דאבור חשף: "שרודר שאל אותי מה אני חושב על מכבי ת"א"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Uwe Anspach/picture alliance via Getty Images

חלוץ הופנהיים התראיין לתכנית הספורט של 103FM ואישר את מועמדות המאמן לצהובים: "מחזיק ממנו". וגם: ההבדל בין גרמניה לספרד, מינויו של רוטנשטיינר לנבחרת, ערן זהבי והמשחק הגורלי מול סקוטלנד

(גודל טקסט)

מואנס דאבור עבר עונה לא פשוטה, אותה החל כשהגיע בקול תרועה רמה בסביליה אחרי שנקנה ב-15 מיליון יורו, אך חלוץ נבחרת ישראל לא השתלב טוב בספרד ובחודש ינואר עבר להופנהיים תמורת 12 מיליון יורו.

לקראת סוף העונה השחקן חזר לעצמו בקבוצה הגרמנית והרשים מאוד. דאבור שיחק בהופנהיים תחת המאמן אלפרד שרודר, אשר מועמד להחליף את ולדימיר איביץ' במכבי תל אביב, ובראיון שהעניק היום (שני) לתכנית הספורט של 103FM חשף כי שרודר התקשר אליו והתייעץ איתו בנוגע למשרה בצהובים. כמו כן, התייחס למינוי וילי רוטנשטיינר ואלון חזן למאמני הנבחרת בצוותא, למשחק הגורלי מול סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו ולערן זהבי.

"שרודר התקשר אליי לפני שבועיים בערך בקשר למכבי ת"א", אמר החלוץ. "הוא שאל אותי באופן כללי ולא נכנס יותר מדי לפרטים. הוא אמר לי שהוא מועמד ושאל מה אני חושב".

אלפרד שרודר
אלפרד שרודר | Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images

איזה סגנון של מאמן הוא: "לפי דעתי, הוא מבין כדורגל ברמה מאוד מאוד גבוהה. יש לו רעיונות מצוינים לשחקנים והוא עוזר מאוד להתקדם ולהבין יותר את המשחק. הוא מעביר את הדברים שהוא רוצה כדי שהשחקנים יעשו את זה בצורה מושלמת. יש לי יחסים מאוד טובים איתו, למרות שהוא עזב. לא באמת הצלחנו לעשות משהו גדול ביחד אבל עדיין יש לנו קשר מאוד טוב. אני מחזיק ממנו מאוד".

פתיחת העונה החדשה: "חזרתי לגרמניה בשבוע שעברה והתחלנו היום את המבדקים. ביום רביעי-חמישי נתחיל להתאמן ונצא למחנה אימונים במינכן".

הציפיות של הופנהיים לעונה הבאה: "רק אתמול פגשנו לראשונה את המאמן החדש, שהוא הגיע מהמילואים של באיירן מינכן. עוד לא ישבנו ודיברנו כמו שצריך על המטרות, אבל מה שכן בטוח זה שאנחנו נלך חזק מאוד על הליגה האירופית אחרי שהעפלנו אוטומטית. כמובן שבליגה ננסה להשתחל כמה שיותר למעלה. אנחנו עוד לא מכירים, עוד לא ערכנו אפילו אימון ראשון. נכיר את פילוסופיית המשחק שלו. אני מאמין שהוא יילך בדרך שהופנהיים רוצה וישחק כדורגל התקפי".

מואנס דאבור
מואנס דאבור | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images

האם התאכזבו מהמקום בעונה הקודמת: "ממש לא. חודש לפני סיום הליגה היינו במצב לא כל כך טוב ואפילו לא דיברנו על אירופה, ובסוף סיימנו במקום השישי שמביא אותנו אוטומטית לבתים של הליגה האירופית. בעיניי, זה נחשב להצלחה גדולה".

מה ההבדלים בין אוסטריה, גרמניה וספרד: "באוסטריה הייתי בזלצבורג, שזה המועדון הכי גדול שם. הסגנון שם מאוד דומה לאיך שאנחנו עובדים בגרמניה, גם בסגנון המשחק וגם באינטנסיביות ובקצב. הפיזיות ברמה מאוד גבוהה. אם אדבר על ספרד, שם זה יותר 'כדורגל נטו'. יש קצב מטורף של הנעת כדור, אסור לאבד את הכדור גם באימונים וגם במשחקים. שם זה יותר כדורגל. אני בהופנהיים מקבל את החופש לעשות כמעט מה שבא לי בהתקפה ולרוץ לאן שאני מרגיש שנכון לרוץ. אם יש לך מאמן שמגביל אותך בנושא הזה אתה פחות בא לידי ביטוי. מאמנים שנותנים חופש לשחקני התקפה – לדעתי זה ישתלם להם בסוף".

באיזה כושר יגיע לנבחרת בחודש הבא: "יש לי עכשיו בדיוק חודש הכנה. אני מאמין שאין הכנה יותר טובה מזו של הגרמנים. אני מקווה שכולם יהיו בכושר. אני כל הזמן בקשר עם וילי רוטנשטיינר ואלון חזן ויותר מוקדם התכתבתי עם המנהל של הנבחרת. ערן זהבי עדיין לא כבש? יכול להיות לו 10 שערים עד המשחק בחודש הבא".

ערן זהבי, מואנס דאבור
ערן זהבי, מואנס דאבור | דני מרון

האם שחקני הנבחרת מרוצים מהמינוי רוטנשטיינר וחזן: "לא דיברתי עם הרבה שחקנים, רק עם כמה. כולם מרוצים. כולם רוצים שמה שהתחלנו ימשיך. הרגשנו שיש משהו חיובי. וילי היה שם מהרגע שהתחלנו את השיפור הזה. לפי דעתי היה חשוב שהוא יישאר. לא משנה מה יהיה בנבחרת, תמיד יהיו תגובות שליליות".

לקראת הקרב מול סקוטלנד: "הכל יכול לקרות במשחק הכל לקרות. אני לא חושב שסקוטלנד נמצאת שבע רמות מעלינו. בקמפיין הקודם ניצחנו אותם והם ניצחו אותנו. יש בינינו פייט".

אלון חזן, וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי