כלפון: "המטרה להחזיר את הקבוצות לאימונים לאחר יום כיפור"

שחקני מכבי חיפה | האתר הרשמי של מכבי חיפה

יו"ר המנהלת דיבר על ההחלטה להשבית פעם נוספת את הכדורגל הישראלי ברדיו 103FM: "נותר לנו לכבד את הוראת הממשלה. אם האימונים לא יחזרו, נצטרך לתת לקבוצות סדר גודל של 10 ימים". וגם: מדוע לא תהיה 'בועה'?

(גודל טקסט)

בהתאם להחלטת ההמשלה על הידוק הסגר עקב נגיף הקורונה, הכדורגל הישראלי שוב הושבת באופן זמני, לפחות על החזרה לשגרה. יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון התייחס לסוגיה בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וסיפר כיצד מתכונן להשיב לפעילות את ליגות הכדורגל בהקדם האפשרי.

ארז כלפון פתח את דבריו: "המצב לא טוב אבל ברגע שממשלת ישראל החליטה על סגר כללי נותר לנו רק לכבד את הוראת הממשלה. אך על פי זאת אנחנו עושים מאמצים מול אנשי משרד הבריאות ומשרד הספורט כדי לאפשר לקבוצות לחזור לאימונים אחרי יום הכיפורים. בסגר הקודם לא היה כדורגל ישראלי במשך למעלה מחודשיים, הפעם זה יקרה קצת יותר משבועיים. זה קשה אבל ניתן את הפתרונות ברגע שייגמר הסגר".

מדוע הספורטאים לא קיבלו תקן של עובד חיוני: "ברגע שהממשלה הודיעה על סגר, רשות הלאומית רח"ל קובעת מה מפעל חיוני. לצערי הרב כדורגל לא נחשב לענף חיוני וכפי שאמרתי, אנחנו נתמודד עם הגזרה הזאת שהממשלה הטילה".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

נניח שבעוד שבועיים הסגר יסתיים ויחדשו את הליגה. יש תקופת הכשרה שצריך להתאמן: "כפי שאמרנו קודם, אנחנו כרגע פועלים על מנת להשיב את הקבוצות לאימונים אחרי יום הכיפורים. אם זה יקרה, נוכל לחדש את המשחקים באופן מיידי. אם לא יאשרו לנו, נצטרך לתת לקבוצות סדר גודל של עשרה ימים כדי להחזיר את השחקנים לכושר".

בכדורסל הציעו לעשות סוג של 'בועה'. האם קיימת אפשרות לעשות זאת בכדורגל: "כדורסל וכדורגל זה שונה לחלוטין ומדובר בכמויות הרבה יותר גדולות בכדורסל. צריך לזכור שבבתי מלון יש אנשים חיצוניים שבאים במגע. לכן בידוד ביתי הוא הפתרון הטוב ביותר. לכדורגל זה לא פתרון אפקטיבי".

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

תוכלו לבקש מפרופסור גרוטו קריטריונים ברורים לקיום משחק: "דיברנו על זה לפני שבוע. אמרתי נכון לרגע זה שכל הפרוטוקול הרפואי אושר, נשאר נושא מספר השחקנים. אנחנו ממשיכים לדבר עם משרד הבריאות ולסכם על מספר הכי גבוה שאפשר. אני מקווה מאוד שעד סיום הסגר נוכל להגיע להסכם מול משרד הבריאות".

קבוצות כדורסל מתכוונת לערער נגד רשת ביטחון: "ההסכם לא ישונה, כי הוא בצדק נותן פתרון לכרטיסים מנויים. אני מקווה שהם לא יעשו את זה, כי אם זה יקרה תהיה פגיעה קשה בקבוצות. אני מקווה שלא ישתמשו בקבוצות כבנות ערובה, בסופו של דבר קבוצות הכדורסל צריכות להבין שרשת הביטחון ניתנת לאובדן מנויים וכרטיסים בלבד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי