בשורות נהדרות: הליגות ימשיכו גם בזמן הסגר

ניקיטה רוקאביצה, יונתן כהן, עידן ורד, עומרי אלטמן | ספורט1

סופית: הליגות יימשכו גם בתקופת הסגר לאחר מאבק של שר הספורט, חילי טרופר. השחקנים ישהו בבידוד וייצאו לאימונים ומשחקים בלבד, יתאפשרו משחקים בינלאומיים

(גודל טקסט)

בשורות גדולות לכדורגל . הערב (שני) הוכרז סופית כי הליגות ימשיכו להתקיים כסדרן בזמן הסגר המתוכנן, שיחל מיום שישי ויימשך עד התשיעי באוקטובר. אחרי יום בו היה מאבק בין משרד הספורט לבריאות, הוחלט שהדבר יתאפשר.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נאבק על המשך קיום הליגות גם בתקופת הסגר יחד עם ח"כ יואל רזבוזוב. נקבע שתהיה הקפדה על בידוד השחקנים לאורך תקופת הסגר, כך שיוכלו לצאת לאימונים ולמשחקים בלבד – כמו בתקופה שלאחר פגרת הקורונה בעונה הקודמת.

כמו כן יתאפשרו משחקים בינלאומיים במתווה המחמיר של המפעלים הבינלאומיים. ההסכמה תלויה באישור הממשלה במסגרת התקנות הכוללות שיובאו אליה. בהמשך השבוע, מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע עתידות לשחק במסגרות האירופאיות.

חילי טרופר | דני מרון

השר טרופר: "זו החלטה חשובה ואני שמח כי הצלחנו להגיע לסיכום מול משרד הבריאות. הספורט הישראלי חייב להמשיך גם בימים אלו, גם לטובת אלפי עובדיו ובעיקר עבור המוני האוהדים שדווקא בתקופת הסגר יזכו לראות את הספורט הישראלי ממשיך לפעול".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אמר: "אני מבקש להודות באופן אישי לחילי טרופר, שר התרבות והספורט, ליולי אדלשטיין, שר הבריאות ותודה מיוחדת לפרופסור חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות, לפרופ' איתמר גרוטו, על האפשרות להמשיך לשחק כדורגל בתקופה קשה זו. האימונים ומשחקים ימשכו תחת שמירה על המתווה הבריאותי שיוחמר בתקופת הסגר. המשך הפעילות הסדירה יאפשר את פרנסתם של 5000 משפחות, יאפשר לליגה להתנהל בצורה ספורטיבית, ויאפשר למועדונים המשתתפים במפעלים האירופאים להתכונן לאתגרים בצורה מיטבית. אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולאחל לכולנו שנה טובה, בריאה וספורטיבית".

ח"כ יואל רזבוזוב הגיב לאישור פעילות הליגות: "שמח שהפנייה שלי לשרי הבריאות והספורט נשאה פרי. הספורט הוא ענף חיוני לכל דבר ואין שום סיבה לעצור את פעילותו, במיוחד עבור האוהדים שיושבים בבית וצמאים לספורט ישראלי וקצת שפיות. אני מברך את השחקנים והקבוצות על המשך הפעילות, וגם את נבחרת ישראל בכדורגל שתוכל כעת להתכונן בצורה ראויה למשחק נגד סקוטלנד. עכשיו רק תביאו לנו את היורו".

יואל רזבוזוב |

ההחלטה תקפה גם כמובן לגבי הכדורסל, כאשר בקרוב ייצאו לדרך משחקי גביע ווינר של טרום העונה, כחודש שהליגה אמורה להתחיל. המנהלת הוציאה הודעה: "מנהלת ליגת העל בכדורסל והקבוצות מודות למשרד הספורט, לשר חילי טרופר, למשרד הבריאות ולכל מי שעשה מאמצים להשאיר את הכדורסל פעיל. מדובר בהחלטה חשובה מאוד, במיוחד לטובת כל האוהדים שיוכלו בימים הלא פשוטים שלפנינו ליהנות מכדורסל ישראלי".

יותר מוקדם, משרד הבריאות התנגד להמשך קיום הליגות. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, שלח מכתב לבכירי משרד הבריאות וכתב: "אני פונה אליכם בניסיון אחרון, נואש כמעט, למנוע את רוע הגזרה ולהבהיר מתוך אחריות מלאה, כי עצירת פעילות הכדורגל בישראל עלולה להמיט חורבן על הענף. אלפי ילדים וילדות, מאות שחקנים ושחקניות, מוצאים עצמם בשעה זאת אבודים וחסרי תקווה אל מול האפשרות להשבתה חוזרת של הענף. כל זאת, דווקא לאחר שהצלחנו הודות למאמצים עילאיים, לא מעט בזכות שיתוף פעולה פורה עמכם, לשרוד אך בקושי את השבתת הפעילות החל מאמצע העונה שעברה".

הכדורגל הישראלי עתיד להפוך למצורע, לא פחות", המשיך חסון. "אות קין של ממש ילווה אותנו. בעוד שבמדינות אחרות באירופה מתקיימים כבר משחקים בנוכחות קהל, אנחנו עלולים למצוא עצמנו ללא קהל וללא משחקים. הכדורגל כפי שהכרנו יחדל מלהתקיים. לא נוכל להביט בעיניים של אותם צעירים וצעירות שכל חלומם הוא לשחק על כר הדשא, לא נדע איך להסביר לשחקני ולשחקניות הליגות החובבניות, שזה עתה חזרו לשגרת אימונים מלאה בואכה פתיחת העונה, מדוע נמנע מהם לשוב ולשחק כדורגל, כאשר כלל הפעילות מתנהלת בהתאם להוראות התו הסגול ופרוטוקולים בינלאומיים".

ארז כלפון
ארז כלפון | אבשלום ששוני

"ביצענו כל הוראה שלכם, הקפדנו קלה כבחמורה על כל נוהל מתבקש, גילינו אחריות לאומית
ורגע מחידלון הצלחנו, יחד, להפיח תקווה מחודשת בענף שלם", כתב יו"ר ההתאחדות. "כל אלה, מתברר, אינם עומדים לזכותנו ובמחי החלטה עלולים לרדת לטמיון. אני מכיר בגודל השעה, ברור לי לאשורו מצב התחלואה במדינת ישראל היקרה לכולנו, והנני להבטיחכם כי המשך פעילות הכדורגל לא רק שאינו מסכן את בריאות אזרחי ואזרחיות המדינה, אלא דווקא עשוי לעודד את רוחם בשעות אלה. עצירת משחקי הליגות השונות תציב סימן שאלה גדול על הטעם בהשתתפות הקבוצות הישראליות באירופה, ודאי על פעילות הנבחרת הלאומית. בראשית חודש אוקטובר עתידה נבחרת ישראל לשחק בסקוטלנד מול הנבחרת המקומית על הזכות להעפיל למשחק גמר פלייאוף יורו 2020 ,מרחק 90 דקות, אולי קצת יותר, מהעפלה היסטורית לטורניר היורו. אם השחקנים הישראלים המרכיבים את הנבחרת לא יוכלו להתאמן או לשחק, הנסיעה לסקוטלנד תהפוך מיותרת. כבר עתה אנו נדרשים להשיב לשאלות קשות מצד בכירי אופ"א".

קראתי בעיון את החלטות הממשלה מאמש, אני מכיר היטב את כל ההנחיות ובקיא בכללי התו הסגול ואומר לכם נכוחה אחרי כל אלה – איני מוצא סיבה לעצור את המשחק! יחד עם שר התרבות והספורט מר חילי טרופר, יחד אתכם מכובדי, הצלחנו להחיות את הענף ולתת תקווה מחודשת לאלפים. ההתאחדות לכדורגל התחייבה לקחת על עצמה כל הגבלה ובלבד שהמשחק לא יחדל שוב. כמי שעומד בראש הארגון המנהל את כלל המשחקים בארץ, בזירה המקומית והבין-לאומית, אני מתחייב פעם נוספת לבצע כל התאמה נדרשת כדי שעל מגרשי הדשא ימשיכו לרוץ ולבעוט האנשים והנשים הכי אופטימיים שהכרתי. ספורטאים בכל רמ"ח אבריהם, שתמיד חונכו להאמין כי ניתן לנצח כנגד כל הסיכויים. אם המשחק ייעצר פעם נוספת, ההפסד יהיה של כולנו".

גם שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הליגה הכדורסל, פנה במכתב דחוף לשרי הבריאות והספורט לאפשר קיום משחקים ואימונים בתקופת הסגר: "מיד לאחר ראש השנה אמור להתחיל טורניר טרום העונה (גביע ווינר), אשר מטרתו להכין את הקבוצות לליגה. אנו מקווים שתאפשרו את קיום המשחקים וקיום משחקי אימון נוספים לקבוצות בתקופת הסגר. ביטול משחקים אלה הוא פגישה קשה בהכנות לעונה. בלי קשר אנו מבקשים לאפשר לקבוצות להמשיך להתאמן בתקופת הסגר. הפסקת האימונים תגרום לנסיגה פיזית ביכולת השחקנים ולפיכך יהיה צורך להתחיל אחרי הסגר את כל האימונים מחדש וכמובן לדחות את פתיחת הליגה, מה שיגרום נזק כלכלי עצום ובלתי הפיך שמתווסף לנזק מהעונה שעברה".

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי