שחקני בית"ר קיצצו 30% מהברוטו. אורן ביטון ממתין לעזיבת גרצ'קין

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

בניגוד להסכם הקודם, לפיו השחקנים היו אמורים לקצץ משכר הנטו, כעת נחתם מתווה שונה. המשמעות: חלק מהשחקנים ויתרו על 2.5%, ואלה בעלי שכר נמוך לא יפגעו. בבירה מנסים לסגור את העברתו של המגן לזוריה האוקראינית

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי הפניה לאורן ביטון, שעל מועמדותו פורסם בספורט1, בבית"ר ירושלים מנסים לסגור את עסקת העברתו של מקס גרצ'קין לזוריה האוקראינית. על פי הדיווחים, אם המגן יעבור זה יהיה בעסקת השאלה עם אופציית מכירה של 300 אלף יורו. במקביל, שחקני הקבוצה הגיעו היום (ראשון) למשרדי ההנהלה על מנת לחתום על מתווה הקיצוץ שסוכם מולם העומד על כ-30 אחוזים.

במהלך השיחות, שהחלו בחודש שעבר, העלה חוגג את האפשרות לקצץ את שכר השחקנים ב-40 אחוזים. השחקנים סירבו בטענה שהמתווה של האוצר מדבר על סכומים אחרים, בין 20-30 אחוזים, אך בסופו של דבר הצדדים הגיעו לפשרה. אחד השחקנים אמר: "החלטנו לקצץ עוד חמישה אחוזים כמחווה של רצון טוב ולסייע למועדון. היו לא מעט בעיות בדרך, אבל בסופו של דבר שני הצדדים מרוצים".

לספורט1 נודע כי לפי ההסכם החדש עליו חתמו השחקנים ינוכה להם 30 אחוזים משכר הברוטו, ולא הנטו. לפי ההסכם הקודם, הקיצוץ חל על שכר הנטו שלהם והמשמעות היא פשוטה: חלק גדול מהשחקנים יוותרו על אחוז נמוך יותר מהנטו, כ-2.5 אחוז. עדיין מדובר בקיצוץ, אך בשיעור נמוך יותר. שחקנים כמו שלום אדרי לא ייפגעו משום ששכרם נמוך יחסית.

משה חוגג
משה חוגג | אריאל שלום

יו"ר המועדון, אלי אוחנה, אמר לאחר החתימה: "אנו רואים בחתימה הזאת צעד מבורך של השחקנים, שנתנו כתף בתקופה מאוד לא פשוטה לכדורגל ולמשק הישראלי. שחקני הקבוצה הוכיחו שוב עד כמה המועדון חשוב להם, וראוי שיקבלו את כל המחמאות על המהלך. במקביל אנו ממשיכים בהכנות לקראת העונה הבאה מתוך תקווה לבנות קבוצה חזקה וטובה".

קפטן הקבוצה, עידן ורד, התייחס לעניין: "מגיפת הקורונה הביאה איתה מציאות חדשה ועל פיה נכון להתנהל. אף אחד לא אוהב לקצץ בשכרו, אבל זה בשעה שמאות אלפי אזרחים נלחמים על לחמם והמצב הכלכלי פוגע בכל חלקה במשק הישראלי – נכון לנו השחקנים לבוא לקראת המועדון ובאמת להיכנס "תחת האלונקה"- הוויתור הוא אישי של כל שחקן, לטובת הכלל במועדון. בתקווה שנדע ימים טובים יותר לכולם".

עידן ורד
עידן ורד | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי