הדרבי הקטן הפך לגדול: 2:2 משוגע בין מכבי ת"א לבני יהודה

משחק מטורף בבלומפילד: הכתומים הובילו משער של ג'אן (21), קנדיל (80) ושכטר (83) השלימו מהפך בזק, אך דוס סנטוס קבע שוויון דרמטי (89). דוניס עם נקודה אחת אחרי שני מחזורים

(גודל טקסט)

איזה משחק מטורף קיבלנו הערב (שבת) בבלומפילד, וכמה שהתגעגענו לליגת העל שלנו. מכבי תל אביב נפרדה ב-2:2 סופר דרמטי מבני יהודה (שאירחה את ההתמודדות) ועדיין נותרה ללא ניצחון ליגה בעונת 2020/21 גם אחרי המחזור השני, לאחר שהפסידה למכבי פתח תקווה במחזור הפתיחה.

זו הייתה הפעם הראשונה בתולדות מכבי ת"א בה הקבוצה שיחקה עם תלבושת שחורה, ואולי היא לא "מביאה את המזל". המאמן גאורגיוס דוניס צריך לעשות חושבים לקראת ההמשך, שכן חניכיו התקשו מאוד גם היום אחרי שנכנעו במחזור הראשון. האלופה הגיעה בידיעה שאין מקום לטעויות אחרי איבוד הנקודות ההוא, אך בכל זאת התקשתה להגיע למצבים ולא הרשימה יותר מדי, למרות ששלטה במשחק וכעת היא עם נקודה אחת בלבד מתוך שש אפשריות.

מן העבר השני, בני יהודה בסך הכל יכולה להיות מרוצה מהיכולת שלה ומפתיחת העונה שלה – ארבע נקודות בשני מחזורי הפתיחה, ואי אפשר להתלונן על תיקו מול מכבי ת"א. המשחק אמנם נפתח בשליטה מוחלטת של מכבי ת"א, אך האלופה לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים. בני יהודה נכנסה יותר ויותר לעניינים, ובדקה ה-21 גם עלתה ל-0:1 בזכות שער נהדר. הבלם והקפטן דן מורי סיפק בישול גדול עם כדור עומק פנטסטי מעל קו ההגנה של הצהובים והותיר את דור ג'אן במצב של אחד על אחד מול דניאל טננבאום. החלוץ המצוין לא התבלבל ובסיומת נהדרת בעט לרשת והעניק יתרון לקבוצה של אלישע לוי.

שחקני מכבי תל אביב ושחקני בני יהודה בסיום | אריאל שלום

לאחר שנקלעה לפיגור, מכבי ת"א השתלטה עוד יותר על העניינים ולא הייתה רחוקה משוויון, אך בעיטה של אבי ריקן בדקה ה-27 פגשה רק את הקורה. עד לסיום המחצית הצהובים המשיכו לנסות, אך לא איימו יותר מדי על השער של עומר ניראון. עם פתיחת החצי השני, גאורגיוס דוניס הביע חוסר שביעות הרצון שלו כשביצע שני שינויים והכניס את אייל גולסה ודן ביטון על חשבונם של אבי ריקן ודור פרץ.

בדקה ה-52 מכבי ת"א הגיע אולי למצב הטוב ביותר שלה במשחק עד אותו שלב, כשאילון אלמוג הגיע למצב של אחד על אחד מול עומר ניראון, אך החמיץ. האלופה המשיכה ללחוץ והייתה כמה פעמים על סף כיבוש. פעם אחת אליסון דוס סנטוס הרחיק מהקו, פעם אחרת אייל גולסה היה חייב לבעוט ממצב של 100% גול ובחר למסור ואיבד. ואז, בדקה ה-80, הכל השתנה.

דן ביטון הרים כדור מהצד השמאלי של הרחבה לכיוון המרכז, מאור קנדיל נותר חופשי ובבעיטה רכה מהאוויר קבע 1:1. הצהובים היו בבליץ והשיגו מהפך בזק שלוש דקות לאחר מכן, כשאיתי שכטר קיבל מסירת עומק גדולה מאייל גולסה. החלוץ היה עם הגב לשער, הסתובב, נותר חופשי לבדו מול השוער וסיים עם כדור ברשת. 1:2.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | אריאל שלום

חשבתם שכאן זה נגמר? לא ולא. בני יהודה הראתה הרבה אופי ובדקה ה-89 גם הצליחה להשוות ולהשיג 2:2 דרמטי. קרן שהוגבהה לרחבה מצאה את ראשו של אליסון דוס סנטוס, שנגח עם כל הלב לרשת וקבע סיום פשוט משוגע למשחק הזה.

אלישע לוי, גאורגיוס דוניס | אריאל שלום
ברק אברמוב | אריאל שלום

הרכבים

בני יהודה: עומר ניראון, אבישי כהן, אליסון דוס סנטוס, דן מורי, תאמבי סגס, עמית כהן, יוסיף מוסא (סתיו פיניש, 71), שי מזור, מתיאה ליואיץ' (עמית זנטי, 74), רועי בן שמעון (פדרו קמפוס, 58), דור ג'אן (מוחמד גדיר, 74).

מכבי ת"א: דניאל טננבאום, בן ביטון (מאור קנדיל, 70), איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ (אייל גולסה, 46), אבי ריקן (דן ביטון, 46), יונתן כהן, אילון אלמוג (טל בן חיים, 59), ניק בלקמן (איתי שכטר, 66).

שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום
עמית כהן | אריאל שלום

מהלך המשחק

המשחק נפתח בשליטה פשוט מוחלטת של מכבי ת"א, כשבני יהודה כלל לא הצליחה לייצר הנעת כדור. עם זאת, האלופה התקשתה לייצר מצבי הבקעה מסוכנים. בדקה ה-18 הגיע המצב הראשון של המשחק שהלך למסגרת, כשדור ג'אן בעט מחוץ לרחבה לעבר השער של דניאל טננבאום, שהסתדר עם הכדור של החלוץ.

דניאל טננבאום | אריאל שלום

בני יהודה נכנסה יותר ויותר למשחק, ובדקה ה-21 עלתה ל-0:1 בזכות שער נהדר. הבלם דן מורי שלח כדור עומק פשוט נפלא מעל קו ההגנה של מכבי ת"א והותיר את דור ג'אן במצב של אחד על אחד מול דניאל טננבאום. החלוץ המצוין סיפק סיומת נהדרת מתוך הרחבה עם בעיטה עם החלק החיצוני של הנעל ולרשת. שער נהדר, בישול נפלא של הקפטן. האם הצהובים בדרך להפסד שני במחזור השני?

דור ג'אן חוגג | אריאל שלום
שחקני בני יהודה חוגגים | אריאל שלום
שחקני בני יהודה חוגגים | אריאל שלום
שחקני בני יהודה חוגגים | אריאל שלום
שחקני בני יהודה חוגגים | אריאל שלום
דור פרץ מאוכזב | אריאל שלום

בדקה ה-27 מכבי ת"א סוף סוף הגיעה למצב טוב והייתה קרובה מאוד להשוות. דור פרץ החל התקפה קבוצתית נהדר כשמסר ליונתן כהן, שבנגיעה מצא את אבי ריקן על סף הרחבה. הקשר בעט כדור שטוח וחד לעבר השער, אך לצערו פגש רק את הקורה של עומר ניראון.

אבישי כהן, אילון אלמוג | אריאל שלום

מכבי ת"א העלתה קצב, ובדקה ה-30 אילון אלמוג ניסה את כוחו עם בעיטה טובה ברגל שמאל מחוץ לרחבה, אך עומר ניראון הגיב טוב והדף לקרן. בדקה ה-38 היה זה בן ביטון שסיפק בעיטה מחוץ לרחבה, אך הכדור שלו היה גבוה ולא איים על השער.

דור ג'אן, איתן טיבי | אריאל שלום

בני יהודה המשיכה לנסות את כוחה במתפרצות, ובדקה ה-40 יצאה לאחת לא רעה בכלל, בסיומה שי מזור הגיע למצב בעיטה מ-18 מטרים, אך הכדור של הקשר היה גבוה. לאחר שתי דקות של תוספת זמן, השופט דוד פוקסמן שרק לסיום המחצית הראשונה.

שרן ייני | אריאל שלום

עם פתיחת החצי השני, דוניס הביע את חוסר שביעות רצונו כשביצע חילוף כפול – אייל גולסה ודן ביטון נכנסו על חשבונם של אבי ריקן ודור פרץ. בדקה ה-52 מכבי ת"א הגיע למצב שהיה חייב להסתיים בגול, כאשר אילון אלמוג קיבל כדור נהדר מדן ביטון והיה במצב של אחד על אחד מול עומר ניראון בתוך הרחבה. הסיומת של החלוץ הצעיר לא הייתה מספיק טובה והשוער הגיב טוב והדף.

אילון אלמוג, אבישי כהן, אופיר דוידזאדה | אריאל שלום

ואז, בדקה ה-80, סוף סוף הגיעה השוויון המיוחל של מכבי ת"א. דן ביטון הגביה כדור מצד שמאל של הרחבה לכיוון המרכז, מאור קנדיל היה חופשי, בעט ברכות מהאוויר אל הרשת של עומר ניראון וקבע 1:1. דווקא המגן הימני היה זה שהציל לבסוף את האלופה.

מאור קנדיל חוגג | אריאל שלום
מאור קנדיל חוגג עם שרן ייני | אריאל שלום

בדקה ה-83 הושלם מהפך בזק ומכבי ת"א עלתה ל-1:2 דרמטי. אייל גולסה שלח מסירת קסם מדהימה מעל הגנת בני יהודה והותיר את איתי שכטר לבדו מול עומר ניראון. החלוץ היה עם הגב לשער, הסתובב והמשיך לרשת.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם איתי שכטר | אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הטירוף נמשך. מכבי ת"א חשבה שהיא בדרך לניצחון אחרי משחק סופר קשה, אבל בדקה ה-89 שוב המשחק קיבל תפנית. קרן שהוגבהה לרחבה מצאה את ראשו של אליסון דוס סנטוס, שנגח לרשת, קבע 2:2 וסיפק סיום משוגע לקרב הזה.

אליסון דוס סנטוס חוגג | אריאל שלום
שחקני בני יהודה חוגגים עם אליסון דוס סנטוס | אריאל שלום
שחקני בני יהודה חוגגים | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי