הבקרה התקציבית הודיעה: סכנין ירדה לליגה הלאומית

שחקני בני סכנין מאוכזבים | מאור אלקסלסי

לאחר שהתקציב לא אושר על ידי הבקרה, הקבוצה מהמגזר עלולה לרדת בחזרה לליגת המשנה, ארבעה ימים לפני פתיחתה של ליגת העל. במועדון מתכוונים לערער ולהעביר את התקציב המלא ביומיים הקרובים: "קיווינו לקבל עזרה"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

האם בני סכנין תחזור עוד העונה לליגה הלאומית? מליאת הרשות לבקרה תקציבית הודיעה הערב (שלישי) לקבוצה מהמגזר על הורדתה לליגת המשנה לאחר שלא אושר תקציבה.

כפי שפרסמנו כאן, בשבועות האחרונים סכנין סובלת מבעיות כלכליות קשות, כאשר לא הצליחה להעביר בבקרה את שחקניה החדשים כמו שוער המשנה ראדי חמאדה, המגן איקום אוטין, הקשר מוטי ברשצקי שלא שותפו במשחקי גביע הטוטו.

מעבר לכך, סכנין מחויבת להעביר את פסק הבוררות של 200 אלף דולר למכבי חיפה על הקשר ג'אבר עטאא ואם הכסף לא יגיע לירוקים באופן מיידי, היא לא תוכל לעבור בבקרה. במהלך הימים האחרונים ערכו ראשי סכנין שיחות עם אנשי הבקרה וסיפרו על הבעיות בקבוצה גם סביב נגיף הקורונה. "קיווינו שהבקרה תעזור לנו אבל זה לא קרה", אמר גורם במועדון.

שחקני בני סכנין | מאור אלקסלסי

מהמועדון נמסר בשעות הערב: "הנהלת המועדון התכנסה הערב והשלימה את דרישות הבקרה התקציבית. כל החומר הנדרש יועבר מחר. עם זאת הנהלת המועדון הביעה את הסתייגותה כלפי הבקרה התקציבית על היעדר רגישות והבנה לפגיעה הכלכלית אשר נוצרה בעקבות מגפת נגיף הקורונה ואשר פגע קשות בפיננסיות המועדון. יש לזכור שעל  אף כל הפתיחות הקשות של המועדון ולאורך ההיסטוריה שלו, תמיד עמד  בהתחייבויותיו הכספיות".

ליד לאחר ההחלטה, דובר ההתאחדות שלומי ברזל התייחס לסוגיה בתוכנית הספורט של רדיו 103FM ואמר: "מי שקובע את המסגרת התקציבית היא ההתאחדות לכדורגל, והבקרה היא רק ארגון מפקח לכן ראש הבקרה התקציבית צריכה לפעול על פי התקנון, ראוי לציין כי לסכנין זכות לערער בבית הדין העליון. דווקא השנה בגלל הקורונה נעשו המון התאמות והקלות. לקחו בחשבון הכל והיו יותר זעירים והבינו שבחלק משמועתי לא יהיה קהל, אנחנו לא רוצים שקבוצות יתפרקו במהלך העונה, זה מאוד חשוב בעיקר ברמה הספורטיבית וזה החשיבות של התקציב".

אם סכנין לא תעמוד בתקציב המינימום: "היא תשחק בליגה הלאומית ששם היא עומדת בתנאים, אם אני למשל לא יכול לקנות דירה באזור מסוים אני אקנה במקום אחר. היו את הסיפורים האלה גם לפני הקורונה וקבוצות ירדו ליגה והכל בסדר. מי ירדה? מכבי אום אל פאחם, ובליגת העל קבוצות התפרקו ואז היה לכם המון ביקורת על הבקרה. אלו הכללים אין מה לעשות והם אחידים לכולם".

עם זאת, יש לציין כי סכנין נתקלה באותה בעיה לפני כשנה ואף הורדה לליגה א' ובתוך שבוע הגישה ההנהלה את כל המסמכים הדרושים, נשארה בלאומית ואף בסיום אותה שנה חזרה לליגת העל. כעת, הערכה היא שלסכנין חסרים מיליון שקלים והם מתכוונים לערער על ההחלטה ולהעביר את הכסף ביומיים הקרובים בכדי לעבור רשמית.

מעבר לכך, גם בנושא המקצועי הקבוצה ספגה מכה מקצועית. השוער מחמוד קנדיל נפצע וככל הנראה סובל מקרע במפשעה, משמע ייעדר מספר שבועות ולא ישחק במחזור הראשון מול בני יהודה, גם אם לבסוף סכנין תישאר בליגה. גם חלוץ אוסאמה חלאיילה נמצא בספק לאחר שנפצע בגמר גביע הטוטו מול מכבי תל אביב.

מחמוד קנדיל
מחמוד קנדיל | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי