הרכש החדש של סכנין: "המטרה – אולי כרטיס לליגת האלופות"

אוסוולדו הנריקס | האתר הרשמי

בראיון לתקשורת בקולומביה, אוסוולדו הנריקס כיוון גבוה ("הקבוצות כאן משחקות במפעלים האירופיים, זו הסיבה שהחלטתי לבוא"), שיתף ברושם הראשוני ("רבים טועים לגבי ישראל") וחשף: "קיבלתי פנייה מבית"ר ירושלים"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

אוסוולדו הנריקס לקח החלטה לא שגרתית. אחרי חמש עונות במדי ואשקו דה גאמה הברזילאית, הוא ניצל את תקופת הקורונה בשביל לבלות זמן בחיק משפחתו בקולומביה. הוא שקל להישאר במולדתו ולחזור לשורות מיז'ונאריוס, בה שיחק בשתי קדנציות שונות ואף זכה באליפות ב-2012, אך המציאות גרמה לו להתחיל לבחון יעדים שהוא לא חלם עליהם מעולם. השבוע נחת הבלם בן ה-31 בישראל כדי להצטרף לבני סכנין, בה חתם לעונה אחת עם אופציה לשנה נוספת ואחרי שהתמקם, הנריקס התראיין לתקשורת בארצו והסביר את ההחלטה להגיע לליגת העל.

"רבים שאלו אותי למה אני לא רוצה להישאר, אבל יש דברים בחיים שהם מעבר לפן הכלכלי", סיפר הנריקס מדוע עזב את ברזיל, "היו לי את כל הסיבות להמשיך בברזיל, כולל הצעה כספית שכל אחד היה לוקח, אבל אני אחד ממעטי השחקנים שמסתכלים על דברים אחרים מלבד כסף. למרבה הצער והשמחה גם יחד, אנחנו חיים בתקופה שמועדוני כדורגל הפכו לעסק. התחום נהיה קר למדי ואיבד את המהות של הספורט".

האפשרות לשחק במסגרת אירופית: "זה אחד המרכיבים שעודד אותי להגיע לישראל. הקבוצות משחקות בליגת האלופות ובליגה האירופית. המטרה היא להשיג את הכרטיס לליגה האירופית או אולי בכלל את הכרטיס לליגת האלופות. זה יאפשר לי להמשיך להתחרות ברמה הגבוהה ביותר, בטורנירים בעלי מסורת ארוכת שנים, זו הסיבה שהחלטתי לבוא לכאן".

אוסוולדו הנריקס | Wagner Meier/Getty Images

הצעות נוספות: "המגיפה הייתה דבר חיובי מבחינתי, כי היא אפשרה לי לבלות עם המשפחה, אך יחד עם זאת הביקוש ירד וההצעות שהגיעו היו ממקומות שלא היו בתכניות שלי. פנו אליי מועדונים מערב הסעודית, איחוד האמירויות, יפן, סין. קיבלתי הצעה רשמית מהבעלים של דפורטיבו קאלי שרצה שאשחק שם העונה, אבל לא הייתי בטוח אם זה הזמן הנכון עבורי לשוב לקולומביה. במקביל, היו גם כמה שיחות עם אנשים ממיז'ונאריוס בוגוטה, אבל מעולם לא נעשתה פנייה רשמית וזה היה נראה לי מאוד מוזר. הרגשתי שאני רוצה חוויה חדשה בחיי וכבר ב-2018 קיבלתי פנייה מבית"ר ירושלים, שלצערי לא הבשילה כי הם לא הגיעו להבנות עם הקבוצה הברזילאית שלי".

לסיום, הבלם שיתף בהתרשמות הראשונית שלו מישראל: "אחרי שביליתי כאן כמה ימים אני מבין שהרבה פעמים אנשים טועים, כמו שטועים לגבי קולומביה. לפי החוויה שלי בברזיל, חושבים שקולומביה היא רק סמים. אני מאושר כאן כי זו ליגה עם המון מסורת בכדורגל האירופי, עם מכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל חיפה. שמחתי לבוא לליגה הזו ובקבוצה מצפים ממני להביא ניסיון, לכן החלטתי לבחור בדרך לא שגרתית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי