אבי נמני חשף את תוכנית הרכש של מכבי תל אביב

אבי נמני
אבי נמני | דני מרון

הסוכן הצהיר: "יגיעו שלושה זרים, בוודאות". על ההכנה הלקויה ("נערכו בצורה לא רצינית"), השחקנים שעזבו ("ההבדל בין ג'ראלדש לביטון - שמיים וארץ") ודבריו של דוניס ("לא חסרים שחקנים שרוצים להגיע")

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שפתחה את ליגת העל בצליעה, מכבי תל אביב העפילה הערב (חמישי) לפלייאוף של ליגת האלופות לאחר שגברה 0:1 בבלומפילד על דינמו ברסט והבטיחה לעצמה מקום בשלב בתים אירופה לראשונה מאז 2017. בשלב הבא מחכה לצהובים מפגש כפול מול רד בול זלצבורג על הזכות לשחק במפעל היוקרתי.

עוד לפני ששחקני מכבי תל אביב עלו על כר הדשא ביפו, אבי נמני, שהיה הפרשן במשחק, עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM והסביר את חשיבות המשחק: "המון מונח על הכף, בעיקר מבחינה כלכלית. ניצחון יבטיח למכבי תל אביב שלב בתים בליגה האירופית, שזה סדר גודל של כ-30 מיליון שקל שנכנסים לקופת המועדון. ברגע שהם יעברו את המשחק בהצלחה ואני מקווה שלא תהיה תקלה, הקבוצה תהיה פתוחה יותר להביא חיזוק. אם היא תעשה גם תוצאות טובות בבתים, אז בכלל. אגב, לא צריך להרים ידיים מראש גם מול זלצבורג, זו לא הקבוצה שהייתה, היא איבדה הרבה מאוד כוכבים ואפשר להסתכל לה בלבן של העיניים".

על כך שמכבי תל אביב לא התחזקה הקיץ: "דיברנו המון פעמים על ההכנה הלקויה של מכבי תל אביב לעונה הזו. עזבו את הקבוצה חמישה שחקני הרכב, מתוכם שני שחקני הגנה מאוד משמעותיים. רובם היו משחקים באופן קבוע בהרכב. צ'יקו אופואדו הבקיע כמות נכבדת של שערים. בסופו של דבר הם כולם היו שחקני הרכב. בעמדת המגן, במקום ג'ראלדש, הביאו את בן ביטון שזה לא אותה רמה, המרחק בינו לבין ג'ראלדש הוא שמיים וארץ. במקום ז'איר אמאדור ואופואדו לא הביאו אף שחקן, כנ"ל לגבי עומר אצילי. במקום דור מיכה הביאו את דן ביטון, שאנחנו עדיין לא יודעים איך הוא יהיה. את טל בן חיים הביאו לכנף שמאל, זה לא קשור לאצילי. מכבי תל אביב הייתה צריכה להיערך בצורה הרבה יותר רצינית, זה לא נראה טוב".

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | דני מרון

מדוע לדעתו הקבוצה לא התחזקה: "אני לא חושב ששחקנים לא רוצים לבוא למכבי תל אביב, אני לא מכיר את המושג הזה. יכול להיות שהוא (דוניס) מדבר על שחקנים בליגות מובילות שאין להם מה לבוא לישראל. לא חסר שחקנים שרוצים לשחק פה. יש בישראל משכורות מכובדות ואני לא רואה סיבה שזרים לא ירצו להגיע. אם לא תביא מחליף לאמאדור, לא תדע. אין גרנטי של מאה אחוז שתפגע, צריך לעשות סקאוטינג בצורה נכונה ועמוקה. צריך לראות איזה סוג שחקן מתאים לקבוצה ולליגה. ברור שהם עושים סקאוטינג. בסופו של דבר לכולם יש אותה מטרה, להביא שחקן שיצליח. תהיה למכבי תל אביב מצבת זרים מלאה, אני אומר את זה בוודאות. מכבי תל אביב תצרף שלושה זרים. חד משמעית. אלא אם תהיה איזו תקלה הערב, חלילה".

על פתיחת העונה החלשה בליגה: "למכבי תל אביב יש מטרה אחת. אני מסכים שהיא החלה את ליגת העל לא טוב, אבל יש לה מטרה אחת והיא להגיע לשלב הבתים. ניצחון הערב ישנה את כל התמונה, מקצועית וכלכלית. תהיה למשחק הערב השפעה מכרעת מאוד על ההמשך. אליפות? זה עדיין רחוק מאוד, עברו בסך הכל שני מחזורים. גם עכשיו, מכבי תל אביב היא הקבוצה הכי טובה והכי חזקה בארץ, למרות הפתיחה הפחות טובה ומיעוט הזרים. אני לא חושב שאפשר לקבוע מי תיקח אליפות, כי הדרך עוד ארוכה. מכבי תל אביב תצרף שחקנים נוספים ויכול להיות שיהיו גם כאלה שיעזבו עד תום המועד. יש עוד הרבה דברים שיכולים לקרות".

על טל בן חיים ודן ביטון: "לא אמרתי שאני לא מתרשם מהם. טל בן חיים לא שיחק שנתיים כדורגל, הוא עבר פציעה לא פשוטה וצריך לתת לו את הזמן. לגבי דן ביטון, אני חושב שבמשחק הראשון באירופה הוא עשה רושם טוב, אבל במשחקים האחרונים הייתה ירידה וצריך לראות איך הוא יהיה בהמשך. אני חושב שיש בו משהו. הישראלים של מכבי תל אביב, בוודאי אייל גולסה, הם שוברי שוויון. בשביל להגיע רחוק היא תצטרך להביא גם זרים שוברי שוויון. לגבי אורוש ניקוליץ', הוא לא בתכניות המקצועיות של מכבי תל אביב".

דן ביטון | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי