עונשו של יצחק אספה הומתק לשלוש שנות מאסר

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

הערעור של כדורגלן מ.ס אשדוד התקבל בבית המשפט העליון והופחתה שנה וחצי מעונשו על הפקרה ושיבוש הליכי חקירה בפרשת דריסתו של ארי נשר ז"ל

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

בית המשפט העליון המתיק היום (רביעי) את עונשו של כדורגלן מ.ס אשדוד, יצחק אספה שירצה כעת שלוש שנות מאסר בניכוי ימי המעצר. מדובר בערעור שהוגש על ידי הכדורגלן בחודש מרץ, כחודש לאחר שהחל לרצות את עונשו, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי שקבע כי אספה ירצה 4.5 שנים.

כידוע, בספטמבר 2019 הורשע אספה בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט בפרשת דריסתו של ארי נשר, שהלך לעולמו שנה קודם לכן כתוצאה מתאונת הפגע וברח בו היה מעורב הכדורגלן שהיה בדרכו ממסיבה בתל אביב.

מעבר לקיצר עונשו של אספה כתוצאה מקבלת הערעור, פסילת רישיון הנהיגה לשש שנים ושאר רכיבי גזר
הדין יוותרו על כנם." מתסקיר שירות המבחן עולה כי המערער מחויב לקבלת טיפול וכי חלה אצלו מגמה חיובית של הבנת ההשלכות של מעשיו וקבלת אחריות על העבירות שביצע", נימקו השופטים.

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

השופטים גרוסקוף ברון ושטייין הצהיר:"בהינתן כלל נסיבות העניין, מצאנו כי יש להעמיד את עונשו של המערער על שלוש שנות מאסר בפועל. עונש זה טומן בחובו החמרה משמעותית אך מידתית של הענישה הנוהגת בעבירות הפקרה לאחר פגיעה, וצפוי לשמש בסיס להעלאה הדרגתית של רף הענישה גם בעתיד. אף לאחר ההקלה בעונש, עדיין מדובר בענישה מרתיעה ההולמת את חומרתה המוסרית של עבירת ההפקרה. משפחתו של ארי ז"ל נותרה עם חלל עצום שהותיר אחריו בנם שכל עתידו היה לפניו, ואיננו מקילים ראש בצער הנוסף והבלתי נמנע שנגרם למשפחה כתוצאה מהתערבותנו בגזר הדין. ואולם אין כאמור חולק כי התאונה נגרמה שלא באשמתו של המערער, הוא נקלע אליה בעל כורחו והיא הסיתה גם את חייו ואת חיי משפחתו ממסלולם. העבירה שביצע, ושיבוש מהלכי החקירה לאחריה, הם ללא ספק חמורים; ואולם אין מקום להשוות את עונשו של המערער לעונשם של נהגים שבנוסף להפקרה אף נמצאו אחראים לגרימת התאונה ולמות הנפגעים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי