דוניס: "הבעיה לא כלכלית, שחקנים לא רוצים להגיע"

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מאמן מכבי ת"א דיבר לקראת הקרב מול דינמו ברסט בליגת האלופות (רביעי, 19:55, ישיר בספורט1), חשף את הקושי בצירוף רכש ואמר: היינו סטטיים נגד בני יהודה. אין הזדמנות שנייה אחרי מחר". ייני: "מצפים מעצמנו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פתחה לא טוב את עונת 2020/21 בליגת העל עם נקודה אחת בלבד אחרי שני משחקים (2:1 למכבי פתח תקווה ו-2:2 מול בני יהודה), אך מחר (רביעי) היא תצטרך לשכוח את כל הצרות ולנצח את דינמו ברסט בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות (החל מ-19:55, שידור ישיר בספורט1).

ניצחון יבטיח לאלופה שלב בתים אירופי העונה, שכן היא תעפיל לשלב הפלייאוף של מוקדמות הצ'מפיונס (שם מחכה זלצבורג) – ואם תפסיד, תנשור היישר אל הבתים של הליגה האירופית. מאמן הקבוצה, גאורגיוס דוניס, ערך מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות החשובה מול הקבוצה מהבלארוס, בה לקח חלק גם הקפטן שרן ייני.

"זה משחק חשוב מאוד עבורנו", אמר דוניס. "אנחנו רוצים להמשיך באירופה, יש לנו הזדמנות. אנחנו יודעים שזה משחק אחד בלבד ללא גומלין וללא קהל, אבל עשינו עבודה טובה בשני המשחקים הקודמים ואנחנו צריכים להמשיך כך גם מחר. זו מטרה גדולה עבורנו ואנחנו צריכים לתת הכל כדי להעפיל לשלב הבא ולהגיע לשלב הפלייאוף".

גאורגיוס דוניס | אריאל שלום

"אנחנו מבינים את המציאות, במיוחד לגבי האמוציות". המשיך המאמן היווני. "אם התוצאות לא טובות, כמו מה שקרה בשבת האחרונה, אז זה לא טוב מבחינה פסיכולוגית. אנחנו צריכים לחשוב בכל פעם מחדש על הצעד הבא. אם יש לך רגעים טובים ורגעים רעים אסור לעצור בהם כי אתה תמיד צריך להילחם על הצעד הבא. יש לנו קבוצה טובה, איכותית ומנוסה. אני מאמין שאנחנו מוכנים למשחק מחר".

"ניתחנו את דינמו ברסט. עד עכשיו שיחקנו מול קבוצות מלטביה וליטא ועכשיו מול קבוצה מבלארוס. יש להן יתרון כי הן שיחקו כבר הרבה משחקים רשמיים העונה. דינמו ברסט עשתה שני משחקים מצוינים נגד אסטנה וסרייבו בשלבים המוקדמים, במיוחד נגד אסטנה. אנחנו יודעים מה היתרונות והחסרונות שלהם. אני חושב שאנחנו מוכנים. הם אמנם לא במקום טוב בליגה, אבל הם עשו הופעות טובות בליגת האלופות. נבוא בשיא הרצינות ואני מצפה שננצח".

"ניסינו באימונים לעבוד ושהשחקנים יסתגלו לרעיונות שלי מבחינת כדורגל", סיפר דוניס. "המערך פחות חשוב עבורי, אלא דברים טקטיים. נגד בני יהודה היינו מאוד סטטיים, בעיקר מחוץ לרחבה. היה לנו את הכדור ברגל, אבל לא ייצרנו מלא מצבים. אייל גולסה ודן ביטון עזרו לנו מאוד במחצית השנייה בין הקווים. זה לא משנה אם אנחנו משחקים עם שלושה בלמים או בקו של ארבעה שחקני הגנה. נגד מכבי פתח תקווה הגענו ל-28 מצבים והבקענו שער אחד בלבד. מחר זה משחק אחד שהוא כמו גמר. אין הזדמנות שנייה. זה אומר שאסור לעשות טעויות. נילחם על כל כדור ונצטרך לשחק חכם בכל פעם שהכדור אצלנו. אלה הדברים הכי חשובים".

אייל גולסה | אריאל שלום

"מבחינתי, חשוב מאוד לציין שיש לי ביטחון בשחקנים שלי", הצהיר דוניס. "אני כאן חמישה שבועות ויש לנו רוח טובה באימונים. יש לנו שילוב טוב של שחקנים מנוסים וצעירים. אנחנו מנסים לצרף שחקנים זרים. הבעיה היא לא כלכלית, אלא ששחקנים לא רוצים להגיע ולא השתכנעו לבוא לפה. יש הרבה אופציות ואנחנו מנסים כל הזמן. אנחנו רוצים להביא את השחקנים שאנחנו מאמינים שהם הנכונים".

"בכדורגל לפעמים קורים דברים משונים", המשיך המאמן. "בשני המשחקים בצ'מפיונס ליג אני חושב שעשינו הגנה פנטסטית והקבוצות לא הגיעו למצבים נגדנו. בשני המשחקים בליגה היו לנו רגעים פחות טובים. ניתחנו דינמו ברסט, אני מכיר את ארטם מילבסקי, הוא שחקן מאוד איכותי שיודע לבנות משחק. יש להם שחקנים טובים מקדימה כמו עבדולאייה דיאלו וגם שחקני הכנף. אנחנו בטוחים בקבוצה שלנו והשחקנים מוכנים. חשוב מאוד מבחינתנו שנשלוט במשחק, נייצר מצבים ונבקיע. אני מאמין שנעשה עבודה טובה".

הפציעות של אנריק סבוריט ואבי ריקן: "לפני שבועיים נגד מכבי פתח תקווה סבוריט החמיץ הרבה אימונים כי הוא לא היה כשיר. נראה היום באימון המסכם איך הוא ונחליט האם הוא יהיה בסגל מחר. הוא שחקן מנוסה. אבי ריקן נפגע בברך, נמתין להחלטה של הרופא ולאחר מכן נדע אם יהיה בסגל".

אנריק סבוריט | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

שרן ייני התייצב לצד דוניס והתייחס לשערים הקלים שספגה הקבוצה במשחקיים האחרונים: "אין יותר מדי הסברים, לפעמים בכדורגל עושים מהלכים טובים ולפעמים ההגנה עושה טעויות. כדורגל זה משחקי קבוצתי, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו קבוצה מאוד מגובשת ומנוסה. אנחנו השחקנים מייעצים אחד לשני. כולנו לוקחים אחרית ומנסים להשתפר כל הזמן. אנחנו כל הזמן מדברים, מנתחים ומתרגלים".

"בעונה שעברה הפסדנו באירופה וקיבלנו הרבה גולים", המשיך הקפטן. "בליגה, היינו מצוינים ולא ספגנו שערים. אין חוקים בכדורגל. אנחנו לא מתרגשים. יש לנו ניסיון ושחקנים שהיו בשלבים מכריעים, שחקני נבחרות. אנחנו לוקחים את הנקודות החשובות ממשחקים לא טובים. כאשר יש קבוצה שהיא חכמה מבחינה פסיכולוגית, היא מורידה את עצמה לקרקע אחרי ניצחון ומבינה שצריך להרים את עצמה אחרי הפסד. ההשפעה מהמשחק הקודם למשחק הזה היא לא רלוונטית ברמת מקצוענות כמו שלנו".

ההפסד למכבי פתח תקווה: "זה שהם עלו מהלאומית זה לא אומר כלום, זו קבוצה מצוינת שניצחה גם במחזור האחרון. במכבי תל אביב יש ציפיות לנצח כל משחק. בגביע הטוטו, בגביע, בליגה ובליגת האלופות – וזה לא משנה מי היריבה. מצפים מאיתנו ואנחנו מצפים מעצמנו. קל זה לא, אבל למדנו לחיות עם זה וזה מוציא מאיתנו דברים טובים. כשקורה משהו בקבוצה משהו שהוא למורת רוחנו, אנחנו מטפלים בו בתוך הקבוצה ואומרים את מה שהיה לנו להגיד. יש בקבוצה שחקנים דעתנים שמנסים לטפל בנושא".

שרן ייני | אריאל שלום

על היריבה דינמו ברסט: "אנחנו מכירים אותם בצורה טובה, יש להם שחקנים טובים ומהירות בכנפיים. אני לא רוצה לדבר יותר מידי על המשחק מבחינה טקטית, כי אנחנו נבוא עם תכנית משחק שאנחנו רוצים שתפעל. אנחנו מודעים לחשיבות של המשחק ולא מפחדים מהמשקל שלו, אנחנו מצפים להתמודדות. כשאסיים את הקריירה, אלה יהיו הרגעים המאושרים שאני ארצה לזכור".

האם יש הבדל במחויבות בין משחק ליגה למשחק באירופה: "יצא לי לחשוב על זה, אני מגיע לכל משחק ונותן לו את כל הכבוד ומתרכז בו הכי הרבה שאני יכול. חשבתי עם עצמי על הנושא הזה. בחמש השנים האחרונות לא הגענו לשלבים האלה בליגת האלופות ותהיתי אם זה גורם לנו להיות יותר מפוקסים בזה מאשר בליגה. אני רוצה להאמין שלא. אני לא מרגיש שזה המצב, אבל אולי זה כן משפיע בתת מודע. יש לנו משחק חשוב מאוד ואנחנו נתרכז בו. אם נעלה, אני מקווה שלא נרד בפסיכולוגיה שלנו, כי אני רוצה שנמשיך לדחוף ומקווה שזה יוציא מאיתנו רק טוב".

בשעות הערב, מכבי תל אביב קיימה את האימון המסכם לקראת המשחק מול ברסט. למעט מתן חוזז ושחר פיבן, שאר השחקנים בסגל יעמדו לרשותו של המאמן גאורגיוס דוניס. באימון תרגל היווני בתחילה מערך של שני בלמים ובסיומו עבר לשלושה בלמים. מחר יוחלט אם אנריק סבוריט יפתח בעמדת המגן השמאלי במקום אופיר דוידזאדה. אייל גולסה אמור להמשיך ב-11.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סבוריט (אופיר דוידזאדה), דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה, יונתן כהן, דן ביטון, ניק בלקמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי