חיימוב הודיע על פרישה: "המסע שלי הסתיים, נפרד עם חיוך"

גיא חיימוב גיא חיימוב | מאור אלקסלסי
גיא חיימוב גיא חיימוב | דני מרון
גיא חיימוב, אלונה ברקת גיא חיימוב, אלונה ברקת | דני מרון
גיא חיימוב גיא חיימוב | עדי אבישי
גיא חיימוב גיא חיימוב | אריאל שלום

השוער (34), שסבל מפציעה קשה ושוחרר ממכבי חיפה, פרסם פוסט מרגש אחרי קריירה נהדרת: "אסיר תודה על כל רגע מהדרך הארוכה, הייתי בר מזל". החל את דרכו במכבי ת"א, שיחק בנבחרת וזכה בשתי אליפויות עם ב"ש

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הוא טעם מהכל בכדורגל הישראלי: אליפויות וגביעים מצד אחד יחד עם הופעות באירופה וגם בנבחרת ישראל, ומצד שני גם שימש שוער שני ושיחק בליגה הלאומית. אחרי קריירה מרשימה, השוער גיא חיימוב בן ה-34 הודיע היום (רביעי) על פרישה מכדורגל. השוער פרסם פוסט ארוך באינסטגרם עם שלל תמונות מרגעי המפתח בקריירה שלו, התמונה הראשונה שבהן מילדותו, עליה כתב: "שם הכל התחיל – בקריית שלום (שנות ה-2000)", במכבי תל אביב כמובן.

"היום הוא יום מיוחד בשבילי", פתח חיימוב את הפוסט. "חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות בו מתחילים לעשות חשבון נפש. כעת הגיע הזמן לסיים את המסע שלי בכדורגל, מסע שהחל לפני 28 שנה. אני בוחר לתלות את הכפפות, לאפסן את הנעליים ולהיות שלם ומלא תודה על המזל הגדול שהיה לי".

"אני מודה לאלוהים שהיה לצידי בכל רגע ורגע באותם השנים, במאות אם לא אלפי רגעים מורכבים וכמובן שזיכה אותי להיות אחד מתוך אלפי ילדים שמתחילים לשחק כדורגל ומצליחים להגשים את החלום שלהם – להיות שחקן. אני, גיא הקטן שהתחיל אי שם לשחק במכבי ת"א, היתה הזכות והגשמתי אותה. אני מרגיש סיפוק רב, גאווה והגשמה עצמית וגם אסיר תודה על כל רגע ורגע .

"עשיתי דרך שהיו בה עליות וירידות, כישלונות שחישלו אותי, פציעות שחיזקו וביגרו אותי. חוויתי תארים והצלחות שגרמו לי סיפוק ואושר עילאי , שיאים לצד ישיבה על הספסל, דרך בה היו מכבי ת"א , הפועל כפר סבא, הכח ר"ג , קריית שמונה, לרנקה, הפועל ב"ש ומכבי חיפה. חוויתי גם אירופה ונבחרת, שלב בתים בכמה קבוצות ומכולן למדתי. לומר 'תודה' זה לא מספיק'".

View this post on Instagram

היום הוא יום מיוחד בשבילי חודש אלול , חודש הרחמים והסליחות – חודש בו משתדלים לעשות חשבון נפש. עבורי, החודש הזה, בשנה זו, הוא הזמן לסיים את המסע שלי בכדורגל שהתחיל לפני 28 שנה. אני בוחר היום לתלות את הכפפות, לאפסן את הנעליים, ולהיות שלם ומלא תודה על המזל הגדול שהיה לי. אני מודה לשם יתברך שהיה לצידי בכל רגע ורגע באותם השנים, במאות אם לא אלפי רגעים מורכבים וכמובן שזיכה אותי להיות אחד מתוך אלפי ילדים שמתחילים לשחק כדורגל ומצליחים להגשים את החלום שלהם להיות שחקן ולי גיא הקטן שהתחיל אי שם לשחק במכבי ת"א , היתה הזכות והגשמתי אותה אני מרגיש סיפוק רב, גאווה והגשמה עצמית וגם אסיר תודה על כל רגע ורגע . עשיתי דרך שהיו בה עליות וירידות, כישלונות שחישלו אותי , פציעות שחיזקו וביגרו אותי, תארים והצלחות שגרמו לי סיפוק ואושר עילאי , שיאים לצד ישיבה על הספסל, דרך בה היו מכבי ת"א , הפועל כפר סבא, הכח ר"ג , קריית שמונה, ‏AEK LARNACA , הפועל ב"ש ומכבי חיפה , אירופה , נבחרת , שלב הבתים בכמה קבוצות ומכל אלה למדתי. אני יודע שלומר פשוט 'תודה' זה לא מספיק על מנת להביע הכרת התודה שלי כלפי כל מי שהיה איתי מגיל 6 על הדשא בקריית שלום ועד היום. אנקדוטה קטנה ששורה אוברוב האגדי אמר לי בתחילת הדרך.. "הדבר החשוב ביותר הוא הדרך שלך , תלך בדרך שלך ואל תסטה ממנה לא משנה מה יגידו , והאנשים שמלווים אותך יהיו לצידך תמיד. " בלי צל של ספק הדרך והיעדים היו מדהימים. אני מרגיש סיפוק רב, גאווה והגשמת עצמית וגם אסיר תודה על כל רגע ורגע . הכדורגל נתן לי לחיות חיים מלאי ריגוש ואדרנלין, להגיע לרמות עליהן חלמתי בלילה בלי שאף אחד שמע בלי שאף אחד ראה. רוצה להודות למאמנים, לחברים בחדר הלבשה שגרמו לי להרגיש חשוב ומוערך, זה היה כבוד עבורי לשחק ליד כל אחד ואחד מכם, לגלעד קצב הסוכן לפסיכולוג אלעד אשכנזי, לחבריי הקרובים, לספונסרים שלי חברת Nike ופלג ניל (reusch), להוריי שנתנו לי את האפשרות להגשים את חלומותיי וליוו אותי מגיל צעיר לכל מקום וכמובן לאישתי סינדי, תודה שלא חשבת פעמיים ותוך ימים היינו עם המזוודות בדלת אל עבר התחנה הבאה, לא ויתרת על הביחד שלנו כמשפחה, על החלומות המשותפים, תמכת והאמנת בי לעיתים יותר ממה שהאמנתי בעצמי עוד בגיל 15 כשהגעת לראות אותי משחק בשבתות בקריית שלום. בלי התמיכה והכוח שלך לא הייתי מצליח. את הכוח שלי. @neilbendror @reuschisrael @nikefootball @tamirshamir @maccabitlvfc @maccabihaifafc @hbsfc @hapoel_kfs @israel_football_association @i.k.s.8 @hakoah_since_1909 @ifpo_official @ipfl_football

A post shared by Guy Haimov 55 official (@guyhaimov55) on

אנקדוטה על תחילת הקריירה: "שורה אובארוב האגדי אמר לי בתחילת הדרך – 'הדבר הכי חשוב הוא הדרך שלך, תלך בדרך שלך ואל תסטה ממנה ולא משנה מה יגידו, והאנשים שמלווים אותך יהיו לצידך תמיד".

מה הוא לוקח מהכדורגל הלאה לחיים: "הדברים העמוקים שיש במשחק, הקבוצה, היכולת לקום ממשברים. אני פרפקציוניסט, כזה שלא עוצר בבינוניות, פחות ממעולה זו לא אופציה. וכרגע כל התנאים החיצוניים לא מאפשרים לי".

השוער הודה לכל המאמנים והשחקנים איתם שיתף פעולה וכמובן למשפחתו והסביר שמצבו הבריאותי השפיע: "יכולתי להמשיך, לנסות ולקחת סיכון אבל הבנתי שהבריאות היא מעל הכל". כעת הוא יחפש את דרכו בתחומים אחרים: "אני בטוח שיש לי עוד הרבה מה לתת", וסיכם את אהבתו הגדולה לכדורגל: "אני נפרד עם חיוך והוקרת תודה כל כך עמוקה – תודה לך כדורגל , לנצח תהיה חלק ממני".

גיא חיימוב
גיא חיימוב במדי מכבי חיפה | דני מרון

כזכור, חיימוב שיחק בשנתיים האחרונות במכבי חיפה. הוא פתח את העונה שעברה כשוער הבכיר ועמד בין הקורות במשחקים באירופה. בחודש אוקטובר איבד את מקומו לג'וש כהן ובהמשך סבל מפציעה קשה בכתפו שגמרה לו להחמיץ את כל שארית העונה, שהסתיימה עם עשר הופעות בלבד. בתום חוזהו שוחרר מהירוקים ולא שכח להחמיא לכהן על עבודתו.

חיימוב גדול במכבי תל אביב והושאל ב-2006/07 להפועל כפר סבא. בקיץ 2012 עבר ל-א.א.ק לרנה ואפשר לומר שהפריצה הגדולה שלו הגיעה כשחזר לעירוני קריית שמונה ב-2013 וזכה איתה בגביע המדינה. השוער זכה עם הפועל באר שבע בשתי אליפויות, ב-2016/17 וב-201718, כשהחל מאמצע העונה הראשונה תפס את מקומו כשוער הראשון, וכן בתואר אלוף האלופים ובגביע הטוטו. לזכותו גם שלוש הופעות בנבחרת, האחרונה שבהן נגד אלבניה במסגרת ליגת האומות ב-2018.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי