בשורה לכדורגל והכדורסל: הקבוצות ישובו להתאמן לאחר יום כיפור

שלום אדרי, אלירן עטר
שלום אדרי, אלירן עטר | בית"ר ירושלים

לאחר הפנייה של מנהלת הליגות, התקבל האישור וזאת בהתאם לנוסח התקנות שאושרו על ידי ממשלת ישראל. ארז כלפון: "קורא לכולם להקפיד בחומרה רבה על כללי הזהירות כדי שנוכל לשוב לפעילות". וגם: פגרת השזרוע בוטלה

(גודל טקסט)

בשורה חיובית לספורט הישראלי: עם כניסת המשק לסגר, פעילות הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל הופסקה עד לאחר חג הסוכות. הדבר הוביל לפניה של יו"ר המנהלת ארז כלפון למשרד הבריאות בבקשה לקבל אישור חריג בו יתאפשר לקבוצות מליגת העל להתאמן, והיום (שישי) הגיעה התשובה החיובית: קבוצות הליגות המקצועניות ישובו לאימונים החל מיום שלישי לאחר יום כיפור וזאת בהתאם לנוסח התקנות שאושרו על ידי ממשלת ישראל.

ארז כלפון מסר בתגובה: "אימוני הקבוצות יאפשרו שמירה על כושר גופני באופן שיאפשר את חידוש המשחקים תוך זמן סביר מרגע קבלת האישורים. האימונים יתקיימו תוך הקפדה מחמירה על כללי משרד הבריאות. אנו מקווים לחדש במהרה את פעילות הליגות, בכפוף לקבלת האישורים, כאשר סדר המשחקים ועדכונים בלוחות הזמנים ימסרו בהמשך. אני קורא לכל שחקני, מאמני ומנהלי הכדורגל המקצועני להקפיד בחומרה רבה על כללי הזהירות, על מנת שנוכל להמשיך בפעילות תוך שמירה על בריאות השחקנים".

יו"ר מנהלת הכדורסל, שמואל פרנקל, הוסיף: "תודה לכל הגורמים המעורבים, החזרה לאימונים תאפשר לקבוצות לשמור על מסגרת קבוצתית ולשמור על כושר כדי שנוכל לפתוח את העונה בקרוב".

כזכור, שלשום הודיעה המנהלת כי "פעילות הליגות המקצועניות הופסקה באופן זמני. אנו נמצאים בשיחות רצופות עם משרדי הממשלה על מנת לאפשר פעילות אימונים במתכונת מיוחדת בתקופת הסגר". למרות ההודעה, הקבוצות כבר התבקשו להכין תוכניות אימונים לשחקנים למקרה בו הם יתאמנו באופן עצמאי וזאת על מנת לקצר את זמן החזרה למשחקים ולהמשך פעילות העונה.

אלא שלא כל הקבוצות אהבו את ההחלטה. הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ומכבי חיפה יוכלו להתאמן לאורך כך תקופת הסגר משום שישחקו בכל מקרה באירופה (אם מכבי תל אביב תודח היא תעבור לשלב הבתים בליגה האירופית) והיה מי שטען לחוסר ספורטיביות. "אי אפשר ליצור איפה ואיפה בין הקבוצות", טענו חלק מראשי הקבוצות. כעת, לקבוצות יתאפשר להתאמן במתכונת שלא תפגע בהן לקראת חזרת המשחקים, ככל הנראה בחודש הבא.

עומרי אלטמן, איאד אבו עביד
עומרי אלטמן, איאד אבו עביד | הפועל תל אביב

מעבר לכך, מנהלת הליגות הודיעה כי בעקבות השינויים הכפויים בלוח הזמנים, פגרת השזרוע שתוכננה להיערך ב-21 בנובמבר בוטלה. כל קבוצה תצטרך לפעול בתיאום עם האצטדיון שלה למציאת מועד מתאים לשזרוע ולהכנת המגרש לקליטת דשא החורף. המנהלת הודיעה למועדונים כי "ככל שהדבר ניתן, יש לנצל את הפגרה הכפויה להתחלת שזרוע מיידי בכפוף לכך שהגורמים המקצועיים ממליצים על כך (בכל הקשור למזג האוויר), צפי לחזרת המשחקים, הסדרת אישורי מעבר לעובדים הרלוונטים וכו'".

עוד נמסר למועדונים כי "אין לבצע שזרוע ללא אישור ותיאום מוקדם ובכתב של המשנה למנכ"ל ניר ינקלביץ' וזאת על מנת לוודא כי ניתן יהיה לקיים את הליך השזרוע בכל האצטדיונים תוך פגיעה מינימלית באפשרות לארח משחקים בהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי