דוניס: "לא מאמין בניסים", גולסה וקארצב יפתחו בזלצבורג

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

האלופה הגיעה לאוסטריה לקראת גומלין פלייאוף ליגת האלופות ללא 11 שחקנים שנדבקו בקורונה. המאמן: "מאמין רק בעבודה. לא צריכים לחשוב על מה שהיה במשחק האחרון". גם ברסקי, בלטקסה ואלמוג תורגלו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב המריאה הבוקר לאוסטריה ונחתה לאחר טיסה שארכה כמעט ארבע שעות. הצהובים השלימו את הכנותיהם לקראת גומלין פלייאוף ליגת האלופות מחר נגד זלצבורג (רביעי ב-22:00). הקבוצה יצאה משדה התעופה למלון בעיר שם שהתה עד לאימון המסכם בשעות הערב. אחרי הפסד 2:1 בבלומפילד במפגש הראשון, יצטרכו שחקניו של גאורגיוס דוניס להבקיע לפחות שני שערים בשביל להדהים את האלופה המקומית ולהשיג את הכרטיס לשלב הבתים לליגת האלופות, כל זאת ללא 11 שחקנים חיוביים לקורונה שנשארו בארץ.

"אנחנו עובדים בימים האחרונים, היה לנו כשבוע" אמר דוניס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "אנחנו מכירים את התוצאה, הפסדנו. כמאמן, אני לא מאמין בניסים, אני מאמין בעבודה. אנחנו לא צריכים לחשוב על מה שהיה במשחק האחרון ועל התוצאה. אנחנו צריכים לצאת למגרש, להילחם כדי לנצח בתיקולים, להילחם על כל כדור ולנצח במשחק".

"אנחנו מכירים את הקשיים. זלצבורג קבוצה טובה עם איכות, לוחצת, רצה לשטחים ועשתה עבודה מצוינת גם בעונה שעברה. אבל אני מאמין בשחקנים שלי, מצפה מהם לשחק עם ביטחון ולהילחם במשך 95 דקות".

גאורגיוס דוניס | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

ההתמודדות עם החיסורים הרבים בסגל: "השבועיים האחרונים היו קשים. נלחמנו כדי להגיע לפלייאוף. חשבנו שנגיע בסגל מלא ובמטרה להילחם על עלייה לשלב הבתים. איבדנו 7 שחקני הרכב ו-11 בסך הכל. 10 מהשחקנים האלה היו ב-18 במשחקים הקודמים. זה אומר שהיתה לנו עבודה קשה במשחק הקודם ותהיה לנו עבודה קשה במשחק מחר. אני גאה בשחקנים שלי כי בזמן הקריטי והרגיש הזה אנחנו מאוד חזקים מבחינה פסיכולוגית. אנחנו קבוצה מאוחדת ואני גאה בכולם על הדרך בה אנחנו מתמודדים עם המצב הזה".

היריבה מנגד: "אני מכיר את הפרויקט של זלצבורג במשך הרבה שנים. הם מגדלים שחקנים צעירים עם תכונות שונות, אבל אני חושב שהכוח העיקרי שלהם הוא בקישור, בעמדות החלוצים ובכנפיים. יש להם איכות, הם מהירים, משחקים כדורגל מאוד מהיר. אני חושב שהרבה מהשחקנים האלה יכולים לעשות קריירה גדולה, בדומה לשחקנים רבים שהיו פה".

המגן מתן בלטקסה הוסיף: "התחושות שלנו טובות. הגענו לכאן עם אנרגיות חיוביות. באים לעשות הכל כדי להשיג תוצאה טובה ולעלות שלב. כל השחקנים סומכים אחד על השני, גם עם כל החיסורים שיש לנו. ברגע שאנחנו עולים על המגרש אנחנו מניחים את זה בצד ועושים את הכי טוב שלנו על הדשא".

שחקני מכבי תל אביב בזלצבורג. מאמינים בסיכוי למהפך | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

"ניתחנו את המשחק הקודם נגדם וראינו מה עשינו לא טוב בהגנה. תיקנו את זה באימונים ואני מאמין בקבוצה שנעשה הגנה כמו שנצריך, לא נספוג שערים ונשיג את הכרטיס לשלב הבא. האצטדיון של זלצבורג מזכיר קצת את טרנר בגלל ההד שיש בו. מרגיש כמו מגרש ביתי מאוד. אני מקווה שזה לא ישפיע עלינו יותר מדי"

רשימת השחקנים החיובים לנגיף כוללת את דן גלזר, אדוארדו גררו, אבי ריקן, יונתן כהן, דור פרץ, דניאל פרץ, ניק בלקמן, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה, דור תורג'מן וטל בן חיים שהצטרף לרשימה רק ביום ראשון. על פי משרד הבריאות, יציאה מבידוד עבור מאומת קורונה מצריך 13 ימים, כך שגם דן גלזר, המאומת הראשון, לא יכול להיכלל בסגל לזלצבורג.

אייל גולסה, מאור קנדיל, איתי שכטר |

אתמול באימון הערב אחרי יום כיפור, תרגל המאמן דוניס מערך בן שלושה בלמים כשמאור קנדיל תורגל בעמדת המגן השמאלי במקום דוידזאדה, מכיוון שגם אנריק סבוריט נדבק ואין מגן שמאלי בסגל, ופרט לכך לא צפויים שינויים נוספים בהרכב. עדן קארצב ורוסלן ברסקי יפתחו במרכז השדה.

בנוסף לקנדיל שריצה עונש השעייה במשחק בשבוע שעבר, לסגל צורף גם שחר פיבן שהתאושש מפציעה וכן השחקנים הצעירים תומר אלון, ניב ברקוביץ' ורותם יצקר. הערב תערוך הקבוצה את האימון המסכם ולאחריו את מסיבת העיתונאים.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, שרן ייני, איתן טיבי, בן ביטון, מתן בלטקסה, אייל גולסה, עדן קארצב, רוסלן ברסקי, דן ביטון, אילון אלמוג.

איתי שכטר
איתי שכטר | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי