המנהלת למשרד הבריאות: החריגו את הכדורגל למען הציבור בימים קשים אלה

שחקני הפועל באר שבע, שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

לאור הסגל שיוטל על אזרחי מדינת ישראל, יושב הראש כלפון פנה ישירות לפרופסור גרוטו: "תמנע פגיעה כלכלית וספורטיבית אנושה בענף. הכדורגל יהיה אי של שפיות ותקווה עבור מיליוני אנשים בבתים"

(גודל טקסט)

מדינת ישראל נערכת לקראת הסגר שיחל בסוף השבוע הקרוב, והיום (שני) יושב ראש מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון שיגר מכתב ישיר לעברו של פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בבקשה להחריג את פעילות הענף ולהגדירו כמפעל חיוני, זאת על מנת להמשיך את המשחקים בזמן הסגר.

"בהמשך לשיחות הרבות בנושא שנערכו בימים האחרונים לרבות עם שר התרבות והספורט, אבקש לפנות אליך באופן רשמי על מנת שהכדורגל המקצועני בישראל יוכר כמפעל חיוני, באופן שיאפשר את המשך פעילותו במהלך תקופת הסגר שהוטלה עקב נגיף הקורונה" נכתב בפתח המכתב.

"בבסיס בקשתנו אבקש לציין כי הכדורגל מוגדר כמקום עבודה ללא קהל השומר על תנאי התו הסגול בהתאם להגדרות שאושרו על ידי ממשלת ישראל אתמול. החרגת פעילות הכדורגל הישראלי באופן אשר ישרת ויסייע לציבור כולו בימים קשים אלו אותם אנו חווים וכמובן ימנע פגיעה כלכלית וספורטיבית אנושה בענף".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

כלפון הוסיף במכתב לגרוטו: "על אף כל הקשיים הכרוכים בכך, המשך פעילות הכדורגל המקצועני, תאפשר לתושבי המדינה, לצפות במשחקים בשידורי הטלוויזיה. הדבר יביא מזור ותקווה למיליוני האנשים שיישארו בבתים ויהווה אי של שפיות ותקווה בימים קשים אלה".

במכתב נומקו הסיבות להחרגת ענף הכדורגל, כאשר בין השאר צוין שכ-5,000 משפחות בישראל יפגעו במידה שהמשחקים ייפסקו. "המשך פעילות הכדורגל בתקופה זו ימנע מאוכלוסיות אלו את הפסקת עבודתם ומהמשק במדינת ישראל כוניסה פוטנציאלית של אלפי עובדים נוספים לחל"ת והגדלת הנזקים".

בהמשך השבוע, מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע עתידות לשחק במסגרות האירופאיות, ובמכתב של כלפון נכתב גם על עניין זה: "הפסקת הפעילות תפגע קשות גם בקבוצות המשתתפות ומייצגות את מדינת ישראל בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א".

שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

"חשוב להבין ולהבהיר כי גם במידה ותתאפשר לקבוצות פעילות בזירה הבינלאומית בהחרגה, חוסר הפעילות ברמה המקומית, היעדר הכנה ברמת עצימות של משחק, תציב את הקבוצות נציגות ישראל בחיסרון ספורטיבי עצום לעומת יריבותיהן ולמעשה תחסל את הסיכויים להעמיד קבוצה שתוכל להתמודד בזירה הבינלאומית באופן ספורטיבי.

מלבד כלפון, גם חבר הכנסת יואל רזבוזוב פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הספורט חילי טרופר במכתב רשמי וביקש להחריג את הספורט: מכובדיי, אני פונה אליכם בבקשה להחריג את ליגות הספורט המקצועניות בישראל בזמן הסגר, לרבות ליגות הכדורגל, הכדורסל, הכדורעף, הכדוריד, ליגות המשנה וענפי ספורט נוספים ככל שיתאפשר".

"הספורטאים המקצוענים מתנהלים כבר תקופה ארוכה במתכונת של בידוד עצמי, יציאה מהבית רק לאימונים ומשחקים והקפדה מחמירה על הנחיות משרד הבריאות. עצירה מוחלטת של פעילות הליגות בישראל עלולה להוות מכה קשה לספורט הישראלי מול ארגוני הקבוצות והנבחרות הבכירים באירופה ובעולם".

המכתב של ארז כלפון למשרד הבריאות | צילום מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי