ההתאחדות פנתה לפיפ"א: דחו את מועד סגירת חלון ההעברות

אמרי וולשמן, טל בן חיים | מאור אלקסלסי

כפי שפורסם הבוקר בספורט1, בעלי הקבוצות הודיעו כי אינם יכולים להחתים זרים בעת הזו, מה שפוגע ביכולתם להתחזק. כעת, ההתאחדות עשתה את הצעד. מועד הסיום המקורי: ה-12 באוקטובר

(גודל טקסט)

המצב בליגת העל לא מבשר טובות. כל הקבוצות לא מתאמנות כרגע בעקבות הסגר (למעט הקבוצות המשחקות במסגרות אירופיות), ובשלוש קבוצות קיימת מכת קורונה של ממש – מכבי תל אביב, הפועל חדרה ובני סכנין. על כן, ההתאחדות לכדורגל פנתה היום (רבייע) במכתב רשמי למנכ"לית פיפ"א, פטמה סמורה, בבקשה לדחות את מועד סגירת חלון ההעברות בישראל לנוכח המצב.

חלון ההעברות עצמו אומר להיסגר ב-12 באוקטובר. במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, הודגש כי הדבר הכרחי לנוכח הסגר, חוסר היכולת של המועדונים להנחית כאן זרים למבחנים ומתכונת עבודה חלקית בלבד של משרדי הממשלה הרלוונטיים. כל זה, הדגיש קמר, גורם לפגיעה ספורטיבית בקבוצות הישראליות ביחס למקבילות שלהן במפעלים האירופיים וכן לחוסר שוויון בין הקבוצות עצמן בכדורגל הישראלי, בין אלה שכבר התחזקו לאלה שהדבר לא יתאפשר להן.

הבוקר פורסם בספורט1 כי ראשי המועדונים התלוננו על נושא אופן החתמת הזרים. שני נושאים מרכזיים עלו על הפרק במהלך השיחות: מועד החזרה לאימונים (כאמור, הנושא נמצא בדיון) והאפשרות להחתים זרים (למרות שנתב"ג נפתח לטיסות נכנסות, חלק מבעלי הקבוצות ממתינים בשל מספר סיבות: פגיעה בהכנסות משום שאין צפי לחזרת קהל; העובדה שהליך ביורוקרטי מונע מהם להנחית כאן שחקנים בטווח הקצר; וסיבה שלישית: חוסר ודאות לגבי חזרת הקבוצות לפעילות והאפשרות ששחקנים ייצאו לחל"ת. במקרה כזה, לא תהיה אפשרות להוציא שחקנים זרים לחופשה, אך בעלי הקבוצות ציינו כי מדובר בסיבה

משנית, משום שכרגע אין צפי לאפשרות שהכדורגל לא יחזור). כעת, בהתאחדות ביקשו לדחות את המועד.במכתב שנשלח לפיפ"א נטען עוד, כי ההתאחדות צופה שהתרחשות דומה תתקיים בקרוב במדינות נוספות לנוכח התפשטות הגל השני של הקורונה ועל פיפ"א למצוא פתרון ספורטיבי ושוויוני, שיבוא לידי ביטוי ביצירת חלונות נוספים בהם תתאפשר העברת שחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי