הטריגר שעשוי לסייע למנהלת: הדחת חיפה ומפגש האירופאיות

הארי קיין חוגג נגד מכבי חיפה | Tottenham Hotspur FC via Getty Images)

כלפון יפנה לאדלשטיין לקראת ישיבת הממשלה בשני. טענות לחוסר ספורטיביות? ההדחה של הירוקים שלא יתאמנו והמפגש בין מכבי ת"א לב"ש עשויים לסייע. המנהלת לקבוצות: תבדקו היתכנות לקיום מחנה אימונים בחו"ל

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורגל שיגרה הבוקר (שישי) מכתב לראשי קבוצות ליגת העל בו היא ביקשה מהם לבדוק אפשרות לקיים אימונים בחו"ל עד ה-14 באוקטובר. לא ברור האם האפשרות הזאת ישימה לנוכח הלוח הזמנים הקצר, אבל במנהלת עושים מאמצים כדי לגרום לממשלה להחזיר את הקבוצות לפעילות בכל דרך. יו"ר המנהלת, ארז כלפון, כתב בין היתר במכתב כי "המטרה היא לקצר את מועד החזרה לקיום משחקים. במידה והדבר אפשרי, נפנה למדינה לקבלת מימון".

במקביל, אחרי החלטת ועדת החוקה אמש נגד החזרת הקבוצות לאימונים, למנהלת הליגות יכולה להיות נקודת אור בקצה המנהרה: ההדחה של מכבי חיפה מאירופה והמפגש בין מכבי תל אביב והפועל באר שבע במחזור הבא. במשרד הבריאות מסרבים עדיין בתוקף לשנות מדיניות בנוגע לחזרת הקבוצות לאימונים, אולם במנהלת פועלים כל העת ומנסים לערער על ההחלטה שהתקבלה אתמול.

אלא ששני נושאים שעמדו על הפרק, הקשורים לחוסר שוויוניות, הטרידו את ראשי הכדורגל: הראשון הוא העובדה שהקבוצות האירופאיות ממשיכות להתאמן, מה שיוצר חוסר ספורטיביות בהמשך. העניין הזה נפתר באופן חלקי, משום שבמחזור הבא מכבי תל אביב והפועל באר שבע מתמודדות זו מול זו. אלא שמכבי חיפה אמורה לשחק מול הפועל כפר סבא והיא הייתה אמורה להיות המפסידה הגדולה מהמהלך הזה. כעת, על מכבי חיפה נאסר להתאמן בעקבות הדחתה מאירופה.

מוחמד אבו פאני, הארי קיין | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

הסגר בישראל נמשך, לפי שעה, עד ה-14 באוקטובר. במנהלת, כאמור, עושים מאמצים לחזור במהלך הסגר או סמוך לסיומו ומאמינים שגם הכנה קצרה תספיק לקבוצות. יחד עם זאת, בקבוצות חוששים מאוד מפציעות.

לכלפון יש תכנית מגירה למקרה שבו הליגה לא תחודש ב-17 באוקטובר ואולי גם תתעכב. היא כוללת את קיצור הליגה, אבל במנהלת לא ממהרים לשלוף את התכנית מהמגירה וממתינים לממשלה. ביום שני הקרוב תיערך ישיבת ממשלה נוספת בה הנושא יעלה לדיון.

"אנחנו מכבדים את החלטת ועדת החוקה", אמר כלפון הבוקר לספורט1. "אבל נעשה הכל כדי לשנות אותה כדי לאפשר את הקדמת האימונים לזמן המהיר ביותר על מנת לא לפגוע בפעילות הקבוצות".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "בימים אלו אנו פועלים בעיקשות ובלי הפסקה כדי לשמור על ליגות הכדורגל, הכדורסל וכלל הספורט. מתקיימות כל העת ישיבות ופגישות עם גורמים שונים וביניהם כמובן שר הבריאות ובכירי משרד הבריאות. אנו פועלים יחד עם ההתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל והמנהלות ימים ולילות כאשר המטרה המרכזית היא למצוא פתרונות זהירים ובטוחים גם בתוך המציאות הבריאותית הקשה בימים אלו. כפי שכבר דאגנו לכך שהקבוצות ישתתפו במפעלים הבינלאומיים, נמשיך לעשות הכול כדי שהאימונים ישובו בהקדם ולאחריהם כמובן גם משחקי הליגה".

"אני לא מתכוון לאפשר לספורט הישראלי לגווע", המשיך טרופר. "אני מחויב להחזיר את הספורט בדרך הקצרה, האחראית והבטוחה ביותר עבור כולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי