שילמה על ההחמצות: רק 1:1 לקריית שמונה נגד הפועל חיפה

שחקני קריית שמונה | מאור אלקסלסי

הכחולים היו צריכים לכבוש לפחות ארבעה שערים במחצית הראשונה, אך פספסו פעם אחר פעם ונס זמיר העניש אותם על כך (63) כשביטל את שער היתרון של לוסיו (20) והעניק לחיפאים נקודה ראשונה העונה

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגת העל נפתח היום (שבת) עם תיקו 1:1 בין קריית שמונה להפועל חיפה, במגרש הצפוני בליגה. הקבוצה של קובי רפואה הייתה יכולה וצריכה להמשיך במומנטום ממחזור הפתיחה ולרשום ניצחון שני רצוף, אך למרות שלוסיו העלה אותה ליתרון, היא שילמה ביוקר על אינספור החמצות ואפשרה לנס זמיר לחלץ נקודה ראשונה לחיפאים בעונה הנוכחית.

קריית שמונה סיפקה כדורגל נאה לעין והתקפי מאוד, בעיקר במחצית הראשונה שבה הפעילה לחץ על היריבה כבר מהדקות הראשונות וכבשה תוך 20 דקות. הכחולים יצאו להתקפות מתפרצות אחת אחרי השנייה, אולם בכל אחת מהן הפעולה האחרונה הייתה מאכזבת. יוג'ין אנסה ואופיר מזרחי רשמו החמצות ענק, לוסיו פספס בעצמו הזדמנות גדולה במחצית השנייה ובכדורגל כמו כדורגל, מי שלא כובש סופג. לרפואה יש לא מעט סיבות לאופטימיות מההופעה של שחקניו הערב, אך היא יקווה שהשנה החדשה תביא לקריית שמונה חדות גדולה יותר בהתקפה. במחזור הבא הצפוניים ייצאו למשחק חוץ נגד בית"ר ירושלים.

עבור חיים סילבס ושחקניו המצב קצת פחות מעודד. הפעם הפועל חיפה לפחות ניצלה מהפסד, אך למרות שהשתפרה במחצית השנייה, היכולת שהיא מציגה מפתיחת גביע הטוטו ועד הערב ממש לא תספיק על מנת לשחזר את ההישג מהעונה הקודמת ולהגיע לפלייאוף העליון, כפי שהבעלים יואב כץ מצהיר בכל הזדמנות שיהיה. נקודת האור הגדולה מאוד מבחינתה, היא התצוגה האדירה שסיפק הערב יסמין בוריץ' בשער. הבוסני עצר פעם אחר פעם את התקפות המעבר של המארחים והשאיר את החיפאים בתמונה. בלעדיו, כנראה שהשער של זמיר היה רק מצמק ולא שווה נקודה.

קבוצה אחת מאוכזבת מהיכולת, השנייה מהתוצאה | מאור אלקסלסי
מצאו דרך יצירתית לתמוך בקבוצתם |
כבש מחזור שני ברציפות | מאור אלקסלסי
חתום על שער השוויון | מאור אלקסלסי

הרכבים

קריית שמונה: דז'וגאס ברטקוס, דור אלו, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן, סמואל בראון, יואב הופמייסטר (אדריאן רוצ'ט, 77), רועי קהת, אופיר מזרחי (מוחמד שכר, 64), יוג'ין אנסה, לוסיו.

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, עידו לוי (אלמוג בוזגלו, 28), מיקי סירושטיין, רז נחמיאס, לירן סרדל, עידו שחר (סער פדידה, 46/גל אראל, 92), תומר אלטמן, נס זמיר (רז שטיין, 81), וויליאם אגאדה.

הגנאי הרבה להחמיץ במחצית הראשונה | מאור אלקסלסי
התאכזב מהחילוף המוקדם | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

11 דקות לקח למי מהקבוצות לייצר מצב ראשון, אך זו הייתה הזדמנות מצוינת של קריית שמונה שבה לוסיו הגיע לאחד על אחד עם בוריץ', השוער יצא נהדר ועצר את החלוץ. המארחת המשיכה להיות עדיפה והתחילה מהלך מצד שמאל, אנסה מסר אחורה למורגן שהגביה לרחבה, מזרחי שנכנס במרכז נדחף על ידי נחמיאס ובר נתן שרק לפנדל. לוסיו בעט פנימה וקבע 0:1 לקריית שמונה בדקה ה-20.

המומנטום לא נעצר והכחולים יצאו למתפרצת בדקה ה-30, לוסיו השאיר נהדר לאנסה שהיה לבד לחלוטין מול השוער, אבל גם הפעם בוריץ' התעלה ומנע שער. שבע דקות חלפו ואנסה הוציא עוד התקפה מהירה. לוסיו העביר ימינה למזרחי שמסר נהדר לאנסה, אך הגנאי שוב החמיץ בענק ממצב מעולה. תוך דקה הגיעה מתפרצת נוספת, לוסיו יכול היה לבעוט אך נתן כדור גדול מזרחי שפרץ במרכז, הקשר סיים רע ופספס עוד הזמנות ענקית של הצפוניים.

היו שווים לפחות ארבעה שערים | מאור אלקסלסי
משחק גדול שלו הציל מהפסד | מאור אלקסלסי

בדקה ה-52 לוסיו הצטרף לרשימת המחמיצים, כאשר קיבל מסירת עומק מצוינת אך נבלם אצל בוריץ' שהדף נפלא. 10 דקות לאחר מכן הפועל חיפה רשמה ניסיון ראשון למסגרת: סירושטיין בעט חזק מ-30 מטרים, אבל ברטקוס היה מוכן וקלט בלי בעיות. כצפוי, קריית שמונה שילמה ביוקר על ההחמצות בדקה ה-63: נס זמיר נכנס לרחבה בדאבל-פס עם נחמיאס בצד שמאל ושלח את זה לרשת כדי לקבוע 1:1. בדקה ה-88 קהת השאיר כדור לאנסה על סף הרחבה, החלוץ חיפש את השער אך בעט חלש היישר לידיים של בוריץ'. בסיום, 1:1 בין קריית שמונה להפועל חיפה.

חילץ נקודה ראשונה לזכות הפועל חיפה העונה | מאור אלקסלסי
יהיו חייבים להשתפר בהמשך | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי