דוניס: "זהבי שחקן פנטסטי, אבל אני לא יכול להתעסק בשמועות"

גאורגיוס דוניס | דני מרון

מאמן מכבי ת"א דיבר לקראת בני יהודה, סרב להתייחס לחזרה אפשרית של הכוכב והצהיר ש"אין חדשות" על זרים חדשים. וגם: מצבו של ניקוליץ'. דן גלזר: "יש לי שאיפות לצאת לחו"ל, אבל ביקשתי מהסוכן שלא יעדכן אותי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא רגילה להפסיד בליגה בשנתיים האחרונות, ואת עונת 2020/21 היא החלה עם הפסד 2:1 למכבי פתח תקווה במחזור הפתיחה. ביום שבת האלופה תצטרך לתקן, כאשר תפגוש את בני יהודה (20:30, שידור ישיר בספורט4) ותקווה להשיג שלוש נקודות. ביום רביעי, מחכה לצהובים מפגש מול דינמו ברסט במסגרת סיבוב המוקדומת השלישי של ליגת האלופות – ואם ינצחו בו, הם יבטיחו עונה אירופית, שכן אם יודחו בשלב הבא יקבלו בכל מקרה כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית.

גאורגיוס דוניס והקשר דן גלזר דיברו היום (חמישי) במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול הכתומים. המאמן אמר: "כל משחק הוא משחק שונה. זו הייתה אכזבה הגדולה שהפסדנו את המשחק הראשון. בחצי הראשון של המשחק ההוא היינו מרוצים מאיך ששיחקנו, אבל היינו מאכוזבים מהתוצאה. צריך לנצח משחקים ולהבקיע שערים ולא לתת הרבה הזדמנויות ליריבה. אנחנו צריכים לשפר כמה דברים חשובים לקראת המשחק הבא. יש לי דרישות מהשחקנים שלי ואני מצפה מהם להמשיך לעבוד קשה ולהשתפר כיחידים וכקבוצה. אני מאמין שתהיה לנו קבוצה טובה ושנילחם על כל התארים".

"אנחנו מכבדים כל יריבה", המשיך היווני. "ניסינו לנתח את בני יהודה ואנחנו חייבים להיות זהירים מכמה דברים. היו חסרים לנו הבאימונים תשעה שחקנים של הנבחרות השונות. עכשיו הם חזרו אלינו ונמשיך לעבוד ביומיים שנשארו לנו עד למשחק. אני מקווה שנשחק בדרך הנכונה, נייצר מצבים, נכבוש שערים וננצח".

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מה קורה עם זרים חדשים: "אנחנו פועלים כל הזמן. יש כמה אופציות, ברק יצחקי ופטריק ואן לוון עובדים על זה וכרגע אין לנו חדשות. אנחנו נלחמים להתחזק, אבל מה שחשוב כרגע מבחינתי זה להתכונן הכי טוב למשחקים בליגה ובליגת האלופות ולעבוד קשה. לגבי רכש, נראה בימים הקרובים".

העימות בין יונתן כהן לניק בלקמן על הפנדל מול מכבי פ"ת: "יש בכדורגל רגעים טובים ורגעים פחות טובים. פתרנו את זה. אנחנו עובדים כמו משפחה והמשפחה שומרת את הדברים האלה בבית. יש לנו שחקנים טובים שיכולים לבעוט פנדלים. בלקמן בעט כי הוא הבקיע שלושה פנדלים במוקדמות ליגת האלופות. מבחינתי זה טוב שיש לנו כמה בועטים טובים שיכולים לבעוט פנדלים. המטרה היא לעבוד כיחידה אחת. שחקנים מוכשרים מנצחים משחקים, אבל עבודה קבוצתית לוקחת תארים. זו הפילוסופיה שלי".

הלחץ על הקבוצה אחרי ההפסד: "העבודה שלנו היא כדורגל. אנחנו מייצגים קבוצה גדולה כמו מכבי ת"א ואנחנו חייבים להשתמש בלחץ לטובה. עשינו תוצאה לא טובה במשחק הראשון ואנחנו צריכים לתקן את זה. אנחנו יודעים שיש לחץ, ואנחנו חייבים להתמודד איתו".

יונתן כהן | דני מרון

האם הוא מאוכזב שהסגל לא הושלם עד כה: "אני לא מאוכזב. יש לי דרישות מהשחקנים שלי והם עובדים בדרך נכונה. נבנה קבוצה טובה ואנחנו צריכים ללכת צעד אחר צעד. זו שנה שהיא לא נורמלית בגלל הקורונה וזה קשה. הליגה הסתיימה מאוחר ולא היה הרבה זמן הכנה. נצטרך להתמודד עם זה, אבל אני מרוצה ממה שאני רואה מהקבוצה".

האם הוא מאמין שאפשר להחזיר את ערן זהבי: "אני לא האיש הנכון לשאול אותו על זה. זהבי הוא שחקן פנטסטי וחלוץ גדול. אני מכיר אותו טוב מאוד מהעבר וראיתי גם את המשחקים שלו בנבחרת ישראל. זה לא אפשרי מבחינתי לענות על שמועות".

מצבו של אורוש ניקוליץ': "הייתה לי פגישה עם איתו ואני יודע מה קרה איתו עד עכשיו. אני חושב שהוא צריך זמן. זו סיטואציה בעייתית. אני מקווה שהוא יהיה בריא ויתחיל להתאמן עם הקבוצה, אבל אני חושב שבחודשיים הקרובים זה לא אפשרי. הוא לא יחזור בקרוב. האם הוא שחקן טוב? אני צריך לראות אותו באימונים ואז תהיה לי דעה".

אורוש ניקוליץ'
אורוש ניקוליץ' | מכבי תל אביב

ההתרשמות שלו משני המשחקים של נבחרת ישראל: "יש בנבחרת ישראל הרבה שחקנים טובים. אני שמח מאוד שיש לנו הרבה שחקנים בסגל, אני חושב שנבחרת יכולה להילחם בשלב הבתים".

ההבדלים בינו לבין ולדימיר איביץ', שהיה יותר קשוח עם השחקנים: "אם נשווה אנשים שונים נראה דרכי עבודה שונות. אם מסתכלים על פפ גווארדיולה, יורגן קלופ, אלכס פרגוסון, ז'וזה מוריניו ואולה גונאר סולשיאר ומשווים הסגנון של כל אחד מהם – כל אחד הוא דמות שונה ויש לו דעות אחרות על כדורגל. מבחינתי זה נורמלי שמאמן אחד עוזב ואז משווים אותו לזה שבא, ככה זה עכשיו עם המאמן החדש בפנאתינייקוס שמשווים אותו ביוון אליי. כרגע כולם מנסים לעבוד קשה. אני מאמין בעבודה קשה. לכל מאמן יש את הדרישות שלו וזה נורמלי.

הקשר דן גלזר הוסיף: "אני שמח שהרגלנו גם את עצמנו, גם את היריבות שלנו וג את כל המדינה לזה שאנחנו לא מפסידים. זו תחושה שאנחנו לא רגילים אליה כל כך, אבל כמו שניצחנו המון משחקים ביחד ככה אנחנו צריכים גם להפסיד. זה הכדורגל, לפעמים אתה מנצח ולפעמים מפסיד. נעבור את זה כמו גברים ונביא את תחושת התסכול הזו למשחק הבא".

ערן זהבי | אודי ציטיאט

כמה תשפיע על הקבוצה העובדה שאין קהל ביציעים העונה: "גם בפלייאוף העליון בסוף העונה הקודמת שיחקנו בלי קהל נגד היריבות הכי חזקות וניצחנו המון משחקים. בכל המשחקים הבאנו אנרגיות והיינו ראויים לניצחון כמעט בכולם. כמובן שהקהל חסר לנו מאוד והאנרגיות בבלומפילד, אבל יחד עם זאת מכבי ת"א צריכה לנצח כל משחק וזה לא יהווה תירוץ".

מעבר אפשרי שלו לחו"ל: "כרגע אני במכבי ת"א ואני 100% כאן למען המועדון. אתן את כל כולי בכל אימון ובכל משחק. כמו כל שחקן, יש לי שאיפות לצאת לחו"ל אבל אני לא מתעסק בזה. ביקשתי גם מהסוכן שלי שלא יעדכן אותי בכלום. כל כולי מרוכז במכבי ת"א ואני רוצה שנשיג את המטרות שלנו".

האם הבטחה של שלב בתים אירופי תשפיע על החלטתו להישאר: "קשה לי לענות על זה. לשחק ברמה אירופית זה חלום עבורי. בנוער יצא לי לשחק בליגת האלופות, אבל בבוגרים עוד לא. אני מקווה שנעשה את זה השנה בעזרת השם. לקראת סוף חלון ההעברות הדברים יהיו יותר ברורים וקשה לי עכשיו לענות זה. מתחילת העונה שמנו לעצמנו כמטרה להגיע לשלב בתים אירופי העונה. אנחנו מאוד רעבים. הסגל ברובו כבר שנתיים ביחד חווינו אכזבות באירופה. אנחנו לא רוצים שזה יקרה השנה".

דן גלזר | דני מרון

איך התחושה לא לשחק בהרכב הנבחרת אחרי שהיה באנקר במשחקים הקודמים: "זו החלטה של המאמן ואני מכבד אותה. לכל מאמן יש את המחשבות שלו. בכל אימון ניסיתי להוכיח שאני ראוי לשחק ונתתי את כל כולי. זה בסדר גמור, זו ההחלטה שלו, ואני מקווה לשנות אותה עד למשחק הבא".

קו ההגנה היותר גבוה שהקבוצה משחקת איתו העונה: "יש הרבה שינויים מבחינה טקטית בין המאמן הנוכחי לקודם. אני לא רוצה לפרט יותר מדי כי אני רוצה לשמור את הדברים האלה אצלנו. דוניס משחק בשיטה אחרת ויש דברים בכדורגל שהוא חושב בהם אחרת. לא צריך להיות כל כך דרמטיים ולהילחץ מההפסד למכבי פ"ת כי שיחקנו טוב ויצרנו המון מצבים. הכדור פשוט לא נכנס. הייתי מרוצה במיוחד מהמחצית הראשונה שלנו, זה יכל להיגמר 0:2-0:3 במחצית ואז אף אחד לא היה שואל על ההבדלים בין המאמנים. לכל מאמן יש את החשיבה שלו וזה נורמלי שיש שינויים. המאמן הגיע בזמן יחסית מאוחר וישר חשב על איך לנצח את המשחקים הקרובים. לא הספקנו כל כך להכיר אותו, אלא התרכזנו יותר באיך לנצח את המשחקים שהיו מיד אחרי שהוא הגיע. עכשיו אני מאמין שהוא יכיר אותנו יותר ואנחנו נכיר אותו יותר. הייתה השבוע אסיפה ארוכה בה הוא סיפר על ה'אני מאמין' שלו. אני מאמין שנעבוד ונשתפר. הגישה שלו היא לנצח כל משחק ולזכות בכל התארים. אנחנו מכבי ת"א ואנחנו שמחים שהוא באותו ראש".

העימות של כהן עם בלקמן: "יונתן הוא מקצוען. במשחק עצמו יש אמוציות, כולנו ספורטאים ורוצים לנצח. זה בא מתוך ווינריות. הם פתרו את הדברים האלה ביניהם מיד אחרי המשחק וזה לא גלש למשהו לא רגיל. כבר במשחק הקרוב אני מקווה ששניהם יראו את זה".

ניק בלקמן | דני מרון

ההתמודדות מול בני יהודה, שתמיד מקשה על הצהובים: "אנחנו מודעים לזה שלפני כל משחק לקבוצה היריבה יש יותר מוטיבציה לנצח אותנו כי אנחנו המועדון הכי גדול בישראל. אנחנו מוכנים לזה ונצטרך להראות מהשנייה הראשונה שאנחנו רוצים יותר את המשחק הזה".

הרכש שהקבוצה צריכה להביא: "זו שנה קשה, אני מסתכל גם בעולם ואין הרבה העברות של שחקנים. זה מצב מאוד קשה. האנשים שיודעים מה הם צריכים להביא עובדים על זה ואנחנו מתרכזים כרגע במה שיש ולא במה שחסר".

האם כדורגלנים ישראלים צריכים משמעת יותר חזקה: "כל מקצוען צריך שתהיה לו משמעת עצמית. אם אתה כדורגלן ישראלי אתה לא צריך שוטר רע שייתן לך בראש, אתה צריך לדעת מה לעשות. גם המאמן הנוכחי דוגל במשמעת. ביום הראשון של דוניס במועדון הוא הראה לנו מצגת עם החוקים שלו והמשמעת שהוא דורש. המקרה של כהן ובלקמן היה הראשון וזה לא יחזור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי