הספורט הישראלי ייעצר בסגר, המשחקים האירופאים יימשכו כרגיל

שחקני ליגת העל | ספורט1

הבשורות הטובות: הנציגות באירופה וכמובן נבחרת ישראל תמשכנה לשחק כרגיל. הבשורות הקשות: משרד הבריאות הגיע לסיכום עם המנהלת על עצירת הליגות המקומיות. טרופר: "מקווים לחזור מהר ככל הניתן"

(גודל טקסט)

אוהדי הספורט בארץ וכמובן הקבוצות השונות ידעו שהיום (חמישי) הוא יום קריטי לאור הסגר שייערך בישראל החל ממחר. לאור מקרי הקורונה הרבים בקבוצות ליגת העל, כאשר במכבי ת"א בין היתר היו לא פחות מעשרה נדבקים, הוחלט כי הליגה תיעצר זמנית ומחזורים 3-4 לא יתקיימו בינתיים. הבשורות הטובות הן שהנציגות הישראליות באירופה ימשיכו לשחק כרגיל וכך גם נבחרת ישראל, וניתן אישור גם להחריג את אימוני הקבוצות הללו.

במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל עברו במרץ בשני מישורים מול משרד הבריאות: הראשון, שכל הקבוצות יוכלו להתאמן במגבלות בכל זאת במהלך הסגר, מאמצים שטרם נשאו פרי אך השיחות נמשכות. השני, הגעת זרים לישראל עד סגירת החלון, 12 באוקטובר.

אחרי מאמצים כבירים, פעילות הישראליות באירופה וכן של נבחרת ישראל הוחרגה: למרות הסגר שייכנס לתקוף החל מיום שישי ב-14:00, הקבוצות והנבחרת יוכלו להמשיך לפעול במסגרות האירופאיות. במסגרת ההחלטות, כאמור, קבוצות זרות יוכלו להגיע ארצה ולשחק מול יריבות מישראל.

כידוע, מכבי תל אביב צריכה לצאת לגומלין בזלצבורג לקראת המשחק ברביעי הבא. מכבי חיפה ובאר שבע עשויות להעפיל היום לשלב הבא באירופה ולארח או להתארח במסגרת הסיבוב הבא בשבוע הבא. מעל הכל נמצא משחקה הגורלי של נבחרת ישראל ב-8 באוקטובר מול סקוטלנד במשחק חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו. הממשלה תתיר כרגע רק טיסות פרטיות.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "המתווה שהושג יאפשר את המשך קיום המשחקים הבינלאומיים. בצער רב נאלצנו להודיע על השהיית כלל משחקי ליגות הספורט בישראל, כולי תקווה שנוכל לאפשר לספורט התחרותי בישראל לחזור במהרה ככל הניתן".

בקרב הקבוצות היה קיים חשש עצום: "ייגרם כאן נזק עצום לא רק למשק, אלא גם לכדורגל הישראלי", אמר אחד מראשי הקבוצות אתמול (רביעי). "המנהלת חייבת להיות ערוכה למצב שבו הליגה תסתיים בכל מקרה. אם לא נתאמן 16 ימים, אם הליגה לא תחזור בקרוב, לא נוכל לקיים שני משחקים בשבוע. השחקנים פשוט לא יעמדו בזה". אחת האפשרויות שעלתה על הפרק היא לקצר את ליגת העל, שיקול שבא בחשבון גם במהלך הסגר הקודם. בהתאחדות ינסו כמובן לפתור את הבעיה גם מול הלגיונרים.

19:25 בספורט1: מכבי חיפה נגד רוסטוב

אייל גולסה, צ'ארון שרי
אייל גולסה, צ'ארון שרי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי