השחקנים יישארו בבידוד: המנהלת פרסמה את נהלי הקורונה לעונה

ירדן שועה | אודי ציטיאט

לאור מצב התחלואה, משרד הבריאות הורה לשמור על התקנות מסוף עונה שעברה. תמריצים יוענקו לקבוצות שיעמדו בהנחיות, האוהדים לא ישובו למגרשים בשלב זה

(גודל טקסט)

זמן קצר לאחר שמכבי תל אביב הודיעה כי איתי שכטר נחשף לחולה קורונה מאומת בביתו ובשל כך נכנס לבידוד בן עשרה ימים, בעקבותיו יחמיץ את שני משחקי "אלוף האלופים", מנהלת הליגות חידדה הבוקר (חמישי) את הנהלים וההנחיות לעונה הקרובה בצל הקורונה – שתצא לדרך בשבת.

בשורה התחתונה, אין שינוי בהנחיות לעומת סיום העונה שעברה: "לאור מצב התחלואה, הנחה משרד הבריאות כי על כל השחקנים לשמור על הנחיות הבידוד אשר היו נהוגות החל מחזרת הקבוצות לפעילות בעונת המשחקים שהסתיימה", הודיעה המנהלת. "כחלק מכך, יש להקפיד הקפדה יתרה כי במתחם האימונים ישהו אנשי הקבוצה בלבד, ביצוע בדיקות רפואיות כנדרש, מינוי ממונה קורונה, חיטוי, שימוש במקלחות בתפוסה של 50% וכו', כפי שפורט במכתבנו מיום ה-07.05.2020".

עם זאת, במנהלת הבהירו: "אנו מבינים את הקשיים הכרוכים בכך ובימים אלה אנו נמצאים כאמור בהליך של גיבוש מתווה מול משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט, אשר יאפשר לקיים את הפעילות עם הקלות נוספות בהנחיות בידוד השחקנים, תוך שמירה על בריאותם, כאשר אנו עושים מאמצים כי המתווה ייושם עד לפתיחת משחקי הליגות בעוד כשלושה שבועות".

איתי שכטר | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

בדומה לחשיפה לחולה מאומת, כפי שרק הבוקר נודע שקרה לאיתי שכטר, הודו במנהלת: "אנו נמצאים בשיחות מתקדמות לגיבוש מתווה מיוחד, אשר יאפשר את המשך פעילות הקבוצות המקצועניות, בעת חשיפה לחולה קורונה מאומת (מהקבוצה או מחוץ לקבוצה) או הדבקות שחקנ/ים/אנשי צוות באופן בו תחרויות הליגה יוכלו להתקיים באופן רציף ככל שניתן. נושא זה רגיש וסבוך וכולל מספר אפשרויות פעולה ובכל מקרה בכפוף לאישור משרדי הבריאות ומשרד התרבות והספורט אך אנו מוצאים אוזן קשבת ואני מקווה כי יהיו בשורות בנושא זה טרם פתיחת משחקי הליגות המקצועניות".

המשחקים כמובן ייערכו ללא קהל עד הודעה חדשה וכדי שהקבוצות יעמדו בהנחיות ככל שניתן, אישרה המנהלת כי יועבר "תמריץ קורונה" על סך 400 אלף שקל לקבוצות שיעמדו בהנחיות ונהלי הקורונה. התמריץ יהיה תקף כל עוד אין שינוי בהנחיות ויוענק בכל רבעון בגין עמידה מלאה ביישום מכלול הנחיות הקורונה. ככל שיהיה צורך, ישמשו כספי התמריץ ליישום בדיקות קורונה וזאתאם יאושר מתווה פעילות אשר יכלול את ביצוע הבדיקות.

חילי טרופר, ארז כלפון
חילי טרופר, ארז כלפון | פלאש 90

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי