ועדת החוקה הצביעה נגד: קבוצות הספורט לא יחזרו לאימונים

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

החלטה תמוהה: בכנסת פסלו את השבת פעילות הקבוצות, למרות המלצת חברי הוועדה. פרופסור גרוטו: "לא חיוני מספיק". סגנית יו"ר הכנסת במכתב לשר הבריאות: "מפצירה בך להביא תכנית שתאפשר חזרה לאימונים"

(גודל טקסט)

מנהלת הליגה בכדורגל ומנהלת הליגה בכדורסל פנו אתמול (רביעי) במכתב משותף לממשלה במטרה לאפשר חזרה לאימונים ולסיים את השבתת הקבוצות. היום ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת דנה בנושא אל מול פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. בערב הצביעה הוועדה נגד החזרת הקבוצות לאימונים, אך הבהירה כי אם ידונו בהקלות, הספורט המקצועני יהיה מהנושאים הראשונים שיעלו.

חברי הוועדה היו תמימי דעים וקבעו פה אחד – אנו בעד החזרת האימונים. עם זאת, גרוטו התנגד והצהיר שלמרות עמדתם, הוא לא ימליץ לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, לשנות את העמדה כלפי הספורט המקצועני. "זה כרגע לא מספיק חיוני כדי שנאשר להחזיר את האימונים. מותר לספורטאים לשמור על כושר באופן יחידני", אמר גרוטו.

"כשמצב התחלואה באירופה היה לא יותר קשה משלנו, האימונים היו סגורים במשך חודשים ועכשיו הם חזרו והכל בסדר. הספורט לא נפגע. להגיד שעצירת האימונים 'תהרוס הכל' זה מוגזם. ברגע שנחריג את האימונים אנחנו גורמים לאי עטיית מסיכות, התקהלות ויציאה מהבית. מספר קבוצות כבר היו מושבתות בגלל הדבקה, ואם נחזיר את האימונים עכשיו כולם שוב יידבקו והליגה תיעצר מעצמה", המשיך גרוטו, וגרר זעם גדול מאנשי ספורט רבים.

"לא אמליץ לשר הבריאות לשנות את העמדה", המשיך. "הנושא יקר לליבי, אך המצב שלנו הרבה יותר רע מהרבה מדינות שעצרו מזמן את הספורט. בסוף חוזרים. זה עניין של כמה שבועות. זה יהיה אחד הדברים הראשונים שנחזיר. זו תקופה מוגבלת כרגע והתקנות שייכנסו תקפות לשבועיים".

אחד מחברי הוועדה, ח"כ גדעון סער ממפלגת הליכוד, אמר: "זה לא רק עניין שהמשמעות שלו היא פגיעה בפרנסה, זה הספורט המקצועני במדינת ישראל. אם ננוון חלק מהקבוצות אנחנו פוגעים בתחרויות וברמה שלהן. ברגע שאנחנו משתקים את האימונים אנחנו פוגעים בתשתית של הספורט".

במכתב ששלחה המנהלת אתמול, כזכור, היא הציעה מספר דרכים לשוב לאימונים ותוך כדי לשמור על ההנחיות על ידי בידוד, רופא צמוד בכל אימון ובדיקות חום וסטורציה לכל שחקן ועובד. ח"כ סער הוסיף: "במכתב שקיבלנו ממנהלת הליגות בכדורגל וכדורסל קיבלנו שורה של אפשרויות לקיים אימונים תוך כדי שמירה על תנאים מסוימים. אם עומדים בתנאי המתווה המדובר, אינני רואה איזה נזק יכול להיגרם מבחינה בריאותית. מצד שני, הנזק לענפי הספורט התחרותיים הפופולריים ביותר יהיה קשה".

שחקני מכבי חיפה | מכבי חיפה האתר הרשמי

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, שוחח הערב עם ח"כ גדעון סער לאחר הדיון בוועדת חוק חוקה ומשפט סביב דרישתו להחריג את אימוני ליגות הכדורגל והכדורסל. ח"כ סער עדכן את כלפון כי בשיחה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין התחייב האחרון כי הנושא יהיה מהנושאים הראשונים שיעלו להקלות כשיתאפשר לקיים הקלות בסגר. יו"ר המנהלת הודה לח"כ סער על תמיכתו ותמיכת חברים נוספים בוועדה, על הסכמה נדירה בין קואליציה לאופוזיציה לחשיבות ההמשכיות בפעילות ענפי הספורט המקצוענים.

מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו הקבוצות אם לא יהיה שינוי מהיר במצב. למעשה, כעת נותר לחכות ולראות אם קבוצות יוציאו את השחקנים לחל"ת כפי שהיה בסגר הקודם לאחר השבתת הליגות.

החלטת הכנסת בכל הנוגע להחזרת אימוני הספורט המקצועני
החלטת הכנסת בכל הנוגע להחזרת אימוני הספורט המקצועני | צילום מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי