כלפון: "אם לא יהיה כדורגל, שחקנים יבכו על דברים קשים יותר מבידוד"

אנתוני וארן, אוראל דגני | אודי ציטיאט

בראיון ל-103FM, יו"ר המנהלת התייחס לסוגיות הבוערות בכדורגל הישראלי והבהיר: "ברור לנו ששחקנים לא יוכלו לשהות שנה בבידוד". על רשת הביטחון: "מבחינתי, יש סיכום כתוב". וגם: המצוקה של איזי שרצקי

(גודל טקסט)

חוסר ודאות גדול בכדורגל הישראלי סביב ההכנה של הקבוצות לעונת 2020/21. משרד האוצר אמנם השתכנע והבטיח לספק רשת ביטחון למועדונים, אך שאלת הבידוד שנכפה על השחקנים והעלייה בתחלואה שעלולה להביא לתרחישים מדאיגים כאלה ואחרים, מייצרים סימני שאלה בנוגע לדרך שבה יתנהלו הליגות בצל מגיפת הקורונה. יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, התראיין הערב לתכנית הספורט של 103FM וניסה לעשות סדר בנושאים הבוערים.

תחילה התייחס כלפון לרשת הביטחון והבהיר כי למרות שהכסף עדיין לא הועבר, הוא לא חושש שמשרד האוצר לא יקיים את ההבטחה: "תמיד כשיש כסף, כולם באים. המדינה עשתה צעד נכון וסיפקה רשת ביטחון. כשיוצאים מהאוצר עם פרוטוקול חתום, כששני השרים מאשרים וגם הפקידים, מבחינתי זה סיכום כתוב. תמיד כשהמדינה מעבירה כסף יש תבחינים, התבחינים האלה ייכתבו על ידי משרד הספורט בימים הקרובים ויועברו לידי משרד האוצר, המנגנון מוסכם. זה לא דבר מסובך, זה אובדן כרטיסים ומנויים. אני מקווה שזה יאושר כמה שיותר מהר למרות המצב בממשלה".

התקנה שלפיה אם הקבוצות יעלו את תקציביהם בשלוש השנים הקרובות, הן יצטרכו להחזיר את הכספים: "אני לא מכיר את הדרישה הזאת. כל קבוצה תצטרך להראות שהיא קיצצה בין 20 ל-30 אחוז, באופן דיפרנציאלי בין שחקנים עם שכר נמוך לאלה עם שכר גבוה יותר. כשיהיו תבחינים לשלוש שנים, נתייחס בהתאם ונביא פתרונות".

איך אפשר להשוות בין מספר המנויים של הגדולות לזה של קריית שמונה: "איזי שרצקי הוא איש יקר שעזר הרבה לקריית שמונה, דיברתי איתו בטלפון והסברתי לו שרשת הביטחון היא רק על כרטיסים ומינויים ותחולק לפי דוחות רואי החשבון והבקרה התקציבית. אנחנו ננסה לסייע בדרכים אחרות, כפי שסייענו לו בעבר בבניית האצטדיון בגלל שזה מועדון מהפריפריה ובדרכים נוספות ואגב, לא רק לאיזי. כל בעלי הקבוצות כמעט במצוקה כלכלית, לא רק הוא".

נהלי הבידוד: "אם לא הייתי מביא את המתווה עם הנושא ששחקנים יהיו בבתים, הליגה בכלל לא הייתה מתחדשת. שנית, אמרתי שקודם כל היה צריך להביא את רשת הביטחון שעליה עמלתי בחודשים האחרונים, כי בלעדיה לא היינו מדברים בכלל על המתווה הבריאותי. אחרי שהגענו לסיכום עם משרד הספורט ומשרד האוצר, אנחנו מול משרד הבריאות כדי למצוא פתרון לנושא הבידוד. ברור לכולנו שהשחקנים לא יוכלו לשהות בבידוד שנה, כפי שעשו בחודשיים האחרונים. כרגע עשינו הערכה עד פתיחת המשחקים, כי יש עלייה בתחלואה. זה בסדר שמתלוננים, אבל אם אנחנו רוצים שיהיה פה בכדורגל, צריך לשמור על בריאות השחקנים. אני יוצא בבוקר לעבודה וחוזר הביתה. אני לא הולך למקומות בילוי, בטח כשיש עלייה בתחלואה. השחקנים מתפרנסים, אם לא יהיה כדורגל, יבכו על דברים הרבה יותר קשים מבידוד".

חילי טרופר, ארז כלפון
חילי טרופר, ארז כלפון | פלאש 90

האם הימורים בזמן אמת ירדו מהפרק: "ביקשו מאיתנו להפריד את זה מדיון רשת הביטחון וכיבדנו את זה. אנו ממשיכים להעלות את זה על השולחן, התכנית מוכנה ואנחנו מתואמים עם הטוטו בנושא הזה. צריך לקיים ישיבה יותר מסודרת ומקצועית עם משרד הספורט והשר החדש ואני מקווה שנשכנע אותם להכניס את זה כבר בשנה הקרובה, כי בסוף הכסף הזה לא מגיע היום לקבוצות או לטוטו. אחרים נהנים ממנו לצערי הרב. צריך לסדר את זה ושרשות ממשלתית תיקח אחריות על זה. אני מקווה שנצליח להכניס את זה בקרוב לכדורגל ולכדורסל הישראלי. אני יכול להגיד שבחישוב ראשוני, מדובר על הכנסות בסדר גודל של מיליארד ש"ח לשבע שנים לטוטו. מעריך שברגע שזה ייכנס, התחזיות יתעדכנו למעלה וגם הרווחים למדינה ולקבוצות הספורט יהיו הרבה יותר גדולים".

ציר הזמן לפתיחת העונה הקרובה: "אנחנו יושבים באופן רציף עם פרופסור גרוטו ומקבלים את כל התשובות וממשיכים איתו בכל המתווים. אני מבין את השחקנים וגם הם מבינים את האחריות שיש להם על הכתפיים אם הם רוצים לשחק כדורגל. בסוף, אי אפשר לשחק ב'זום' כמו עובדים בחברות ויכולים לא להיות במגע של 2 מטר. בסוף זו הפרנסה שלהם ואף אחד לא רוצה להיות במצב הזה. אנחנו רוצים למצוא את האיזון והמתווה הנכונים. ברור לכולם שלא תהיה שנה בידוד, אבל צריך למצוא את הדרך ששחקנים לא יגיעו למקומות עם התקהלויות ואיך שומרים שלא יהיו הידבקויות ומה עושים עם קבוצות שצריכות להיכנס לבידוד. מקווה שנגיע לתמהיל הנכון עד פתיחת המשחקים".

מה יקרה אם מקרה בני לוד יחזור על עצמו במקום אחר: "כולנו מודאגים ובדיוק על זה ממשיכים לשבת מול משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות. צריך לראות אם בעקבות כניסתו של גמזו יהיה שינוי במדיניות הבדיקות, שכרגע משרד הבריאות מתנגד לבדוק. כרגע יש את ההקלה בבידוד, לרדת מ-14 יום ל-10. נצטרך לראות עד תחילת המשחקים מה ההנחיות המדויקות, אבל בסוף, נצטרך לדעת לתת פתרונות בכל רגע עד שיהיה חיסון. לצערי הרבה אנחנו ניתקל בהרבה בעיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי