רחמים על ז'וסואה: "מקווה שלא נגיע ליום שהגבול ייחצה ונצטרך להיפרד"

ז'וסואה | דני מרון

מנכ"ל הפועל ב"ש הודה בראיון ב-103FM: "כרגע זה לא המצב, אבל אם נרגיש שאנחנו לא יכולים להתמודד איתו אז אולי לא נמחל". על התקרית נגד נתניה: "הוא עובר גיהנום כל משחק, אלמוג כהן הכניס לו קטנות"

(גודל טקסט)

לא היה שקט בהפועל באר שבע השבוע. עימות בין הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, ז'וסואה, לבין הסמל ועוזר המאמן כיום, אליניב ברדה, יצר לא מעט כותרות. במועדון הודיעו מיד כי לא יעברו על האירוע לסדר היום, הפורטוגלי התנצל בפני הצוות המקצועי והשחקנים, נקנס וגם פרסם הודעת התנצלות בעברית ברשתות החברתיות.

היום הפועל באר שבע נמצאת ביום חופש ומחר ז'וסואה כבר ישוב לאימונים כרגיל, אבל האירוע עדיין גורם לאי נוחות בבירת הנגב. לכן, המנכ"ל אסי רחמים התראיין הערב (רביעי) ב-103FM כדי לעשות סדר ולשים את הדברים על דיוקם.

צפו: המרפק של ז'וסואה לפניו של כהן

"ז'וסואה יהיה שחקן הקבוצה עד שייחצו כל הגבולות", פתח ואמר רחמים לאחר שהוזכר לו בשידור כי בעבר הקשר, בין השאר, גם התעמת עם אביתר אילוז וגם לאירוע באשקלון התייחס, "אילוז לא עבד ואתם לוקחים את זה למקרה קיצון. הגענו לבית מלון בתקופת קורונה ובחדר או שניים הייתה בעיית מיטות. מנהל הקבוצה, שתפקידו לדאוג לרווחת השחקנים ושיהיה להם טוב ונוח כדי שיוכלו לעבוד קשה, עשה את תפקידו".

עוד אמר רחמים: "לא כולם בתוך תמהיל של קבוצה או מערכת הם אותו הדבר. יש את השקט יותר, יש פתיל קצר יותר, יש התמודדות. זה נכון שיש גבולות שלא צריך לעבור ואנחנו דואגים לכך שהקו לא נחצה – לפעמים הוא גם ייחצה ואנחנו לא נמחל, מקווה שלא נגיע למקום הזה ונדע ליהנות מהאיכויות של ז'וסואה. אם ביום אחד נרגיש שאנחנו לא יכולים להתמודד ורבים החסרונות על היתרונות, אולי נדע להיפרד. כרגע זה לא המצב".

ז'וסואה, אליניב ברדה, מיגל ויטור | דני מרון

על כך שז'וסואה לא נענש בחומרה גם על מקרי עבר: "כשאתה כוכב, לטוב ולרע, אתה מתוקשר, הזרקורים עלייך, מצפים ממך, אתה אחר, אתה שונה ואת זה אנחנו מנסים להסביר לו".

אם ז'וסואה עשה זאת כדי לעזוב: "אפשר להגיד עליו הכל, אבל כשתהיה לו הצעה הוא ידפוק לי בדלת. אמרתי לו שאני יודע שהוא מבוקש ויכול לקבל כל סכום, אבל הוא אמר לי שטוב לו פה ושהוא נקשר למקום. הוא אדם כן ואמיתי וזה נכון שלכל אחד יש מגרעות ויתרונות, אבל הוא לא אחד שיעשה פרובוקציות כדי לעזוב".

הפגיעה באלמוג כהן: "גם אם זה רק מאבק על כדור או מקום, צריך לגנות אותה בתוקף. יחד עם זאת אני צריך לומר משהו שחשוב לדעת – השחקן, בשל אופיו, עובר גיהנום, קבוצות מסמנות אותו בתור הכוכב. כל הקטנות שמכניס לז'וסואה אלמוג או כלשחקן אחר, לא רואים. את מה שהוא עובר כאן, גם מבחינת עבירות בוטות, גם מבחינת טראש-טוק והקנטות, לא תמיד רואים. צריך לתת גם התייחסות למה שהשחקן עובר, והוא עובר דברים לא נעימים".

ז'וסואה, אלמוג כהן | דני מרון

הפרשי השכר בין הישראלים לזרים: "אין אדם שנקרא למשרדי והתבקש לקצץ ולא נאמר לו שאנחנו רוצים להמשיך להיאבק על כל התארים ושכדי שזה יקרה יש שתי אפשרויות – לסרב, וזה בסדר כי צריך לכבד חוזים, או שתבינו שהמועדון רוצה להתחרות בכל החזיתות. אל תגידו ששחקנים ממורמרים. כל מי שחתם, עשה זאת בחיוך ולא בכפייה. יש לנו תקציב שכר שחקנים בין 20 ל-22 מיליון שקלים".

הסירוב של ספורי ושהר לקצץ: "שהר התבקש כמו כולם לקצץ על פי מדרגות השכר והחליט שהוא לא מעוניין ורוצה לעזוב אחרי שנים נהדרות והיה מעמודי התווך, כדי להרוויח יותר ולשנות אווירה. זה לגיטימי ולכולם אמרנו שהם יכולים ללכת למקום אחר בו הם יהיו יותר מאושרים. הכל נעשה בכבוד ובהערכה".

הגג באצטדיון טרנר: "יש קשר רציף עם העירייה ואנחנו מתעדכנים על התהליך. שלב התכנון של הסרת הגג הסתיים ואני מקווה שאחרי החגים יתחילו להסיר אותו ונחזור כמה שיותר מהר. העירייה עוד בוחנת את כל המשמעויות ובימים הקרובים תתקבל ההחלטה ובקרוב (ואז בקבוצה יידעו מתי יוכלו לחזור)".

בשידור נאמר כי במכבי נתניה הגיבה לטענות של רחמים נגד אלמוג ומסרה: "מדובר בדברים חמורים מאוד שלא הוכיחו אותם וכדאי שיוכיחו". רחמים טען שהוא שמע וראה את הכניסות בז'וסואה והוסיף שהוא מכבד את אמירתה של מכבי נתניה והבהיר כי הוא מגנה את התנהגות השחקן במקרה זה ושצר לו על הפגיעה בכהן.

אלמוג כהן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי