"שווה הימור": פרטיזן בלגרד תצרף את אייל גולסה?

אייל גולסה
אייל גולסה. דורש חוזה לשלוש עונות | דני מרון

לאחר הדיווח על מו"מ בין קשר מכבי תל אביב לקבוצה הסרבית בתיווכו של נאתכו, באתר "מונדו" ניסו לנתח האם מדובר בעסקה כדאית ומצאו רק חיסרון בולט אחד

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

יממה לאחר שבסרביה דווח שאייל גולסה נמצא במו"מ עם פרטיזן בלגרד, בתיווכו של קפטן נבחרת ישראל וקשר הקבוצה, ביברס נאתכו, באתר "מונדו" ניתחו את האפשרות שקשר מכבי תל אביב יצטרף וסיכמו זאת כך: "הימור שכדאי לקחת".

בימים אלו נמצא אייל גולסה בתהליך לקבלת דרכון פורטוגלי, אולם התהליך טרם הושלם ועל כן גולסה נחשב לשחקן זר מעבר לים ועבור פרטיזן בלגרד מדובר בחיסרון מכיוון שהקבוצה גם כך עם שחקן אחד עודף במצבת הזרים, ביניהם כמובן גם ביברס נאתכו וזאת כשבעונה הבאה יהיה מותר בסרביה לרשום ארבעה בלבד.

עם זאת, כך מנתחים בכתבה, גולסה הוגדר כשחקן "בלתי ניתן להחלפה" בכל קבוצה בה שיחק וכידוע וכל להצטרף בהעברה חופשית בשל סיום חוזהו. "מכבי תל אביב דרשה עליו 2.5 מיליון יורו כשהיה תחת חוזה והוא נשאר כי לא הגיעו הצעות בסדר גודל כזה וכעת יש הזדמנות לעשות זאת בחינם", ציינו.

אייל גולסה
אייל גולסה | אריאל שלום

יתרה מכך, גולסה מושווה בכתבה לאקס מכבי חיפה, סיידובה סומא שהגיע בהשאלה בספטמבר 2018 ועזב תוך חודשים ספורים ומבלי שזכה לקרדיט. סומא הצליח לשנות את הרושם בבלגרד בחודשים האחרונים לאחר שבשנה שעברה עוד הוגדר כאכזבה ואף הושאל לירוקים שנפרדו ממנו במהרה, אך בכתבה נטען שגולסה שחקן איכותי ממנו ולאור העובדה שגם יכול להגיע בחינם, יאפשר למועדון אפילו להיפרד מהגינאי שנרכש תמורת למעלה ממיליון יורו וחצי ולא הצדיק את הציפיות.

בנוסף, לזכותו של גולסה נמצאת העובדה שהוא בשנתיים האחרונות התאמן תחת ולדימיר איביץ' והיה מהשחקנים הבולטים – וכמובן גם שאיביץ' בעצמו יוכל לייעץ לפרטיזן על האפשרות לצרפו, בנוסף לנאתכו שבעצמו הגיע לקבוצה דרך המלצה של אחד משחקני הקבוצה, זוראן טושיץ'. גם העובדה שגולסה ונאתכו לא משתפים פעולה בנבחרת הוזכרה, אבל התייחסו רבות לכך שלקפטן הנבחרת יהיה עם מי לשוחח בעברית באימונים.

בסופו של דבר, המסקנה של "מונדו" היא שמדובר ב"הימור שכדאי לקחת", על אף העובדה שגולסה שחקן שתופס משבצת של זר. "זה ברור שהוא מחכה להצעה מחו"ל. בין אם מדובר בשמועות או שאכן מתנהל מו"מ בין גולסה לפרטיזן בלגרד, זה שחקן ששווה להמר עליו בקיץ", סיכמו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי