קיארטנסון: "מכבי ת"א? הייתי יכול לבחור קבוצה בצורה חכמה יותר"

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | דני מרון

אחר ששב לליגה הנורבגית בגיל 30, החלוץ הודה כי קיבל כמה החלטות שגויות לאורך הדרך: "למרות שזו לא הייתה עלייה גדולה ברמה, לא אני ולא מאלמו היינו יכולים לסרב להצעה ממכבי. הלכתי לסין בגלל כסף"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בגיל 30, וידאר קיארטנסון חלם וקיווה להיות במקום אחר. לאחרונה שב האיסלנדי לקבוצת ואלרנגה, במדיה הצטיין עם 25 שערים בשנת 2014. לאורך הקריירה, החלוץ שיחק בלא פחות מ-12 קבוצות ובראיון מיוחד שהעניק לתקשורת הנורבגית, הוא ניסה להסביר מה התפקשש בדרך מבחינתו.

לאחר עונה אדירה בנורבגיה ב-2014, קיארטנסון נמכר לג'יאנגסו סונינג הסינית בה הרוויח שכר אסטרונומי. כעת, עושה רושם כי הוא מבין שטעה. "הייתי צעיר מאוד. כשראיתי את החוזה שהציעו לי, לא הייתי יכול לסרב. זה לא היה הצעד הנכון עבורי, אבל זה גם לא הרס לי את הקריירה ולכן אני לא מתחרט. חזרתי לעצמי במאלמו".

כשנשאל מדוע לא היה חלק מנבחרת איסלנד ביורו 2016 ובמונדיאל 2018, והאם זה קשור לקבוצות בהן שיחק באותו פרק זמן (מאלמו ומכבי תל אביב), קיארטנסון השיב: קשה לומר באופן חד משמעי. בשבדיה הייתי מלך השערים הבלתי מעורער של הליגה והמועדון דחה כמה הצעות מאוד אטרקטיביות, כולל מהבונדסליגה.

וידאר קיארטנסון עם אלי דסה
וידאר קיארטנסון עם אלי דסה | אריאל שלום

"בהמשך מאלמו קיבלה הצעה מדהימה ממכבי תל אביב, הצעה שלא המועדון ולא אני היינו יכולים לסרב לה. היו לי יומיים לחשוב על זה. ידעתי שזו לא תהיה עלייה גדולה ברמה מבחינת הכדורגל. מכבי שיחקה בליגה האירופית והליגה הישראלית נחמדה, אבל סביר להניח שהייתי יכול לבחור קבוצה בצורה טובה וחכמה יותר".

על האכזבה בנבחרת והאם הוא היה ראוי לזימון: "בשני הטורנירים, אליפות אירופה ואליפות העולם, הייתי בסגל לאורך כל שלבי המוקדמות ואפילו שיחקתי בארבעה או בחמישה משחקים, אלא שבמאני טיים הוחלט לנפות אותי. אני מבין את ההיגיון מאחורי ההחלטה, אבל כמובן שזה היה מאכזב מאוד עבורי ברמה האישית".

כאמור, באוגוסט 2016 חתם קיארטנסון במכבי תל אביב ששילמה עבורו לא פחות מ-3.5 מיליון יורו, סכום שהפך אותו לשחקן היקר ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי. בשנתיים שלו בצהוב-כחול, האיסלנדי כבש 32 שערי ליגה (סיים את עונתו הראשון כמלך השערים עם 19), אך זכה רק בגביע הטוטו ונמכר לרוסטוב.

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי