שובל גוזלן: "עברתי שנתיים קשות, חולם לחזור למכבי חיפה"

שובל גוזלן
שובל גוזלן | דני מרון

החלוץ מתרגש לקראת העונה בחדרה: "מועדון משפחתי, ראיתי שבונים עליי והתלהבתי להגיע". כבר במחזור הפתיחה מצפה לו האקסית: "הייתי נמהר כשעזבתי. הרמתי את הציפיות". וגם: ההחלמה מהקורונה, העונה באשדוד והקהל

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה הגיעה בעונה שעברה לקרב ראש בראש עם הפועל תל אביב על הפלייאוף העליון במחזור הסיום של העונה הסדירה. היא הפסידה 2:1 מול ערב ענק של אריק ינקו, ולא הצליחה לשחזר את העונה החלומית מ-2018/19. הקיץ במועדון ביצעו מהפכה גדולה עם צירופם של ארבעה שחקנים זרים חדשים, לצד הפרידה מלוסיו, וכן ישראלים בכירים כמו מקסים פלקושצ'נקו, אם כי אחד השחקנים המרתקים ביותר הוא שובל גוזלן.

החלוץ רק בן 26 אך זו התחנה השמינית בקריירה שלו. מי שהרעיד רשתות בקבוצת הנוער של מכבי חיפה ונחשב לכישרון גדול, לא הצליח במדים הירוקים ונדד בקבוצות רבות כמו הפועל תל אביב, הפועל רעננה, עירוני קריית שמונה, מכבי נתניה ומ.ס אשדוד, ואף ניסה את מזלו מעבר לים בפרלאמיני הקפריסאית.

כעת, בחדרה, מועדון נוח במיוחד, הוא מקווה לשחזר את העונה הטובה בקרייה שלו, אז כבש במדי הפועל קריית שמונה 13 שנים. בראיון מיוחד לספורט1 מדבר גוזלן על הפספוס הגדול עד עתה, איך התמודד עם נגיף הקורונה וגם הציפייה הגדולה לעונה הנוכחית בקבוצה של שרון מימר. רצה הגורל וכבר במחזור הפתיחה מחכה לו האקסית מכבי חיפה ביום ראשון (20:30, שידור ישיר בספורט1).

שובל גוזלן במדי קבוצתו החדשה | שלומי גבאי, הפועל חדרה

נתחיל מהסוף. איך התאקלמת בהפועל חדרה?

"האמת שהגעתי לקבוצה לא מזמן והתאקלמתי בצורה טובה. החברים לקבוצה והצוות המקצועי עזרו לי בתהליך וזה הסוד של הקבוצה הזאת – אתה מרגיש במהרה ממש כמו בית. באתי לחדרה אחרי תקופה לא פשוטה בשנה שעברה".

כבשת נגד הפועל חיפה. עד כמה זה היה חשוב לך לביטחון?

"נכון, זה הגיע אחרי פציעה קשה ומחלת הקורונה ממנה החלמתי רק אחרי חודש וחצי. אני שמח גם על השער וגם על הבישול".

איך נוצר הקשר עם חדרה?

"הם דיברו עם הסוכן שלי והמשא ומתן היה מהיר כי היה רצון גדול מצד שני הצדדים".

בחדרה מאוד התעקשו להביא אותך וסימנו אותך כאחד משחקני הרכש המשמעותיים של העונה.

"נכון, היו לי מספר הצעות אבל לאחר השיחה עם אורן גולן וכשראיתי שהם בונים עליי, התלהבתי מאוד להגיע לכאן כי שחקנים שהיו במועדון מספרים רק דברים טובים והבנתי שזה המקום המתאים עבורי".

שובל גוזלן | שלומי גבאי, הפועל חדרה

בחדרה תמיד מדברים על משפחתיות. מרגיש את זה?

"בהחלט. מרגישים את זה באווירה ובחדר ההלבשה מהיום הראשון שאתה מגיע. זאת הרגשה שאי אפשר להסביר אבל כל מי שנמצא שם מרגיש את זה".

בוא נחזור מעט אחורה. נדבקת בקורונה והייתה בבידוד, איך הרגשת בזמן הזה? חששת?

"זה התחיל כמו שפעת רגילה ואז זה לווה בעייפות שנמשכה חודש וחצי והרגשה שאני לא יכול להסביר. בהתחלה לא ממש חששתי כי היה לי רק חום אבל בהמשך סבלתי מעייפות מוזרה שהלחיצה אותי ואני שמח שזה מאחוריי

איך אתה מסכם את העונה האחרונה באשדוד?

"העונה באשדוד הייתה פספוס גדול. זה התחיל מצוין בגביע הטוטו כשהגעתי כשחקן רכש ואז כבשתי חמישה שערים בחמישה משחקים ולפתע בליגה המאמן הראשון פחות האמין בי (רוני אוואט) ולא ממש נתן לי לשחק, ואז הגיעה הפציעה הארוכה שהשביתה אותי עוד לפני הקורונה ועד לסוף העונה".

הרגשת שלא קיבלת מספיק הזדמנויות?

"אני חושב שלא קיבלתי מספיק הזדמנויות ומהר מאוד הודחתי מההרכב, אבל זה שייך לעבר ואני עם הפנימה קדימה".

שובל גוזלן
שובל גוזלן במדי אשדוד. עונה מפוספסת | לירון מולדובן‎

היית בכושר נהדר בנוער של מכבי חיפה ועברת לא מעט מעודונים בקריירה. מרגיש פספוס כלשהו?

"אני לא מסתכל לאחור ואמרתי לא פעם  שאולי זאת הייתה החלטה לא נכונה לעזוב מהר את מכבי חיפה. אבל מצד שני אני עם 40 שערים בליגת העל ומספרים לא רעים בכלל למעט השנתיים האחרונות. התחלתי מאוד גבוה ואז באו הציפיות וכאמור השנתיים האחרונות היו פחות טובות".

תמיד מקשרים אותך עם מכבי חיפה. כואב לך שאתה לא שם?

"תמיד אתה רוצה להיות במועדונים הגדולים והשאיפה לחזור לטופ ומכבי חיפה זה ללא ספק הטופ בכדורגל הישראלי".

גוזלן במדים הירוקים. יעלה לבירה?
שובל גוזלן במדים הירוקים. חולם לחזור | עדי אבישי

מהן הציפיות שלך ברמה האישית לקראת העונה הקרובה?

"קודם כל לעזור לקבוצה להצליח כי חדרה משחק כדורגל טוב, וברמה האישית להבקיע כמה שיותר שערים ולחזור למספרים שלי בעבר".

והקבוצה, מהן המטרות של חדרה העונה?

"המטרות הן לא להיאבק בתחתית כמו שהיה בשנה שעברה כי זה נותן שקט לשחקנים. מעבר לכך, אני חושב שכולם ייראו העונה חדרה מעניינת".

שיחקת גם מעבר לים, בקפריסין. יש כוונה לחזור לשם?

"ברור שתמיד יש רצון להתקדם. בקפריסין שיחקתי חצי עונה כאשר באתי לקבוצה מתחת לקו האדום ונשארנו בליגה במשחק האחרון בו גם כבשתי שער. הייתי טוב אבל הגעתי רק על תקן מושאל וחזרתי לישראל".

גוזלן
שובל גוזלן במדי עירוני קריית שמונה. הרבה תחנות לאורך הקריירה | ערן לוף

כמה קשה לשחק ללא קהל?

"קשה מאוד. אני מקווה שבמהרה הקהל יחזור למגרשים ובכלל שכולנו נהיה בריאים ונחזור לשגרה. זה קשה לכולם. אני מת לחזור לתקופה לפני הקורונה".

לסיום, מה איפה יהיה שובל גוזלן בעוד שלוש שנים?

"כמה שיותר רחוק וכמה שיותר גבוה. אני מאמין בעצמי שעוד אהיה שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי