צפו בתקציר: מכבי פ"ת הפסידה 1:0 לאשדוד

המלאבסים הציגו משחק בינוני מינוס ונכנעו לקבוצה של רן בן שמעון, שחיברה ניצחון שני ברציפות בפתיחת המחזור השלישי של ליגת העל. סבטקוביץ' הכריע (23) בנגיחה מצוינת אחרי בישול של אזולאי

(גודל טקסט)

פגרת ראש השנה הסתיימה, והמחזור השלישי של עונת 2020/21 בליגת העל נפתח הערב (שני), כאשר מ.ס אשדוד חיברה ניצחון שני ברציפות וגברה 0:1 על מכבי פתח תקווה. המלאבסים, מבחינתם, איבדו את המאזן המושלם שהשיגו בשני המחזורים הראשונים והציגו כדורגל פחות מרשים ומרענן מהמשחקים שקדמו למשחק הנוכחי, כשהם כמעט לא הצליחו לייצר מצבים מסוכנים ולאיים על המסגרת.

אשדוד, מנגד, נראית כמי שמתחברת ומתחילה לצבור ביטחון. במחצית הראשונה היא הציגה יכולת נפלאה והמשחק היה חד צדדי לחלוטין, אך רשמה דעיכה גדולה בחצי השני, בו המלאבסים השתלטו על המשחק, אך כאמור, התקשו לייצר מצבים. כעת – שתי הקבוצות מחזיקות במאזן של שש נקודות בתום שלושה מחזורים. למכבי פ"ת מחכה במחזור הבא משחק ביתי מול הפועל קריית שמונה, בעוד האשדודים יגיעו לאצטדיון בלומפילד לקרב מול בני יהודה של אלישע לוי.

אשדוד פתחה טוב יותר את המשחק, ורק הגבירה את הקצב. הקבוצה תקפה ותקפה בזמן שמכבי פ"ת כלל לא איימה על השער ובקושי עברה את החצי. הדומיננטיות האשדודית הייתה מוחלטת, ובדקה ה-21 שלומי אזולאי כמעט כבש אך פספס ממצב לא רע, אבל שתי דקות לאחר מכן כיפר על זה עם קרן מושלמת שמצאה את ראשו של ננאד סבטקוביץ'. הבלם נגח בצורה נפלאה לרשת של אריק ינקו, שיצא לא מספיק טוב לעבר הכדור, והאשדודים עלו ל-0:1.

שלומי אזולאי, שגיב יחזקאל | לירון מולדובן

המשחק החד צדדי המשיך, ובדקה ה-35 דין דוד החמיץ בגדול ופספס הזדמנות להכפיל. פ"ת נראתה רע והמאמן גיא לוזון החליט לזעזע ולבצע חילוף כבר בדקה ה-36, כשהוציא את הבלם דניאל פלשר והכניס את אור אינברום. החילוף כן עשה את שלו, ואחריו סוף סוף המלאבסים נכנעו למשחק, אך לא הצליחו להשיג את השוויון את לשריקה למחצית. בחצי השני שתי הקבוצות התקשו מאוד להגיע למצבים, ולמרות שמכבי פ"ת השתלטה על מרכז המגרש, אשדוד הייתה המסוכנת יותר.

בדקה ה-72 מכבי פ"ת הגיעה הכי קרוב לכיבוש ממה שהגיעה עד אותה נקודה. אור אינברום בעט כדור חופשי מ-24 מטרים בצורה מצוינת, אך לצערו הכדור שלו פגע רק במשקוף. פ"ת הגבירה את הקצב עד לסיום, לחצה ולחצה, אך לא רשמה איומים רציניים על השער של רועי משפתי. להפך, דווקא דין דוד הגיע לשני מצבים מצוינים ופספס אופציה להגדיל את היתרון. לאחר ארבע דקות של תוספת הזמן השופט גל לייבוביץ' שרק לסיום וחתם את ההתמודדות.

גיא לוזון | לירון מולדובן
רן בן שמעון | לירון מולדובן

הרכבים

מ.ס אשדוד: רועי משפתי, זוהר זסנו (בנצי מושל, 75), ננאד סבטקוביץ' (ניר ברדע, 63), טימותי אוואני, מונטרי קמהאני, פיראס אבו עקל, רועי גורדנה, שלומי אזולאי (גיל כהן, 78), מוחמד כנעאן (עידן דהן, 63), דין דוד, שגיב יחזקאל (יעקב בריהון, 75).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, אור בלוריאן, מרכוס דיניז, דניאל פלשר (אור אינברום 36), מוחמד הינדי (ירדן כהן, 69), אלביס סאקי (עמית מאיר, 46), מוחמד סרסור (איתן אזולאי, 52), אסמיר סוליץ', ליאל עבדה, עבדיאל ארויו (אליאור משעלי, 69).

שחקני מכבי פתח תקווה | לירון מולדובן

מהלך המשחק

אשדוד פתחה טוב יותר את המשחק וסיפקה בעיטה מסוכנת ראשונה לכיוון השער בדקה התשיעית, כששגיב יחזקאל ניסה לסובב כדור מהצד השמאלי של הרחבה לעבר החיבורים הרחוקים, אך הכדור לא פגש את המסגרת.

דין דוד, דניאל פלשר | לירון מולדובן

ככל שהדקות חלפו מכבי פ"ת נכנסה למשחק, אך בדקה ה-21 אשדוד הייתה קרובה מאוד לעלות ליתרון ופספסה מצב גדול. המארחת יצאה למתפרצת נאה, דין דוד העביר את הכדור לשגיב יחזקאל שהמשיך לשלומי אזולאי. הקשר בעט בנגיעה אחת מקצה הרחבה לעבר השער של אריק ינקו, אך הכדור שלו היה רחוק סנטימטרים מהקורה.

שלומי אזולאי מאוכזב | לירון מולדובן

שתי דקות אחרי המצב הנהדר של אזולאי, אשדוד ניצלה את המומנטום ועלתה ל-0:1. אזולאי בעצמו לקח כדור קרן וסיפק הגבהה נפלאה, שמצאה את ראשו של ננאד סבטקוביץ'. הבלם נגח בצורה מצוינת אל הרשת, הכניע את אריק ינקו והעניק יתרון לאשדודים.

ננאד סבטקוביץ' חוגג | לירון מולדובן
ננאד סבטקוביץ' חוגג עם שגיב יחזקאל | לירון מולדובן

בדקה ה-35 הייתה חייבת לעלות ל-0:2, אך דין דוד החמיץ בגדול. מונטרי קמהאני העביר כדור רוחב שטוח מצוין מהאגף השמאלי אל הרחבה, החלוץ הגיע למצב טוב ובעט בנגיעה מתוך תיבת החמש, אך החמיץ את המסגרת.

מונטרי קמהאני | לירון מולדובן

מכבי פ"ת נראתה רע מאוד, לא איימה כלל על שער אשדוד וכל הזמן סבלה מלחץ של המארחת. לכן, כבר בדקה ה-36 גיא לוזון החליט לבצע זעזוע כשהוציא בלם, דניאל פלשר, והכניס למגרש את אור אינברום.

פיראס אבו עקל, אסמיר סוליץ' | לירון מולדובן

החילוף המוקדם של גיא לוזון עשה את שלו ומכבי פ"ת סוף סוף נכנסה למשחק. בדקה ה-43 גם כמעט הגיע השויוון, כשאינברום מצא בכדור עומק את יינון אליהו והאחרן העביר כדור רוחב לרחבה. סבטקוביץ', כובש השער של אשדוד, כמעט כבש שער עצמי, אך למזלו הכדור לא חדר לרשת של רועי משפתי.

אריק ינקו | לירון מולדובן

אשדוד יצאה למתפרצת בתחילת המחצית השנייה ,בדקה ה-48, בסיומה זוהר זסנו הגביה כדור טוב מהאגף הימני ושגיב יחזקאל נגח למשקוף. דקה לאחר מכן שלומי אזולאי בעט לעבר השער, אך אריק ינקו עצר.

שלומי אזולאי, אסמיר סוליץ' | לירון מולדובן

בדקה ה-65 יינון אליהו ממכבי פ"ת פרץ באגף הימני והעביר כדור רוחב טוב לעבדיאל ארויו, אך החלוץ הפנמי בעט רע מאוד בנגיעה אחת והכדור שלו היה גבוה מאוד. בדקה ה-72 המלאבסים הגיעו הכי קרוב לשער כשאור אינברום בעט כדור חופשי מ-24 מטרים בצורה מצוינת, אך לצערו פגש רק את המשקוף.

רועי גורדנה | לירון מולדובן

בדקה ה-77 רועי גורדנה מאשדוד בעט כדור טוב מחוץ לרחבה, אך נעצר אצל אריק ינקו. דקה לאחר מכן, אור אינברום ניסה להגביה מהאגף הימני מן העבר השני והכדור שלו כמעט חדר לשער של רועי משפתי, אך הוא שלח יד ארוכה והדף לקרן.

שגיב יחזקאל, מרכוס דיניז | לירון מולדובן

השופט גל לייבוביץ' הוסיף ארבע דקות של תוספת זמן, ובדקה ה-90+3 דין דוד הגיע למצב של 100% שער כשהיה חופשי מול אריק ינקו, אך החמיץ בגדול. דקה לאחר מכן הוא שוב הגיע למצב טוב ובעט מ-14 מטרים כדור מסובב לעבר הפינה הרחוקה, אך ינקו הדף לקרן. לאחר מכן, הגיעה שריקת הסיום.

זוהר זסנו, עבדיאל ארויו | לירון מולדובן
מוחמד הינדי | לירון מולדובן
זוהר זסנו, אור בלוריאן | לירון מולדובן
טימותי אוואני, עבדיאל ארויו | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי