חשש מהקפאת הליגה ומשחקי הנבחרת. גם הקמפיינים האירופיים בסכנה

צ'רון שרי, סינטיהו סלליך | דני מרון

המלצת קבינט הקורונה על הטלת הסגר, האפילה על עתידו של הכדורגל הישראלי. גורם במשרד הבריאות הטיל ספק בהמשך תקין של פעילות הענף ובמנהלת ממתינים להחלטה הסופית. וגם: עדכונים ממכבי חיפה, ב"ש ומכבי ת"א

(גודל טקסט)

בעקבות העלייה החדה בתחלואה, קבינט הקורונה התכנס היום (חמישי) בשעות הצהריים בפעם הראשונה מאז פרוץ הגל השני של המגיפה – כדי לדון בהטלת סגר כללי ברקע התחלואה הרבה בנגיף ועל פי המסתמן, כבר ביום שלישי הקרוב צפוי להתחיל סגר מלא שעשוי להימשך כחודש ימים.

לכן, במשרד הבריאות, ההתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגות נמצאים כרגע באי ודאות לגבי המשך הליגות, משחקי הקבוצות באירופה וכמובן משימות הנבחרת ובראשן משחק הפלייאוף מול סקוטלנד ב-8 באוקטובר בגלאזגו. גורם במשרד הבריאות הטיל ספק בהמשך תקין של פעילות הענף כשאמר הערב: "נצטרך לבדוק". במנהלת הליגה מחכים להחלטה הסופית של קבינט הקורונה, אם מדובר בסגר מלא או סגר חלקי, אך כבר פנו למשרד הבריאות כדי לקבל הבהרות.

במנהלת בונים על הדיווח לפיו סקטור של 30-50 אחוז מהמגזר הפרטי שאינו עובד עם קהל, יוכל להמשיך ולעבוד, מה שמתאים מאוד להתנהלות הענף בחודשים האחרונים, מאז קיבל היתר לשוב ולפעול. נקודה נוספת שהמנהלת תבקש להתחשב בו הוא השימוש בכדורגל כמוצר צריכת המונים בעיקר בתקופת סגר, בו ספון הציבור בביתו. "המשך קיום הכדורגל חיוני בימי השגרה של הקורונה, כשהקהל לא מורשה להגיע למשחקים, אז בוודאי כשהוא נמצא בביתו", אמר הערב גורם בכיר בכדורגל הישראלי.  

חילי טרופר, ארז כלפון
חילי טרופר, ארז כלפון | פלאש 90

ולמה לגבי המועדונים? במכבי תל אביב לא קיימו נכון לעכשיו, שום דיון בנושא ההתפתחויות סביב האפשרות שהשחקנים יצטרכו לשוב לסגר. בסביבת המועדון הודו כי נכון לעכשיו איש אינו יודע אם יצטרכו לשנות את הנהלים ואיך הדבר ישפיע על ההכנות. גם בנושא קיום המשחק מול דינמו ברסט במוקדמות ליגת האלופות, לא נערך שום דיון.

בהפועל באר שבע, בינתיים אין שינוי. על פי גורמים במועדון, בקבוצה עובדים על פי פרוטוקול למשלחות ספורטאים. יתרה מכך, בשלב זה הם לא קיבלו אף הודעה אחרת מהאלבנים והם אמורים לטוס כרגיל.

גם במכבי חיפה עוקבים אחרי ההתפתחויות במדינה סביב הסגר, אך בדומה לאלופה ולמחזיקת הגביע, לא פנה לקבוצה אף גורם רשמי וכעת הם ממתינים להחלטה הסופית של הממשלה. אם אכן יוטל סגר, במועדון יבחנו את הנושא מול אופ"א וההתאחדות לכדורגל. גורם במועדון ציין: "כולנו מקווים שיימצא פתרון לגבי הכדורגל לבטח שמדובר במשחק בינלאומי אנחנו מחכים להחלטה של הממשלה ואז נתחיל בבדיקות שלנו".

השתתפו בהכנת הידיעה: רון עמיקם, אשר גולדברג, מיכאל וייסרמן ואיציק יצחקי.

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי