אביטן: "וירוס הקורונה הוא לא טיעון משפטי. אי אפשר לשלם לאלטמן ולא לי"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | עדי אבישי

מאמן הפועל ת"א הסביר ברדיו 103FM מדוע הוא מתכוון לפתוח נגד האדומים בהליך בוררות: "הם לא הותירו לי שום ברירה, כבר חודשיים אני לא מקבל שכר. לצערי רמת הניהול לא תואמת את גודל המועדון"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

מאז תחילת העונה לא מעט שחקנים יוצאים נגד הפועל תל אביב, בטענה שאינם מקבלים שכר. אבל לא רק הם, גם מאמן הקבוצה אשתקד ניסו אביטן שפוטר, אך עדיין מחזיק בחוזה לעונה הבאה, לא מקבל שכר כבר חודשיים מהמועדון האדום. היום (רביעי) אביטן הסביר בתוכנית הספורט של רדיו 103FM מדוע מתכוון ללכת לבוררות ומתי הוא מתכוון לחזור לקווים.

הכתובת הייתה על הקיר, גם למאמנים קודמים הייתה בעיות כספיות מול ההנהלה: "אני יכול רק להצטער על זה. לא הותירו לי שום ברירה, הייתי מוכן ללכת לקראתם בהרבה מאוד דברים, בטח שאנחנו בעידן הקורונה, הם בחרו להתעלם ולא לשלם ותיכף צריכה להגיע המשכורות השנייה שלא מקבל".

"הם לא מדברים איתי ופשוט מתעלמים מקיום החוזה וזהו. בתחילת הדרך, אחד הבעלים היה איתי בקשר ואמר לי שאנחנו יוצרים מתווה של קורונה וחוזרים אלי תוך יום יומיים, זה היה בחודש מאי ומאז עדיין לא חזרו אלי".

ניסו אביטן
ניסו אביטן | דני מרון

מדוע אתה פונה למוסד לבוררות ולא לביד הדין לעבודה: "כמו כל דבר בחיים, יש יתרונות וחסרונות. היתרון הכי גדול של הבוררות הוא פרק הזמן שהוא נמשך, כעת בקורונה בתי הדין עמוסים וזה יכול לקחת שנתיים או שלוש שנים. זה נכון שבבוררות לפעמים מחליקים כמה סעיפים, אבל כפי שאמרתי קודם זה תהליך יותר מהיר וזה היה השיקול שלי. כמו שאמרתי, הייתי מוכן להיות מאוד נדיב עם הפועל תל אביב, אבל לא השאירו לי ברירה".

האם בדקת שהחוזה שלך ממשיך להיות מופקד בבקרה: "ראשית פניתי לראשות הבקרה לפני כמה שבועות ואמרו לי שהחוזה שלי מופקד שם. מראש היה חוזה לשנתיים ככה שהערבויות  יצטרכו לתת לפי אישור התקציב. בנוסף אני רוצה לומר משהו בנושא הקורונה – הקורונה זה לא טיעון משפטי, זה משהו שנפל לכל העולם והפועל תל אביב לא יכולה להחליט לא לשלם לניסו אביטן בגלל הקורונה וכן לשלם לעומרי אלטמן אם צריכים אותו, זה לא עובד ככה".

עבודתך הופסקה הרבה לפני הקורונה והיו יכולים לשלם לך את כל השכר: "גם זה נכון, הכל קרה הרבה לפני הקורונה והנושא הזה כבר לא רלוונטי, הם היו יכולים לסיים את זה כבר בהסדר של שנה שעברה והם החליטו להפריד את זה בין עונה לעונה. הייתי מאוד נדיב איתם כי רציתי לשים את הפרק של הפועל תל אביב מאחורי ולא רציתי להרוויח כספים שלא הגיעו לי, אבל כרגע אני נמצא ללא קבוצה אז מן הראוי שישלמו את החודשים האלה".

עומרי אלטמן. שחקני הפועל תל אביב כועסים | דני מרון

כמעט אף קבוצה לא החליפה מאמן העונה, כנראה שתגיע שוב לקבוצה שלא בנית: "נכון, ברור שהאידיאל הוא לבנות את הקבוצה, בפועל זה לא קרה, הרבה קבוצות נשארו עם אותם מאמנים. עוד פעם, כשתגיע הצעה שתתאים לי אני אקח אותה".

אתה מצטער שהלכת להיות מאמן: "לא. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, למרות כל הקשיים. לכל דבר בחיים יש יתרונות וחסרונות, אני אוהב כדורגל ואני חושב שאני יודע לאמן טוב כדורגל הייתה לי שנה לא טובה ואני יודע את זה, אבל אני חושב שאם תעבור מאמן מאמן, תראה שהייתה להם עונה טובה כמו שלי בחדרה ועונה לא טובה כמו שלי בהפועל תל אביב ורעננה. הפועל תל אביב הוא מועדון גדול, אבל רמת הניהול כרגע לא תואמת את גודל המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי