סימאו: "ללא הקורונה הייתי ממשיך, חבל לי שחגיגות הגביע נהרסו"

ז'וסוואה, דויד סימאו
דויד סימאו עם ז'וסוואה | מאור אלקסלסי

הפורטוגלי שעזב את ב"ש לאחר חצי שנה, התראיין במולדתו ואמר: "הקבוצה הייתה רוכשת אותי, שיחקתי רוב הזמן, אבל התקציב ייקטן וקיבלתי הצעה נמוכה". על התואר: "המשטרה פיזרה אותנו לבתים". וגם: ויטור והעתיד

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע סיימה עונה קשה בצורה הכי מתוקה שיש – זכייה בגביע המדינה. ז'וסוואה נראה שחקן אחר לגמרי מאז הצטרפותו של יוסי אבוקסיס, אלטון אקולטסה שיפר משמעותית את משחק האגפים, אבל זר נוסף ששיחק בלא מעט משחקים היה דויד סימאו הפורטוגלי שעזב לאחר חצי שנה. סימאונה התראיין במולדתו ל-"tribunaexpresso" וסיפר על התקופה בדרום ועל כך שהיה ממשיך בבאר שבע ללא מגיפת הקורונה.

ההגעה לישראל: "זה לא היה הלם בזכות מיגל ויטור שהיה שם זמן רב והקל עליי את תהליך ההסתגלות. אני אסיר תודה לו ולמשפחתו. אכלתי אצלהם הרבה. יצאתי יותר ממה שהייתי רגיל. אנשים חושבים על ישראל דברים לא נכונים. הם חושבים שזו מדינה שיש בה מלחמה ופצצות אבל מעולם לא פחדתי, הרגשתי סופר-מוגן. היו דתות שונות בקבוצה – יהודים, מוסלמים, כיבדנו זה את זה".

כשנשאל על ב"ש ענה: "אלמלא המגיפה, הייתי ממשיך בהפועל באר שבע, היא הייתה רוכשת אותי. תמיד שיחקתי, היו מרוצים מהיכולת שלי במועדון אבל עם זאת, התקציב לעונה הבאה קטן משמעותית והגישו לי הצעה מאוד נמוכה".

דויד סימאו
דויד סימאו | זאב דיקמן

הזכייה בגביע: "היו אוהדים ברחוב וזהו, החגיגות היו מאוד שונות. זה היה גביע השנחי של המועדון לאחר שלא זכו בתואר הזה 23 שנה. המשטרה הורתה לנו לעצור כשחזרנו לעיר ומייד התפזרנו ונסענו הביתה, זה היה קצת עצוב. חגגנו רק אנחנו השחקנים. לדעתי השחקנים הם הדבר הכי חשוב בכדורגל אבל האוהדים לאחר מכן. רצינו ליהנות איתם אחרי השנה הקשה שעבר המועדון".

על תקופת הסגר: "לא נתנו לי לנסוע לפורטוגל בשום שלב. הגעתי רק אחרי גמר הגביע. למעשה לא ראיתי את המשפחה שלי מאז פברואר, חודשים רבים. בתי בת השלוש גדלה, שמתי לב להרבה הבדלים, אלה דברים שהפסדתי לצערי, אבל אני חושב שזה שווה את זה – יהיו לי חיים רגועים בעתיד".

עתידו: "אני לא יודע האם המשיך בא.א.ק אתונה, נראה אם אעשה את קדם העונה יחד עם הקבוצה, אולי ירצו להעביר אותי לקבוצה אחרת שוב בהשאלה. בשלב הזה יש לי חוזה. בינתיים אני מתאמן בנפרד, נראה לי מסובך שאמשיך כאן. לא קיבלתי שום הסדר. הכישלון של הקבוצה נפל עליי".

שחקני הפועל באר שבע עם הגביע. לא יכלו ליהנות עם הקהל | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי