כלפון: "מעריך שאחרי החגים נוכל להכניס קהל חלקי למגרשים"

אוהדי בית"ר ירושלים , מכבי חיפה
אוהדי בית"ר ירושלים, מכבי חיפה | דני מרון , מאור אלקסלסי

אחרי שאושר המתווה לעונה הקרובה, יו"ר המנהלת דיבר ברדיו 103FM על המטרה הבאה: "אנחנו רוצים להכניס כשליש מתכולת האצטדיון, אך נסכים גם לפחות. כל בעלי הקבוצות מעוניינים בכך ומי שאומר אחרת מקשקש"

(גודל טקסט)

לקראת חזרתה של ליגת העל, המנהלת עשתה היום (חמישי) צעד משמעותי לאחר שהגיעה עם משרד הבריאות למתווה חדש, לפיו השחקנים יוכלו להימנע מבידוד ביתי והקבוצות יקבלו במהרה בדיקות קורונה על מנת להמשיך את האימונים ואת הליגה כסדרם. יו"ר המנהלת ארז כלפון דיבר על נושא זה בתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס למשימה הגדולה הבאה שניצבת בפניו – חזרת הקהל למגרשים.

ארז כלפון פתח את דבריו: "סיימנו את המתווה לתחילת העונה ואני מאמין שבסופו של דבר יאמצו את מתווה הבדיקות כמו בגרמניה, וכך אם שחקן ייבדק בקורונה לא יהיה צורך לבודד את קבוצה שלמה לשבועיים, נוכל לעשות את הבדיקות ונקבל את האישור ממשרד הבריאות לצאת לאימונים ומשחקים. ברגע שסיימנו לעסוק במתווה הזה, הדבר הבא שנעסוק הוא לגבי חזרת הקהל למגרשים".

"כפי שאמרתי משרד הבריאות לא מאפשר זאת. אנחנו הגשנו מתווה להחזרת שליש קהל מתכולת האצטדיון כולל פירוט מלא שלנו, כרגע בגלל התחלואה הגבוהה משרד הבריאות לא מוכן לאשר, אני מעריך שאחרי החגים כשתהיה ירידה בתחלואה כפי שמעריכים משרד הבריאות, נוכל להכניס קהל חלקי למגרשים".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

אולי צריך להתחיל בקטן יותר: "אין אדם שרוצה יותר ממני להחזיר את הקהל למגרשים, כדורגל ללא קהל  פוגע בחוויית המשחק. אבל צריך לזכור דבר אחד – ישראל היא מדינה אדומה והדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לסכן את האוהדים והשחקנים וכולנו יודעים מה יקרה אם יהיה חולה קורונה בקהל וזה הסיבה שמושכים את ההחלטה. גם באירופה משחקים ללא קהל, קודם כל במדינות שנחשבות גם הן לאדומות שאין בהן קהל, ובמשחקים האירופיים אין פה קהל. חשוב לזכור שלאצטדיוני כדורגל יש מחויבות, גם לאוהדים תצטרך להיות מחויבות לשמירה על ההנחיות בשטח האצטדיון, וכן במזנון ובשירותים. אנחנו בינתיים שמנו יעד לשליש אצטדיון, ואם ידרשו בפחות, אנחנו נסכים לכך".

אולי לבעלי הקבוצות אין אינטרס להחזיר את הקהל: "זה ממש לא נכון, כולם רוצים להחזיר את הקהל למגרשים ואין לזה כל קשר לרשת ביטחון, כי היא מצפה רק על אובדן הקהל ונאמר במפורש שאם יחזור הקהל באופן חלקי, הרשת ביטחון תהיה בהתאם כי ברור לחלוטין כי לא נראה חתם ולא מחרתיים 30 אלף צופים. כולנו רוצים לראות קהל ומי שרואה אחרת מקשקש, אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את האוהדים. החזרת הקהל היא המשימה הבאה שעומדת לנגד עיני ואני מבטיח שיחזור קהל בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

סמי עופר
סמי עופר | מאור אלקסלסי

אם שחקן יחלה הקבוצה לא תישלח לבידוד: "לא, אבל בשונה ממה שקרה עד עכשיו, ינהגו במודל הגרמני. זה אומר שישלחו את כל הקבוצה לבדיקות ונעשה את הבדיקות באופן מידי ונעשה אותם במתחם של הקבוצות. בזמן הזה השחקנים יהיו בבידוד ביתי, אבל יוכלו להגיע לאימונים ולמשחקים על מנת לא לפגוע בכושר הגופני לפעול, לכן יש חשיבות גדולה למתווה שיש לנו. אני מעריך שאם יהיו בין 5-6 חולים, הקבוצה תושעה מפעילות. כמובן כל ההחלטות הבריאותיות הן של משרד הבריאות".

מה הציפיות שלך מהעונה הזאת: "ברור לכולם שאנחנו הולכים לעונה מורכבת מאוד, כמובן שאני מקווה מאוד כי למרות הקורונה, שתהיה לנו ליגה טובה, יהיו משחקים מעניינים וקרבות מעניינים על האליפות והתחתית. וגם שהקהל ימשיך לגלות עניין ונוכל לגלות עוד קהלים שיגלו עניין".

עוד באותו נושא: ארז כלפון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי