חוצה יבשות: בית"ר ירושלים תקים שלוחה במיאמי

בית"ר מיאמי ירושלים
בית"ר מיאמי ירושלים | באדיבות בית"ר ירושלים

הקבוצה מהבירה חשפה את האקדמיה החדשה שלה שתיקרא 'בית"ר מיאמי-ירושלים', שהוקמה לזכרו של שלום בן שימול, כדורגלן עולה שנהרג בתאונת דרכים בגיל 17. המועדון ינוהל בין היתר ע"י שחקן העבר סטיבן כהן

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הכריזה היום (רביעי) על השלוחה החדשה שלה במיאמי, פלורידה. בית"ר תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שמשיקה אקדמיה מחוץ למדינה, על מנת לקדם ולטפח את הקשרים עם יהדות ארצות הברית.

בית"ר, שכאמור לא משחקת בשבת, מתחברת בצורה נהדרת לקהילה, שמכבדת את שמירת השבת והמסורת היהודית. בדרום פלורידה מתגוררים כ-700 אלף יהודים ו-100 אלף ישראלים, דבר שייתן אפשרות לכל הילדים להתנסות ולהתאהב בכדורגל ובבית"ר.

במועדון הסבירו את ההחלטה: "אחת הסיבות בגינה החלטנו להשיק את האקדמיה, היא בזכות דניאל ומנחם שימול, שאיבדו את אחיהם הצעיר, שלום בן שימול. שלום היה שחקן כדורגל עולה, בן 17, אשר נהרג כאשר רכב על אופניו בתאונת דרכים. שלום היה אמור להתמנות לקפטן קבוצת התיכון ובקבוצה בה שיחק ולאורך כל הקריירה שלו, הקפיד לעלות למשחקים עם כיפה על ראשו, גם לעיתים כשהתמודד עם תגובות אנטישמיות. משפחתו החליטה להקים עמותה אשר תפיץ את מורשתו בחיים, ולאחר שפנו לבית"ר, ההחלטה הייתה קלה מאוד. האקדמיה תנוהל על ידי שחקן העבר סטיבן כהן, איבו פאצ'יאנוף, והאחים בן שימול".

משה חוגג
משה חוגג | מאור אלקסלסי

"בעלי המועדון, משה חוגג הוסיף: "אנחנו שמחים ונרגשים להיות חלק מפרויקט הנצחה כל כך חשוב וגדול. בית"ר פותחת את שעריה ומגיעה עד למיאמי, כדי להעביר את הערכים שלנו ואת הגאווה גם ליהדות התפוצות. מדובר בפרויקט שמעורר עניין גדול במיאמי ויתרום לחיזוק הקשר שלנו גם ליהודים ואוכלוסיות שונות מעבר לים".

דניאל בן שימול אמר: "בחרנו את בית"ר ירושלים כפרטנר בגלל שמדובר במועדון כדורגל מקצועני שאינו משחק בשבת. ביחד ניצור הזדמנויות עבור ילדים שאוהבים ספורט ויקבלו עוד ערכים של היהדות באותו הזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי