מכבי ת"א עשויה לפגוש את המנצחת בין פלורה טאלין לסודובה בסיבוב השני

UDIZ8591a |

אם תעבור את ריגה, האלופה אמורה להתארח בליטא נגד אותה קבוצה שהדיחה אותה אשתקד בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. האם האסטונים יפתיעו ויעלו על חשבונם?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שמינתה מאמן חדש ומסקרן, מכבי תל אביב הוגרלה היום (שני) בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. אם תעבור את פ.צ ריגה הלטבית בסיבוב המוקדמות הראשון של המפעל היוקרתי שייערך ב-19 בחודש אוגוסט בישראל, הקבוצה של יורגוס דיניס תתארח אצל המנצחת בין פלורה טאלין האסטונית לסודובה הליטאית ב-25 או ב-26 באוגוסט.

כזכור, סודובה פגשה את מכבי תל אביב בקיץ שעבר בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית והדיחה אותה עם שני ניצחונות 1:2, אך נעצרה על ידי פרנצווארוש ההונגרית לאחר מכן. במשחק הראשון שנערך בנתניה, קרלה העלה את המארחת האורחת ליתרון, אליגיוס יאנקאוסקאס הכפיל וצ'יקו אופואדו רק צימק. גם בגומלין נקלעו הצהובים לפיגור כפול כשניק בלקמן רק צימק בדקה ה-86 יונתן כהן הורחק בתוספת הזמן.

הסיבוב השלישי הוא ההישג הגדול ביותר של סודובה בליגת האלופות, בעוד בליגה האירופית היא העפילה לשלב הפלייאוף, אליו הגיעה פעמיים בעונות 2017/18 כאשר הפסידה ללודוגורץ וכאמור גם בעונה החולפת. סודובה כבר שיחקה 14 מחזורים בליגה המקומית, מדורגת במקום השני לאחר שאיבדה את הפסגה עם תבוסה 3:0 נגד ז'לגיריס במחזור האחרון. לשתיהן 32 נקודות. סגנון המשחק שמאפיין את הקבוצה הוא 3:5:2. במשחקי הבית במסגרת הליגה רשמה חמישה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וספגה פעם אחת בלבד.

צפו במכבי ת"א מפסידה 2:1 לסודובה בליטא

פלורה טאלין האסטונית נחשבת לאימפריה גדולה במולדתה. זכתה אשתקד באליפות מרשימה עם 110 שערי זכות ו-90 נקודות לאחר 36 מחזורים. לצערה, אריק סורגה, שהרשית 31 שערי ליגה, עזב לארצות הברית כבר מזמן. הקבוצה שנוסדה ב-1990 זכתה ב-12 אליפויות, חמש מהן בעשור האחרון, והוסיפה גם שמונה גביעים. גם העונה פלורה מוליכה בבטחה עם 14 ניצחונות, תיקו והפסד בודד ב-16 מחזורים כשיש לה את ההתקפה הטובה בליגה. ראונו סאפינן, שמשתייך גם לסגל הנבחרת, הוא הכובש הבכיר.

לאסטונים יש גם כן היסטוריה עם הכדורגל הישראלי. לפני שנתיים שיחקה פלורה נגד הפועל באר שבע בסיבוב המוקדמות הראשון. היא הובסה 4:1 במשחק הבית ורשמה הפסד נוסף גם במשחק שנערך כאן בישראל (3:1).

מאור מליקסון מול פלורה טאלין | אודי ציטיאט

אם תצליח להעפיל מכבי תל אביב לסיבוב המוקדמות השלישי, היא כבר לא תהיה מדורגת ושם היא עשויה לפגוש בין השאר את אולימפיאקוס, סלטיק, דינמו זאגרב וסלביה פראג. כידוע, הדחה בכל שלב מליגת האלופות תשלח את הצהובים לשלב הבא בליגה האירופית. כלומר, הדחה מפתיעה כבר בסיבוב הראשון תוביל את הצהובים לשלב המוקדמות השני של המפעל השני בחשיבותו.

יונתן כהן מאוכזב נגד סודובה אשתקד. לא ישחק הפעם | אודי ציטיאט
יורגוס דוניס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי