוק
גידי קאניוק | אריאל שלום

הייתה סאגה לא נעימה עם הקיצוצים.

"מי שמכיר את יואב כץ יודע שהוא רוצה לעשות טוב. כל אחד ניסה למשוך לכיוון שלו. זה הצטייר לתקשורת שהיה עימות לא נעים, אף בסופו של דבר די יישרנו קו עם רצונו של יואב. אני שמח שהגענו למתווה שכולם היו מרוצים ממנו. השחקנים הבכירים רצו מאוד לדאוג לצעירים שלא ייפגעו מבחינת השכר וזו הייתה הסיבה למחלוקת".

למרות המספרים, עדיין לא קיבלת צ'אנס בקבוצה גדולה בישראל. עד כמה זה כואב?

"אני לא רוצה להתעסק בזה ואין לי כוח לטחון מים. בגלל זה אני יוצא לקבוצה שהיא מתמודדת על כל התארים ורצה קדימה. החלטתי ללכת למקום שהכי רוצה אותי. אני לא מוכן לוותר או להוריד מעצמי כדי להיות במקומות אחרים. מי שהכי הרבה ירצה אותי גם מבחינתי וגם מבחינתי, אצלו אהיה. אם זה מאכזב? בשיחות פנימיות בין כדורגלנים, אני מאוד מוערך ואני מרגיש את זה. אולי מסביב פחות, אבל זה לא מעניין ומעסיק אותי יותר. יש לי דברים אחרים להתעסק בהם. אני יוצא החוצה לקבוצה שהיא כמו מכבי ת"א, ואנסה להצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי